Το νέο Mazda3 θα βγάλει νοκ άουτ τους ντίζελ
Η επόμενη γενιά του μικρού οικογενειακού της Mazda έρχεται πολλά υποσχόμενη.
H Mazda θα παρουσιάσει προς τα τέλη της χρονιάς το νέο 3, λανσάροντας παράλληλα και τους ιδιαίτερα προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες SCCI. Αυτό ίσως σημάνει και την κατάργηση των πετρελαιοκινητήρων από την γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας.
Η νέα γενιά του μοντέλου θα παρουσιαστεί στην Έκθεση του Los Angeles το Νοέμβριο και το ευρωπαϊκό του εμπορικό λανσάρισμα θα πραγματοποιηθεί στα μέσα του 2019. Σύμφωνα με την Mazda, το νέο 3 θα διαθέτει ιδιαίτερα προσεγμένη ποιοτικά καμπίνα που θα του δώσει το δικαίωμα να κοιτάξει στα μάτια και την premium υποκατηγορία των μικρομεσαίων.
Η σχεδίαση του νέου Mazda3 θα παίξει σημαντικό ρόλο στην προϊοντική «αναβάθμισή» του, κάτι που μαρτυρούν και οι ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο βρετανικό Τύπο. Ο Υπεύθυνος Σχεδιασμού της Mazda Europe, Kevin Rice, ανέφερε στο Auto Express ότι τα πρωτότυπα του νέου 3 έχουν δημιουργηθεί με στόχο την άμεση παραγωγή.
Πέρα από την σπορ εμφάνιση και την αναβαθμισμένη ποιότητα στην καμπίνα, το νέο Mazda3 θα έχει πολλές αλλαγές και στα μηχανικά του μέρη. Θα είναι το πρώτο μοντέλο της Ιαπωνικής φίρμας που θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα SkyActiv Architecture Technology. Η τελευταία θα εξασφαλίσει υψηλή ακαμψία και αυξημένη ποιότητα λειτουργίας, ενώ υποστηρίζει και μια ιδιαίτερα χαμηλή θέση οδήγησης. Το κυριότερο όμως νέο για την πλατφόρμα είναι ότι υποστηρίζει τη νέα τεχνολογία κινητήρων SkyActiv X που θα λανσάρει το νέο 3.
Η Mazda έχει εναποθέσει τις ελπίδες της για τους κινητήρες εσωτερικής στον SkyActiv X, έναν καινούριο βενζινοκινητήρα που διαθέτει αυτό που λέει η εταιρεία Spark Controlled Compression Ignition (έναυση με συμπίεση ελεγχόμενη με σπινθήρα). Σύμφωνα με την Mazda, ο νέος κινητήρας Skyactiv-X συνδυάζει την έναυση με σπινθήρα ενός συμβατικού βενζινοκινητήρα με την έναυση συμπίεσης ενός ντίζελ, χαρακτηριστικό που θα του επιτρέψει να είναι 20 -30% πιο οικονομικός από έναν αντίστοιχο συμβατικό 2λιτρο κινητήρα.
Όταν η συγκεκριμένη τεχνολογία περάσει στην παραγωγή του χρόνου, η Mazda ευελπιστεί να έχει ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που θα αποδίδει 190 ίππους και 33,5 kgm ροπή. Η γκάμα βέβαια του νέου Mazda3 θα προσφέρει δύο ακόμα επιλογές, μία απλούστερη βενζινοκίνητη SkyActiv X και μία πετρελαιοκίνητη SkyActiv D, με τον τελευταίο να βρίσκει προσωρινά θέση στη γκάμα κινητήρων του νέου 3.
[Πηγή: Auto Express UK, Avarvarii]