Ντεμπούτο για το «ευρωπαϊκό» Toyota GR86

Ντεμπούτο για το «ευρωπαϊκό» Toyota GR86

H Toyota παρουσίασε και επίσημα την ευρωπαϊκή έκδοση του GR86, η οποία θα κυκλοφορήσει στις αγορές την άνοιξη του 2022.

Η Toyota παρουσίασε και επίσημα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ευρωπαϊκού GR86. Είναι το τρίτο μοντέλο της που δέχεται την φροντίδα του αγωνιστικού τμήματος Gazoo Racing, με την ιαπωνική εταιρεία να το περιγράφει ως «ένα αναλογικό αυτοκίνητο για την ψηφιακή εποχή»!

Θυμίζουμε ότι τo νέο ιαπωνικό σπόρτσκαρ αποτελεί εξέλιξη της άκρως πετυχημένης συνταγής του GT86. Διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα, είναι ένα πισωκίνητο κουπέ που κινείται από έναν πολύστροφο ατμοσφαιρικό κινητήρα boxer.

Σε επίπεδο εμφάνισης, η ευρωπαϊκή έκδοση του μοντέλου δεν φέρει διαφορές από το GR86 που παρουσίασε η Toyota τον περασμένο Απρίλιο, παράλληλα με το «αδελφό» μοντέλο της Subaru.

Στον τομέα της ισχύος, το GR86 εξοπλίζεται με έναν πολύστροφο boxer κινητήρα, που είναι κλειδί για την επίτευξη του χαμηλού κέντρου βάρους. Χρησιμοποιεί το ίδιο μπλοκ με το δίλιτρο μοτέρ του απερχόμενου GT86, αλλά με την χωρητικότητα του να έχει αυξηθεί από 1.998 cc σε 2.387 cc, κάτι που προέκυψε από την αύξηση της διαμέτρου των κυλίνδρων από 86mm σε 94mm. H σχέση συμπίεσης εξακολουθεί να είναι 12,5:1.

Η ισχύς του έχει αυξηθεί από 202 PS σε 237 PS στις 7.000 rpm. Ως αποτέλεσμα, το σπριντ για τα 100 km/h από στάση ολοκληρώνεται σε 1'' ταχύτερα από τον προκάτοχο του, δηλαδή σε 6,3'' (6,9'' για την έκδοση με αυτόματο σασμάν). Η τελική ταχύτητα του νέου sportscar ανέρχεται στα 226 km/h (216 km/h για την έκδοση με αυτόματο σασμάν).

Toyota GR86

Η ροπή έχει αυξηθεί κατά 45 Nm με την καμπύλη της να έχει αυξηθεί στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Συγκεκριμένα, η μέγιστη ροπή των 250 Nm έρχεται μόλις στις 3.700 rpm. Θυμίζουμε ότι το GT86 απέδιδε την μέγιστη τιμή της ροπής του στις 6.400 rpm. Η Toyota ισχυρίζεται ότι η αυξημένη ροπή που είναι διαθέσιμη νωρίτερα στο εύρος στροφών του μοτέρ το κάνει αρκετά πιο φιλικό για καθημερινή χρήση. Το νέο μοτέρ συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο έξι σχέσεων.

Ο κινητήρας αν και μεγαλύτερης χωρητικότητας είναι πιο ελαφρύς, διατηρώντας το σύστημα άμεσου και έμμεσου ψεκασμού D-4S για στιγμιαία απόκριση στις εντολές του οδηγού.

Στο σύστημα εξαγωγής έχει τοποθετηθεί ένας κεντρικός σωλήνας που έχει ως σκοπό τη δημιουργία ενός μοναδικού ήχου κατά την επιτάχυνση. Έπειτα, ο ήχος που φτάνει στα αυτιά των επιβατών πολλαπλασιάζεται μέσω του συστήματος Active Sound Control, που λειτουργεί μέσω των ηχείων του αυτοκινήτου.

Η Toyota γνωρίζει καλά πως η οδηγική συμπεριφορά ήταν το δυνατό σημείο του GT86. Για τον λόγο αυτό δούλεψε σκληρά έτσι ώστε το GR86 να καταφέρει να προσφέρει στον οδηγό του μια ακόμα καλύτερη οδηγική εμπειρία από τον προκάτοχο του.

Το νέο μοντέλο έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 50%, αποτέλεσμα της αύξησης του ποσοστού χρήσης υλικών υψηλής αντοχής. 

Toyota GR86

Tο βάρος του νέου σπόρτσκαρ κινείται σε χαμηλά επίπεδα κάνοντας εκτενή χρήση αλουμινίου σε πολλά μέρη του αμαξώματος. Η οροφή, τα εμπρός φτερά και το καπό είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Το GR86 έχει καταφέρει να ζυγίζει σχεδόν όσο το GT86 έχοντας κατανομή βάρους 53/47 εμπρός/πίσω.

Μπροστά συναντάμε γόνατα MacPherson και στο πίσω μέρος η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια. Η αυξημένη ισχύς του περνάει στο δρόμο μέσω ενός μπλοκέ διαφορικού Torsen που διατίθεται στον στάνταρ εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

To έργο της ακινητοποίησης του έχουν αναλάβει αεριζόμενοι δίσκοι 294 mm εμπρός και 290 mm πίσω.

Το μεταξόνιο του έχει μεγαλώσει κατά 5 mm (2.575 mm) και το ύψος του έχει μειωθεί κατά 10 mm (1.310 mm). Η απόσταση της θέσης οδήγησης από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 5 mm.

Η παραγωγή του Toyota GR86 θα διαρκέσει μόλις δύο χρόνια και θα είναι διαθέσιμο στην ευρωπαϊκή αγορά από την άνοιξη του 2022.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube