Ποια προβλήματα φέρνει η αυξημένη ζήτηση του Xiaomi SU7;
Η μεγάλη ζήτηση του Xiaomi SU7 φαίνεται πως φέρνει και μεγάλη αναμονή, μιας και οι υποψήφιοι πελάτες θα πρέπει να περιμένουν από τέσσερις έως εφτά μήνες.
Το Xiaomi SU7 παρουσιάστηκε επίσημα στις 28 Μαρτίου, με την εταιρεία να λαμβάνει 50.000 προπαραγγελίες σε 27 λεπτά. Η μεγάλη ζήτηση όμως αρχίζει σιγά-σιγά να προκαλεί και μεγάλους χρόνους αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να φτάσει ακόμα και τους εφτά μήνες.
H Xiaomi, μετά την κατασκευή smartphone και άλλων ειδών τεχνολογίας αποφάσισε να εμπλακεί ενεργά και με την αυτοκινητοβιομηχανία. Μάλιστα, το πρώτο αυτοκίνητο της ιστορίας της, το ηλεκτρικό σεντάν SU7 κατέγραψε, σύμφωνα με την εταιρεία 50.000 προπαραγγελίες σε 27 λεπτά, για να φτάσει σε 24 ώρες τις 88.900.
Η αναμονή για τις παραδόσεις του Xiaomi SU7 μπορεί να αγγίξει ακόμα και τους εφτά μήνες
Η μεγάλη ζήτηση του αυτοκινήτου όμως, ίσως και μεγαλύτερη από αυτή που είχαν υπολογίσει οι άνθρωποι της Xiaomi, θα δημιουργήσει αναμονή για τις παραδόσεις, μεταξύ 18-21 εβδομάδων, με βάση το ρεπορτάζ του Reuters. Μάλιστα, για την κορυφαία έκδοση Pro, η αναμονή αναμένεται μεγαλύτερη, αγγίζοντας τις 27-30 εβδομάδες. Με πιο απλά λόγια, η μίνιμουμ αναμονή μπορεί να φτάσει τους τέσσερις μήνες και η μάξιμουμ τους εφτά.
Το Xiaomi SU7, με έντονες τις επιδράσεις από τις Porsche Taycan και Panamera κυκλοφόρησε εν μέσω ενός ανηλεούς «πολέμου» τιμών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου περισσότερες από 40 μάρκες αναζητούν τρόπους να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές.
Τη Δευτέρα, η Aito που υποστηρίζεται από την Huawei ανέφερε εκπτώσεις έως και 20.000 γιουάν στα νέα της SUV M7 μέχρι τα τέλη Απριλίου, ενώ η Xpeng ανακοίνωσε επιδοτήσεις έως και 20.000 γιουάν (€2.500) στο εμβληματικό της ηλεκτρικό SUV G9 για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, η Chery ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει φορολογικές ελαφρύνσεις, επιδοτήσεις συναλλαγών και εκπτώσεις σε ορισμένα από τα βενζινοκίνητα οχήματά της με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι συμβαίνει ανάμεσα σε Mercedes-Benz, Audi και Huawei;
Παρόλο που η αγορά δεν διευκολύνει τις νεοεισερχόμενες εταιρείες στον κλάδο, αναλυτές σημειώνουν ότι η Xiaomi βρίσκεται σε καλύτερη θέση από πολλές startups EV, καθώς η τεχνογνωσία της όσον αφορά τα smartphones, της δίνει το πλεονέκτημα στην κατασκευή έξυπνων ταμπλό, ένα χαρακτηριστικό που επαινούν οι Κινέζοι καταναλωτές.
Τα Xiaomi SU7 Standard και Pro είναι αμφότερα μονοκινητήρια πισωκίνητα με 400V αρχιτεκτονική. Το Max από την άλλη είναι 4κίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα 800V, επιτρέποντας βελτιωμένη απόδοση και ταχύτερους χρόνους φόρτισης.
Η Xiaomi διαφοροποιεί επίσης τις τρεις εκδόσεις στον τύπο της μπαταρίας, με το Standard να φοράει μπαταρία LFP της BYD με χωρητικότητα 73,6 kWh , αρκετή για 700 km στον αισιόδοξο κινεζικό κύκλο δοκιμών.
Το Pro χρησιμοποιεί την μπαταρία Shenxing της CATL με χωρητικότητα 94,3 kWh, η οποία επαρκεί για 830 km. Τέλος, η κορυφαία έκδοση είναι προικισμένη με την μπαταρία Qilin της CATL, χωρητικότητας 101 kWh. Διανύει 800 km με μια φόρτιση, αφού τα δύο μοτέρ καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια.
Ολοκληρώνοντας, να σημειώσουμε πως η Xiaomi στα τέλη του2024 θα παρουσιάσει το πρώτο της SUV, με σκοπό να προβληματίσει το best-seller της κατηγορίας, Tesla Model Y.