Νέο Škoda Fabia 2015, το εσωτερικό του
Δόθηκε στη δημοσιότητα η πρώτη φωτογραφία του ταμπλό του νέου Fabia, που θα είναι το πρώτο Škoda με τεχνολογία MirrorLink
Μετά από μια σειρά teasers, η Škoda αποκάλυψε τελικά πριν λίγες μέρες την εξωτερική μορφή του Fabia 3ης γενιάς. Σήμερα ρίχνουμε την πρώτη ματιά στο εσωτερικό του.
Όπως βλέπετε, πρόκειται για ένα ταμπλό τυπικό για Škoda, δηλαδή απλό και λειτουργικό. Αποτελεί μέρος μιας καμπίνας που έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 8 mm (στα 1.674 mm) παρότι το συνολικό μήκος του νέου μοντέλου είναι κατά 8 mm μικρότερο από του παλιού.
Το ενεργό πλάτος της καμπίνας, δηλαδή ο χώρος στο ύψος των αγκώνων, έχει αυξηθεί κατά 21 mm, στα 1.401 mm μπροστά, και κατά 2 mm, στα 1.386 mm, πίσω. Η Škoda προσθέτει ότι το νέο Fabia έχει και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 330 λίτρων, δηλαδή 15 λίτρα πιο ευρύχωρο από πριν.
Αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο χώρος αποσκευών αυξάνεται στο αξιοσημείωτο επίπεδο των 1.150 λίτρων. Έχει πλάτος 96 cm (+2 cm), το άνοιγμα της πίσω πόρτας είναι 1,1 m φαρδύ και το κατώφλι χαμηλό για εύκολη φόρτωση κι εκφόρτωση.
Οι πρακτικές λεπτομέρειες “Simply Clever” της Skoda στο νέο Fabia φτάνουν τις 17 και περιλαμβάνουν την ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου. Επίσης, το νέο Fabia είναι το πρώτο Skoda με τεχνολογία MirrorLink. Αυτή επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις εφαρμογές του smartphone από την κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment μέσω σύνδεσης USB.
Άλλα νέα στοιχεία είναι η βάση για συσκευές multimedia στην κεντρική κονσόλα, οι μεγαλύτερες θήκες για μπουκάλια στις πίσω πόρτες και το ντουλαπάκι του ταμπλό, το «τσιμπίδι» συγκράτησης εισιτηρίων στην εμπρός αριστερή κολόνα και τα δύο (έξτρα) άγκιστρα στο χώρο αποσκευών.
Όσον αφορά στα μηχανικά μέρη, να υπενθυμίσουμε ότι ο Τσέχος κατασκευαστής εξέδωσε μια επίσημη ανακοίνωση μέσω της οποίας διευκρινίζει ότι «το νέο Škoda Fabia κάνει χρήση στοιχείων της πλατφόρμας MQB σε ποσοστό 50% και περίπου 40% στοιχείων της βελτιωμένης πλατφόρμας δεύτερης γενιάς του απερχόμενου μοντέλου (σ.σ. PQ26), ενώ το εναπομείναν 10% προέρχεται από τμήματα της αρχικής PQ25».
Η παραπάνω επιλογή έγινε για λόγους μείωσης του κόστους στην προσπάθεια περιορισμού του κόστους, αλλά και προκειμένου να βοηθηθεί το αυτοκίνητο να μειώσει το βάρος του κάτω από τα 1.000 kg στη βασική έκδοσή του με τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα, μείωση που αντιπροσωπεύει 40 kg. Κατά τα άλλα η μείωση αυτή φτάνει στην γκάμα σε μέσο όρο τα 65 kg,
Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Škoda Fabia 2015 θα διατίθεται σε χάτσμπακ και Combi (στέισον), ενώ όπως έχει ανακοινωθεί εδώ και καιρό δεν θα υπάρξει σπορ έκδοση RS, καθώς οι πωλήσεις της ήταν απογοητευτικές στο υφιστάμενο RS.
Η γκάμα των κινητήρων που θα κινεί το νέο Fabia 2015 θα είναι 3κύλινδροι και 4κύλινδροι, θα υπακούουν στις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και θα είναι εφοδιασμένοι με σύστημα stop/start και σύστημα ανάκτησης της ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Η Škoda υπόσχεται οικονομία σε καύσιμο της τάξεως του 17%. Ανάλογα με την έκδοση θα υπάρχει ήχειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή το γωστό μας 7τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη του γκρουπ VW.
Σε ό,τι αφορά στους βενζινοκινητήρες θα έχουμε έναν 3κύλινδρο ενός λίτρου σε δύο εκδόσεις, 60 και 75ίππων και τον γνωστό μας 4κύλινδρο 1.2 TSI, με απόδοση 90 και 110 ίππων.
Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες πετρελαίου θα έχουμε έναν ολοκαίνουργιο 3κύλινδρο 1.4 TDI με άμεσο ψεκασμό σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις, 75, 90 και 105 PS, με ροπή 21,4 kgm, 23,4 kgm και 25,5 kgm αντίστοιχα, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα υπάρξει και μια έκδοση GreenLine με ισχύ 75 ίππων και μέση κατανάλωση της τάξης των 3,1 lt/100 km. και εκπομπές CO2 82 g/km.
[Πηγή: Škoda]