Νέο Renault Clio: Στην Τουρκία η παραγωγή του
Το εργοστάσιο του Flins στις Yvelines θα συναρμολογεί ελάχιστη ποσότητα από το προσεχές Clio, του οποίου ο κύριος όγκος παραγωγής θα μεταφερθεί στην Τουρκία.
Το Clio «made in France» αποτελεί είδος προς εξαφάνιση. Σύμφωνα με το Reuters, μόνο ένα μικρό κομμάτι της παραγωγής του νέου μοντέλου που θα ντεμπουτάρει στο τέλος του 2018 θα κατασκευάζεται στη Γαλλία, εις όφελος των εργοστασίων της Renault στην Προύσα στην Τουρκία και στο Novo Mesto στη Σλοβενία.
Σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν από κοντά την υπόθεση που ανέφεραν οι συνάδελφοί μας στο Reuters, μόνο το 6% του Clio 5 θα συναρμολογηθεί στο Flins, το οποίο θα αντιπροσωπεύει περίπου 25.000 αυτοκίνητα ετησίως. Η επόμενη γενιά θα είναι κυρίως τουρκική, με την Προύσα να κατασκευάζει το 80% των αυτοκινήτων. Εξάλλου, το τουρκικό εργοστάσιο συμμετέχει ήδη σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή του υφιστάμενου Clio. Το Reuters αναφέρει ότι το 72% των σουπερμίνι της Renault που πουλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι προέρχονταν από την Τουρκία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Renault Clio 0.9 TCe 90
Το Flins θα εξυπηρετήσει κυρίως τα πρώτα χρόνια ζωής του Clio 5, εκείνα όπου οι πωλήσεις θα είναι λογικά οι ισχυρότερες. Το επόμενο Clio θα μπορούσε να εξαφανιστεί από αυτό το ιστορικό εργοστάσιο του «Ρόμβου» ύστερα από δύο ή τρία πρώτα χρόνια της καριέρας του. Ωστόσο, το Flins δεν απειλείται. Επιφορτίστηκε το 2017 με την παραγωγή του Nissan Micra και συναρμολογεί το Zoe, του οποίου οι πωλήσεις αυξάνονται με σταθερό ρυθμό. Το Clio θα δώσει τη θέση του στο Flins στη δεύτερη γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Renault.
Ωστόσο, η έκδοση RS θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στη Γαλλία, με συναρμολόγηση στη Διέππη. Το Clio 5 αναμένεται να ντεμπουτάρει τον μήνα Οκτώβριο στο Mondial de l’Automobile, στο Παρίσι. Ο εξωτερικός σχεδιασμός θα εξελιχθεί με μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά στην καμπίνα αναμένεται ότι θα υπάρξει μια επανάσταση: Πιο σύγχρονη, ποιοτική και εργονομική παρουσίαση, καθώς και πληθώρα βοηθημάτων και αυτοματισμών.