Νέο Audi Q7 TFSI e quattro: Επαναφορτιζόμενο υβριδικό με 456 ίππους
Διατίθεται και σε έκδοση με 381 ίππους και ροπή 600 Nm.
Το Audi Q7 TFSI e quattro, ένα ακόμα εξηλεκτρισμένο μοντέλο από την Audi. Η στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Audi βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με τέσσερα νέα μοντέλα plug-in hybrid ( Q5, A8, A6 και A7 Sportback) να μπαίνουν στην ευρωπαϊκή αγορά μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
Το νέο μοντέλο φέρει το λογότυπο TFSI e και διαθέτει plug-in hybrid σύστημα που συνδυάζει βενζινοκινητήρα V6 τριών λίτρων με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος. Η κορυφαία έκδοση της σειράς προσφέρει ισχύ 456 ίππων και 700 Nm ροπής ενώ η πιο μικρή έκδοση προσφέρει 381 ίππους και 600 Nm ροπής.
Στο Audi Q7 TFSI e quattro ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ο 3.0 V6 TFSI, που αποδίδει ισχύ 340 ίππων και ροπή 450 Nm. Πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d-TEMP συνδυάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα (PSM), ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο tiptronic. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει κορυφαία ισχύ 94 kW και ροπή 350 Nm.
Η ισχύς για τον ηλεκτροκινητήρα παρέχεται από μια υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και παρέχει ενεργειακή ισχύ 17,3 kWh σε τάση 308 Volts. Το σύστημα ψύξης της μπαταρίας, το οποίο καλύπτει και τον φορτιστή, σχηματίζει ξεχωριστό κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας.
Το Q7 60 TFSI e θα διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: Το Q7 60 TFSI e quattro έχει ισχύ 456 ίππων και ροπή 700 Nm. Επιταχύνει από 0 σε 100 km/h σε 5,7 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μια ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 240 km/h. Μέχρι τα 135 km/h ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά μόνος του.
Το Q7 55 TFSI e quattro αποδίδει 381 ίππους και ροπή 600 Nm. Από στάση φτάνει στα 100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα. Και εδώ ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινεί το αυτοκίνητο μέχρι τα 135 km/h ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 km/h.
Και στις δύο εκδόσεις η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 43 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP.
Το Q7 TFSI e quattro εκκινεί πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία "EV". Ένα μεγάφωνο στο δεξιό θόλο του τροχού εκπέμπει έναν συνθετικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κυκλοφορία στην πόλη. Αυτό το σύστημα ακουστικών σημάτων (AVAS) μπορεί να ακουστεί σαφώς έως και την ταχύτητα των 20 km/h και σταδιακά εξασθενεί καθώς η ταχύτητα αυξάνεται.
Η “Hybrid” επιλογή προσφέρει δύο λειτουργίες: “Auto” και “Hold”. Το νέο Audi Q7 TFSI e quattro εκκινεί πάντα σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία "EV". Ένα μεγάφωνο στο δεξιό θόλο του τροχού εκπέμπει έναν συνθετικό ήχο για να προειδοποιεί τους πεζούς και τους ποδηλάτες στην κυκλοφορία στην πόλη. Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές της ΕΕ, αυτό το σύστημα συναγερμού ακουστικών οχημάτων (AVAS) μπορεί να εκπέμπεται έως και την ταχύτητα των 20 χλμ./ώρα και σταδιακά εξασθενεί καθώς η ταχύτητα αυξάνεται.
Η “Hybrid” επιλογή προσφέρει δύο λειτουργίες: “Auto” και “Hold”. Στη λειτουργία “Auto”, η στρατηγική πρόβλεψης λειτουργίας ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινά η καθοδήγηση της διαδρομής στην τυπική πλοήγηση MMI plus. Η φόρτιση της μπαταρίας πραγματοποιείται κατά μήκος της διαδρομής, με μεγάλα «ηλεκτρικά τμήματα κίνησης» στην πόλη και σε κυκλοφορία stop-and-go. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο κινητήρας TFSI επιταχύνει το όχημα και ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει υποστήριξη ανάλογα με τις ανάγκες. Όταν επιταχύνεται από χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, για παράδειγμα, ο ηλεκτροκινητήρας γεφυρώνει τα δέκατα του δευτερολέπτου που χρειάζεται το turbo για να αυξήσει την πίεση, εξασφαλίζοντας ότι η ισχύς έχει μια συνεχή και άμεση απόκριση.
Μια διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιείται στη λειτουργία "Hold": Σε αυτήν την περίπτωση, η υπάρχουσα κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται στο τρέχον επίπεδο με ελάχιστες διακυμάνσεις. με την ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Έτσι, μετά από ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να εισέλθει στην πόλη διαθέτοντας όλα τα απαραίτητα ηλεκτρικά αποθέματα ώστε να κινηθεί σε αυτή με μηδενικές εκπομπές – αλλά και αθόρυβα.
Τέλος ο οδηγός του Audi Q7 TFSI e quattro μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε από τα επτά διαφορετικά προφίλ οδήγησης του αυτοκινήτου, τα οποία είναι τα comfort, efficiency, auto, dynamic, individual, allroad (με την προαιρετική αερανάρτηση) και off road. Όπως ανακοινώνει η Audi κάθε ένα από αυτά επιδρά στη χαρτογράφηση που ελέγχει τον κινητήρα, την αερανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης.
[Πηγή: Δελτίο Τύπου Audi]