Προ των πυλών η επιστροφή της Alpine A310
Η Alpine έχει ανακοινώσει πως μέχρι το 2030 θα κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πάντα όμως υπάρχει χώρος για εμβληματικά μοντέλα, όπως η Alpine A310.
Κάτω από την ομπρέλα της Renault, η Alpine με αργά αλλά σταθερά βήματα επανατοποθετείται στον αυτοκινητικό χάρτη. Και δεν υπάρχει πιο δυναμικός τρόπος από την επαναφορά της Alpine A310
Μέχρι σήμερα, το μόνο μοντέλο που συνδέει το παρόν με το παρελθόν της μάρκας είναι η Α110. Πλάι της όμως αναμένεται να τοποθετηθεί η ανανεωμένη Α310. Στο πνεύμα της εποχής, αλλά και της συνολικής φιλοσοφίας της εταιρείας, το επερχόμενο σπορτσκάρ των 2+2 θέσεων θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Σκοπός της Alpine είναι να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με χαμηλό βάρος για μια αυθεντική εμπειρία σπορ οδήγησης
Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα A310 θα βασίζεται στην πλατφόρμα APP (Alpine Performance Platform). Όπως υποστηρίζουν οι μηχανικοί της εταιρείας, «η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι ικανή να προσφέρει μια ελκυστική οδηγική εμπειρία, που θα μπορέσει να την κάνει είδωλο των μελλοντικών σπορ αυτοκινήτων». Η ίδια πλατφόρμα μάλιστα, αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη Α110.
Ο διευθυντής μάρκετινγκ της Alpine, Bruce Pillard, δήλωσε: «Αν και όλα τα μελλοντικά μας μοντέλα πρόκειται να είναι ηλεκτρικά, θα είναι γνήσια Alpine. Θα έχουν το DNA της ευκινησίας και του χαμηλού βάρους. Ακόμα κι αν είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα το νιώθετε ελαφρύ. Και αυτό πράγματι είναι σημαντικό».
Από αυτές τις δηλώσεις επομένως κατανοούμε άμεσα τον σπορ προσανατολισμό, αλλά και το συνολικά σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου.
Γιατί όμως τετραθέσια; Πρόκειται για μια σαφώς στοχευμένη απόφαση των ανθρώπων της Alpine. Δεν θέλουν να είναι απλά ένας εξειδικευμένος κατασκευαστής, συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Επιθυμούν να αποτελέσουν έναν βασικό και υπολογίσιμο ανταγωνιστή στην παγκόσμια σκηνή.
Κάπως έτσι, θα διαθέτουν τόσο ένα διθέσιο (Α110), όσο και ένα τετραθέσιο (Α310) σπορτσκάρ. Όπως άλλωστε υπογράμμισε ο Pillar «η προσθήκη δύο θέσεων σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να κάνει τη διαφορά και να προσελκύσει περισσότερους αγοραστές».
Για τους ιθύνοντες της μάρκας δεν φαίνεται να παίζει ρόλο η εξηλεκτρισμένη εταιρική ταυτότητα. Αυτό που τους απασχολεί είναι να προσφέρουν έναν ξεχωριστό και θελκτικό, για τους οδηγούς χαρακτήρα στα μοντέλα τους.
Ο διευθυντής σχεδίασης Antony Villain πρόσθεσε ότι «η τεράστια τεχνογνωσία της Alpine, συμπεριλαμβανομένης και της συμμετοχής στη Formula 1, αλλά και του πρόσφατα τοποθετημένου CEO Philippe Krief, πρώην στελέχους της Ferrari και της Alfa Romeo, θα συμβάλει καθοριστικά στην επίτευξη αυτού του στόχου».
Οι βλέψεις των Γάλλων είναι μεγάλες. Ο Villain τόνισε ότι η Alpine «εργάζεται για να πάει το μελλοντικό Α110 στο επόμενο στάδιο για την ηλεκτρική εποχή. Φιλοδοξούν ότι το μοντέλο τους θα γίνει ένα διθέσιο σήμα κατατεθέν, ορόσημο για τα επόμενα τουλάχιστον 50 χρόνια».
Εκτός από την προετοιμασία μιας σειράς ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων, η Alpine εργάζεται επίσης για να αναπτύξει ένα πρωτότυπο της ιδέας υπεραυτοκίνητου Alpenglow, εκμεταλλευόμενη την τεχνολογία καύσης υδρογόνου.
Δεν έχει προσδιοριστεί ο ακριβής χρόνος παρουσίασης της Α310. Κατά τα φαινόμενα όμως, θα πραγματοποιηθεί μετά την παρουσίαση της Α110 που έχει δρομολογηθεί για το 2027. Σε βάθος επταετίας, η Alpine θα διαθέτει συνολικά επτά μοντέλα. Πέρα από τις προαναφερθείσες Α110 και Α310, την εμφάνισή του θα κάνει ένα πολλά υποσχόμενο χάτσμπακ με την ονομασία Α290b ή Alpine 5. Θα ακολουθήσει το crossover GT X-Over αλλά και δύο ακόμη πολυτελή αυτοκίνητα του D και Ε segment.
Φαίνεται λοιπόν πως ο όμιλος Renault πέρα από την ηλεκτροκίνηση, επενδύει και στην αναβίωση του ένδοξου και σπορτίφ παρελθόντος του, μέσω της Alpine.