Νέο Renault Clio με υγραέριο
Ο ανεφοδιασμός ενός Renault Clio με καύσιμο που κοστίζει 0,81 ευρώ ανά λίτρο είναι πλέον δυνατός, χάρη σε αυτό νέο μοτέρ LPG. Και τα καλά νέα είναι ότι θα έρθει στην ίδια τιμή με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο.
Στο πλαίσιο του Ομίλου Renault, το υγραέριο κίνησης δεν προορίζεται αποκλειστικά για την Dacia. Ο νέος κινητήρας TCe διπλής καύσης, βενζίνης/υγραερίου, μόλις προστέθηκε στην γκάμα του νέου Clio. Έτσι, η πέμπτη γενιά του γαλλικού σουπερμίνι προσθέτει ένα ακόμα βέλος στη φαρέτρα της, προτείνοντας στους πελάτες μεγάλη γκάμα καυσίμων, με βενζίνη, ντίζελ, LPG και σύντομα υβριδικό -το οποίο ήδη οδηγήσαμε.
Το νέο μοτέρ το μοιράζεται με την Dacia. Είναι επομένως ένας 3κύλινδρος 1.0 TCe με 100 άλογα και 160 Nm που συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο σασμάν. Και φυσικά πρόκειται για εργοστασιακή μετατροπή που καλύπτεται από τις εγγυήσεις του Ρόμβου. Πρώτο πλεονέκτημα του συστήματος: Δυνατότητα διπλής καύσης, με βενζίνη ή υγραέριο που ανεβάζει την αυτονομία του αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Dacia: Νέο Duster Eco-G 100, με υγραέριο/βενζίνη
Η λειτουργία είναι απλή, πηγαίνεις από το ένα καύσιμο στο άλλο με το πάτημα ενός κουμπιού. Και στην περίπτωση που δεν υπάρχει πλέον υγραέριο, η μετάβαση στη βενζίνη είναι αυτόματη.
Το άλλο πλεονέκτημα είναι σαφώς η οικονομία, γεμίζοντας την «μπουκάλα» φθηνότερα. Η μέση τιμή του υγραερίου κίνησης στην Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή 0,814 ευρώ ανά λίτρο, δηλαδή 48,7% πιο φθηνά από τη βενζίνη που η μέση τιμή της στην Αττική είναι 1,587 ευρώ ανά λίτρο. Και αν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο η κατανάλωση σε υγραέριο είναι 20% μεγαλύτερη σε σχέση με τη βενζίνη, τότε η κίνηση με υγραέριο καταλήγει 38%-39% πιο οικονομική. Η Billancourt δίνει εργοστασιακή μικτή κατανάλωση 5,7 lt/100 km, χωρίς να προσδιορίζει αν πρόκειται για αποκλειστική καύση υγραερίου, και εκπομπές CO2 94 g/km. Αν η κατανάλωση αφορά το LPG, το εργοστάσιο δίνει 11% ψηλότερη κατανάλωση (5,1 lt/100 km η εργοστασιακή κατανάλωση του βενζινοκίνητου TCe 100) τότε μιλάμε για οικονομία 3,45 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο ή οικονομία 42,6%.
Το τρίτο σημείο άξιο μνείας είναι ότι η έκδοση LPG, όπως επισημαίνει η Renault, στοιχίζει όσο και η κλασική βενζινοκίνητη TCe 100. Δηλαδή όταν έρθει στην Ελλάδα θα στοιχίζει από €14.690 που ξεκινά η τιμή του Clio 1.0 TCe 100 PS Authentic…
Και αν μη τι άλλο, πρόβλημα ανεφοδιασμού σε υγραέριο κίνησης δεν υπάρχει, καθώς σε σχέση με τα δυσεύρετα πρατήρια φυσικού αερίου (CNG), LPG βρίσκεις πολύ εύκολα.