Νέο Zeekr 001 FR με 1.265 άλογα!
Το νέο Zeekr 001 FR είναι γεγονός και έρχεται για να ταράξει την κυριαρχία του Tesla Model S Plaid.
Δεν αποτελεί κρυφό μυστικό πως οι Κινέζοι στον στίβο της ηλεκτροκίνησης μπορούν επί ίσοις όροις να αντιμετωπίσουν όλους τους ευρωπαϊκούς και μη μεγάλους κατασκευαστές. Το Zeekr 001 FR (χτισμένο στην πλατφόρμα του απλού 001) έρχεται να επιβεβαιώσει αυτόν το κανόνα.
Ας αφήσουμε όμως τα λόγια κι ας πιάσουμε πάραυτα τους αριθμούς. Το νέo 001 FR, εκ Κίνας ορμώμεμο όχημα διαθέτει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε τροχό -γεγονός που το καθιστά τετρακίνητο. Με συνολική απόδοση 1.265 ίππους και 1.280 Nm !
Αυτή λοιπόν η τρομακτική ισχύς επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κάνει το 0-100 km στο τρομερό 2,07", με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 km/h, τη στιγμή που το Tesla Model S Plaid ξεπερνά τα 300 km/h.
Το Zeekr 001 FR έχει τη δυνατότητα περιστροφής 360ο, με τους τροχούς στη μία πλευρά να στρίβουν προς μια κατεύθυνση και τους τροχούς της άλλης πλευράς να στρίβουν αντίθετα
Tη δύναμη στον κινητήρα μεταφέρει ένα πακέτο μπαταριών 100 kWh με τεχνολογία 800V, με την εταιρεία να ανακοινώνει ότι η φόρτιση από το 15% στο 80% ολοκληρώνεται μόλις σε 15 λεπτά.
Για την κατασκευή του αυτοκινήτου έχουν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό ελαφρά εξαρτήματα από ανθρακονήματα που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση και προσθέτουν επιπλέον κάθετη δύναμη για ακόμα πιο ζωηρές επιδόσεις.
Η μάσκα είναι κλειστή (όπως άλλωστε συμβαίνει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ενώ νέες είναι οι εισαγωγές αέρα. Ξεχωρίζουν επίσης οι πλευρικές ποδιές και το μεγάλο φτερό. Στο πίσω μέρος δεσπόζει η αεροτομή αλλά και ο μεγαλύτερος διαχύτης από ίνες άνθρακα.
Οι ζάντες είναι αρκετά μεγάλες, φτάνουν της 22’’, με τις κόκκινες λεπτομέρειες να μας προετοιμάζουν για οδήγηση στα…κόκκινα, ενθυμούμενοι πάντα πως πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο με όχι απεριόριστη αυτονομία.
Χάρη στον κατανεμημένο σχεδιασμό quad e-drive και τις εσωτερικές τεχνολογίες του λογισμικού της εταιρείας, το Zeekr 001 FR χρησιμοποιεί τεχνολογίες torque vectoring που ωθούν τη μέγιστη ισχύ σε κάθε τροχό.
Αυτό που πραγματικά όμως είναι εντυπωσιακό με το εν λόγω μοντέλο είναι η δυνατότητα πραγματοποίησης επιτόπιας στροφής. Οι τροχοί στη μία πλευρά στρέφονται προς τα εμπρός, με τους τροχούς της άλλης πλευράς να αντιστρέφονται, καθιστώντας εφικτή τη περιστροφή 360 μοιρών του αυτοκινήτου. Οι πρωτοτυπίες όμως δεν σταματούν εδώ.
Το Zeekr 001 FR είναι το πρώτο όχημα παραγωγής που φέρει ένα πακέτο δορυφορικών επικοινωνιών ενσωματωμένο στο όχημα. Αυτό πρακτικά επιτρέπει πλήρεις δυνατότητες επικοινωνίας, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού.
Ιδιαίτερα αποδοτικό φαντάζει και το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου, με δαγκάνες δέκα εμβόλων από την AP Racing εμπρός, οι οποίες εφαρμόζονται πάνω σε μεγάλους κεραμικούς δίσκους 420 mm της Brembo. Ως προς τα πίσω φρένα, αυτά εξοπλίζονται με 4πίστονες δαγκάνες και δίσκους 410 mm.
H τιμή του στην Κίνα ανέρχεται λίγο κάτω από τις 130.000 ευρώ, αρκετά χαμηλότερη δηλαδή από τον ανταγωνισμό. Εντός της τιμής περιλαμβάνεται και μια σειρά μαθημάτων από τους εκπαιδευτές της εταιρείας, για τον ασφαλή χειρισμό του τέρατος των 1.265 ίππων. Μέχρι στιγμής πάντως, δεν διαθέτουμε πληροφορίες για το αν η Zeekr θα το φέρει στην αγορά της Ευρώπης.