Motiv: Αυτόνομο όχημα πόλης από τον Gordon Murray

Motiv: Αυτόνομο όχημα πόλης από τον Gordon Murray

Μονοθέσια αυτόνομη κάψουλα που θα μπορούσε να βγει στην παραγωγή μέσα στα επόμενα 2-5 χρόνια.

Ο σχεδιαστικός οίκος Gordon Murray  Design παρουσίασε το Motiv - ένα αυτόνομο, ηλεκτρικό τετράτροχο όχημα πόλης το οποίο σχεδιάστηκε για να προσφέρει χαμηλό κόστος χρήσης, αυξημένα επίπεδα ασφάλειας και βελτιωμένα χαρακτηριστικά σε σύγκριση με τα σημερινά μοντέλα της κατηγορίας "Heavy Quadricycle".

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Gordon Murray ασχολείται με το σχεδιασμό οχήματος πόλης, καθώς στο παρελθόν είχε παρουσιάσει τα πρωτότυπα Τ.25 (2010), T.27 (2011), Yamaha Motiv (2013) και Shell Concept Car (2016), τα οποία παρόλο που ενσωμάτωναν αρκετές καινοτομίες, δεν βρήκαν το δρόμο προς την παραγωγή.

Το νέο του project αποτελεί συνεργασία του σχεδιαστή με την Delta Motorsport, η οποία εξέλιξε το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ένας ηλεκτροκινητήρας 20 kW χαρίζει επιτάχυνση 0-63 km/h σε 7,5" και τελική ταχύτητα 64 km/h. Αντίστοιχα, η υδρόψυκτη μπαταρία 17,3 kWh προσφέρει αυτονομία 100 km, ενώ η μπαταρία μπορεί να φορτίσει από το 20-80% σε 40 λεπτά.

Motiv

Το όχημα χρησιμοποιεί την πατενταρισμένη τεχνολογία πλαισίου iStream Superlight του Gordon Murray και έχει συμπαγείς διαστάσεις με μήκος 2,54 m και πλάτος 1,3 m. Χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου στο σασί, την ανάρτηση και το αμάξωμα, το βάρος του μοντέλου χωρίς τη μπαταρία είναι 450 kg, κάτι που το κατατάσσει στην κατηγορία "Heavy Quadricycle". Η καμπίνα είναι μονοθέσια με δυνατότητα μετατροπής σε διθέσια, ενώ χωρά και ένα αναπηρικό αμαξίδιο. Χωρίς επιβάτη, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.100 λίτρα (επαγγελματική έκδοση βαν), επιτρέποντας την αυτόνομη μεταφορά αγαθών.

Μια μεγάλη πόρτα τύπου gullwing δίνει πρόσβαση στο εσωτερικό, το οποίο έχει διαμορφωθεί σαν προσωπικός χώρος εργασίας και αναψυχής με τραπεζάκι και μια οθόνη 24" στο εμπρός μέρος.

Motiv

Η επίσημη πρεμιέρα του Motive θα γίνει στην έκθεση Mobility Re-imagined στο Λονδίνο, στις 11 Φεβρουαρίου. 

Επόμενος στόχος για το project είναι η συνεργασία με εταιρείες που διαθέτουν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, έτσι ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Σύμφωνα με τον Gordon Murray, μια έκδοση παραγωγής θα μπορούσε να είναι έτοιμη μέσα στα επόμενα 2 με 5 χρόνια, ενώ οι καινοτόμες μέθοδοι παραγωγής θα μείωναν σημαντικά το χρόνο παράδοσης στους πελάτες.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube