Νέο FΙΑΤ Cronos για τη Ν. Αμερική
Η FIAT που είναι από τους σημαντικότερους παίκτες και κατασκευαστές στη Λατινική Αμερική, μόλις παρουσίασε τη νέα μπερλίνα Cronos.
Το νέο Cronos στη νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα MP-S (Modular Platform Sedan) και ήρθε για να αντικαταστήσει στη λατινοαμερικανική αγορά το Linea που βασιζόταν στην πλατφόρμα Punto.
Το αυτοκίνητο αποτελεί την ολοκλήρωση της νοτιοαμερικανικής γκάμας του Lingotto που αποτελείται από τα FΙΑΤ Mobi, Toro και Argo. Η πλατφόρμα MP-S υποστηρίζει και το τελευταίο, αν και για την περίπτωση του Cronos αποτελεί ειδική εκδοχή της για αυτοκίνητα τριών όγκων. Προέρχεται δε από την πλατφόρμα MP1 που θα χρησιμοποιηθεί στο σουπερμίνι που θα κατασκευαστεί στην Αργεντινή.
Η φρέσκια σχεδίαση του Cronos θυμίζει έντονα αυτή του «τουρκικού» Tipo, κάτι καθόλου περίεργο αφού είναι ένα τέτοιο σε ελαφρά σμίκρυνση για να τοποθετηθεί σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες της Ν. Αμερικής. Η FIΑΤ εκτιμά ότι αυτή η εξειδικευμένη κατηγορία αριθμεί 300.000 αυτοκίνητα στη Βραζιλία και άλλες 100 χιλιάδες στην Αργεντινή, μεγάλο ποσοστό της οποίας η ιταλική εταιρεία προσδοκά να αποκτήσει.
Κάτω από το καπό του Cronos μπορεί να τοποθετηθεί είτε ένας 1.300άρης είτε ένας 1.800άρης κινητήρας, αμφότεροι ατμοσφαιρικοί, και γνωστοί στις εκεί αγορές ως 1.3 Firefly και 1.8 EtorQ. Η FIAT δεν έχει δώσει ακόμη στη δημοσιότητα τις τεχνικές προδιαγραφές, αλλά ο 1.3 αναμένεται να αποδίδει 109 άλογα και ο 1.8 θα έχει πιθανότατα μέγιστη ισχύ 139 PS, όσα και στο FΙΑΤ Argo HGT. Όσον αφορά τη μετάδοση, το 1.800άρι αναμένεται να διαθέτει 5άρι χειροκίνητο ή 6άρι αυτόματο σασμάν, ενώ για 1.3 η αυτόματη επιλογή θα είναι ένα 5άρι με αυτοματοποιημένο συμπλέκτη.
Οι ενδιαφερόμενοι σε Αργεντινή και Βραζιλία θα δουν το Cronos διαθέσιμο στις εκθέσεις το πρώτο 3μηνο του 2018, οπότε και πιθανότατα θα έχουμε πλήρη εικόνα των προδιαγραφών του.