Νέο Audi R8 V10 Decennium
Επετειακή έκδοση για τα 10 χρόνια του V10 5.2 FSI
Η Audi παρουσίασε την επετειακή έκδοση R8 V10 Decennium με αφορμή στα 10 χρόνια του δεκακύλινδρου κινητήρα, η οποία θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 222 μονάδων.
Όπως και στην ισχυρότερη έκδοση του πρόσφατα ανανεωμένου R8 Coupé V10 performance quattro, έτσι και στο Decennium, ο V10 κινητήρας 5,2 λίτρων αποδίδει 620 PS και 59,1 kgm ροπής, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100km/h σε 3,1" και τελική ταχύτητα 331 km/h.
Εξωτερικά, η έκδοση Decennium παρουσιάζεται με τη μοναδική απόχρωση Daytona Gray σε ματ εφέ, η οποία συνδυάζεται με "λεπίδες" και καθρέπτες σε gloss carbon fiber και εντυπωσιακές ζάντες 20" σε μπρούτζινο χρώμα. Επιπλέον, το εμπρός σποιλερ, τα πλευρικά μαρσπιέ, ο διαχύτης και τα εμβλήματα της Audi είναι βαμμένα σε gloss black, ενώ ο κινητήρας έχει επικάλυψη σε ματ μπρούτζινη απόχρωση.
Εναλλακτικά, οι τυχεροί ιδιοκτήτες της ειδικής έκδοσης μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στις αποχρώσεις Daytona Gray (pearl effect), Suzuka Gray, Floret Silver, Mythos Black, Ascari Blue και Kemora Gray.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το μαύρο χρώμα με λεπτομέρειες από gloss carbon fiber, επένδυση από Alcantara στο τιμόνι, καθίσματα με σχέδια ρόμβων και ραφές σε χάλκινη απόχρωση. Επιπλέον, τα λογότυπα Decennium κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε κεντρική κονσόλα, πόρτες και πατήματα των μαρσπιέ.
Οι πωλήσεις του Audi R8 V10 Decennium ξεκινούν από την άνοιξη του 2019 με τιμή που ξεκινά από τα 222.000 ευρώ στη Γερμανία. Για την υπόλοιπη ανανεωμένη γκάμα του R8, οι τιμές ξεκινούν από 166.000 ευρώ (R8 Coupé V10 quattro), 179.000 ευρώ (R8 Spyder V10 quattro), 200.000 (R8 Coupé V10 performance quattro) και 213.000 (R8 Spyder V10 performance quattro).
Η ιστορία του V10 5.2 FSI
Ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας 5,2 λίτρων πρωτοεμφανίστηκε στο R8 V10 (2009) με 525 PS. Στη συνέχεια μπήκε στο ισχυρότερο Audi R8 GT (2010) με 560 PS και λίγο αργότερα στο R8 V10 Plus (2012) με 550 PS.
Στην δεύτερη γενιά του R8 (2015), ο κινητήρας βελτιώθηκε σημαντικά με ταχύτερη απόκριση και καλύτερη αποδοτικότητα (σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων), σε εκδόσεις ισχύος 540 PS και 610 PS. Τέλος, το πρόσφατο facelift (2018) έφερε επιπλέον αύξηση της ισχύος στους 570 PS και 620 PS αντίστοιχα.
Στους αγώνες, ο V10 τοποθετήθηκε στο Audi R8 LMS (2009) προδιαγραφών GT3, και στο R8 LMS ultra (2012). Η δεύτερη γενιά του αγωνιστικού εγκαινιάστηκε με το R8 LMS (2015) το οποίο αναβαθμίστηκε περαιτέρω το 2018. Μέχρι σήμερα, οι αγωνιστικές εκδόσεις του R8 έχουν 62 νίκες στο πρωτάθλημα GT3 και 78 επιπλέον διακρίσεις στην κατηγορία τους. Μέσα σε δέκα χρόνια, οι οδηγοί της Audi έχουν κερδίσει 11 φορές σε αγώνες αντοχής διάρκειας 24 ωρών, 7 φορές σε αγώνες 12 ωρών και 3 φορές σε αγώνες 25 ωρών με το R8 LMS.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σπάμε το ρεκόρ μας στις Σέρρες με το νέο Audi R8 V10 [video]