Νέο FΙΑΤ Scudo 2022 και σε ηλεκτρικό
Στον Όμιλο Stellantis ήρθε η σειρά των Ιταλών να ανανεώσουν το μεσαίο επαγγελματικό τους. Το νέο FIAT Scudo διατίθεται σε ντίζελ με τέσσερα επίπεδα ισχύος και σε ηλεκτρικό με δύο χωρητικότητες μπαταριών.
Πριν από τη συγχώνευσή τους για να γίνουν Stellantis, οι όμιλοι PSA και FCA συνεργάζονταν ήδη στον σχεδιασμό και στην παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων μέσω της κοινοπραξίας τους, Sevel. Το FIAT Scudo, το οποίο αντικαταστάθηκε το 2016 από το Talento που προερχόταν από το Renault Trafic, ήταν επομένως ο «ξάδερφος» των Peugeot Expert και Citroën Jumpy της προηγούμενης γενιάς.
Η FIAT παρουσίασε το νέο Scudo, το οποίο αναμενόμενα μοιράζεται την πλατφόρμα και τα συστήματα κίνησης με την τελευταία έκδοση των γαλλικών βαν που αναφέρθηκαν παραπάνω. Τα μοιράζεται επίσης με το Opel Vivaro και το Toyota ProAce, με το τελευταίο να αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση καθώς προκύπτει από μια συνεργασία που δημιουργήθηκε αρχικά μεταξύ της PSA και της Toyota.
Πέρα από αυτές τις βιομηχανικές επικαλύψεις, σημειώνουμε ότι το νέο FIAT Scudo συμπληρώνει μια οικογένεια με πέντε τεχνικά πανομοιότυπα μεσαία επαγγελματικά, αν και από διαφορετικές μάρκες.
Το νέο Fiat Scudo διατίθεται σε τρία μήκη για να διαλέξεις: 4,61 m, 4,96 m ή 5,31 m, με ύψος 1,89 m που μπορεί να αυξηθεί στα 1,94 m. Έχει την ίδια χωρητικότητα ωφέλιμου φορτίου με τα γαλλικά, γερμανικά ή ιαπωνικά ξαδέλφια του, με ωφέλιμο όγκο που κυμαίνεται από 4,6 m³ έως 6,6 m³ στην έκδοση «κλούβας» και ωφέλιμο φορτίο έως και έναν τόνο, όπως και το ρυμουλκούμενο βάρος.
Το FIAT Scudo διατίθεται σε έκδοση με πλευρικά παράθυρα για μεταφορά επιβατών, μια έκδοση Combi εγκεκριμένη ως επιβατικό και σε έκδοση μόνο με καμπίνα.
Κάτω από το καπό του FIAT Scudo, υπάρχει μια επιλογή από πετρελαιοκινητήρες που αποδίδουν 102, 120, 145 και 177 άλογα. Ακόμη υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων που τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας είτε 50 kWh είτε 75 kWh.
Στην περίπτωση του ηλεκτρικού Scudo, η FIAT ανακοινώνει, όπως τα αντίστοιχά της από τις άλλες μάρκες, αυτονομία κατά WLTP έως και 330 km -230 km με την μπαταρία των 50 kWh. Το ιταλικό επαγγελματικό «μηδενικών εκπομπών» ονομάζεται E-Scudo, με την παύλα να είναι σημαντική αφού το όνομα «Escudo» είναι το γιαπωνέζικο όνομα του Suzuki Vitara.
Σύμφωνα με τον Όμιλο Stellantis, η πλατφόρμα στην οποία βασίζονται τα νέα της επαγγελματικά οχήματα τους επιτρέπει να προσφέρουν την ίδια άνεση όπως ένα επιβατικό αυτοκίνητο, ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης, αν και είναι υπερυψωμένη.
Αυτή η αρχιτεκτονική τους επιτρέπει επίσης να ενσωματώνουν βοηθήματα οδήγησης όπως αναγνώριση πινακίδων, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, παρακολούθηση τυφλού σημείου ή ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας με θέαση 180° από ψηλά.
Στον κατάλογο ανακοινώνονται επίσης κεντρική οθόνη αφής επτά ιντσών με Apple CarPlay και Android Auto, head-up display και traction control για δύσκολα τερέν. Λεπτομέρειες για τον εξοπλισμό και την τιμή του νέου FIAT Scudo για τη Γαλλία δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί από την τοπική αντιπροσωπεία για την Ελλάδα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Euro NCAP: Ανεπαρκή σε εξοπλισμό ασφαλείας πολλά επαγγελματικά βαν [videos]