Μελλοντικό Volvo XC90, με εκδόσεις EV και ολοκαίνουργια σχεδίαση
O διάδοχος του Volvo XC90 θα έχει ριζοσπαστική σχεδίαση, ορίζοντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας και θα είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρικό.
Η δεύτερη γενιά του Volvo XC90 διανύει τον έβδομο χρόνο κυκλοφορίας της και εξακολουθεί να είναι μοντέλο ζωτικής σημασίας για τη σουηδική εταιρία. Η ναυαρχίδα της Volvo, τους πρώτους δέκα μήνες του 2021 αποτέλεσε το 6,5% των συνολικών πωλήσεων της πίσω από τα XC60 και XC40.
Μέχρις στιγμής, η εταιρία διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα της, το XC40 Recharge και το C40 Recharge. Tα δύο ηλεκτρικά SUV βασίζονται στην πλατφόρμα του συμβατικού Volvo XC40.
O διάδοχος του Volvo XC90 θα αποχωριστεί τους αριθμούς από την ονομασία του και θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα SPA2 -κάτι που γνωρίζουμε ήδη από το 2018. Η εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας θα μπορεί να φιλοξενήσει θερμικά μοτέρ αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες από τις πλατφόρμες οι οποίες φιλοξενούν ηλεκτρικά μοτέρ και θερμικούς κινητήρες, η SPA2 θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Αυτό θα επιτρέψει στον ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Volvo XC90 να έχει επίπεδο πάτωμα και πιο ριζοσπαστική σχεδίαση από τις εκδόσεις συμβατικά μοτέρ.
Στην πλατφόρμα αυτή θα βασιστούν και άλλα νέα μοντέλα της Volvo και της μητρικής εταιρίας Geely Auto. Ως αντάλλαγμα, η Volvo θα έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα SEA της Geely.
Το νέο Volvo XC90 θα είναι σχεδιαστικά εμπνευσμένο από το Concept Recharge το οποίο παρουσιάστηκε νωρίτερα αυτό το έτος και θα είναι το εισιτήριο της Volvo στο παιχνίδι των ηλεκτρικών SUV.
Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Volvo θα διατηρήσει τα βασικά χαρακτηριστικά του Volvo XC90 αλλά αυτή τη φορά με μια εντελώς νέα προσέγγιση στην εσωτερική και εξωτερική σχεδίαση.
Η λογική της σχεδίασης του πρωτοτύπου κινείτο γύρω από τo έντονα μινιμαλιστικό ντιζάιν κάτι που θα ακολουθήσει και ο διάδοχος του Volvo XC90. Επίσης θα φιλοξενήσει και πολλές καινοτομίες στον τομέα της τεχνολογίας.
Μπορεί το νέο Volvo XC90 να είναι ριζικά ανανεωμένο σχεδιαστικά, αλλά θα συνεχίσει να διαπρέπει στον τομέα της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας.
Το μοντέλο παραγωγής θα κληρονομήσει από το Concept Recharge την αρχιτεκτονική τύπου «skateboard» η οποία σύμφωνα με τον σχεδιαστή Robin Page θα προσφέρει νέα επίπεδα χώρου και χρηστικότητας.
Επιπροσθέτως, στο βωμό του μινιμαλιστικού ντιζάιν τα φυσικά κουμπιά θα θυσιαστούν και οι περισσότερες λειτουργίες θα ελέγχονται από την οθόνη του infotainment.
To νέο μοντέλο της Volvo αναμένεται να μην φέρει καθαρόαιμα χαρακτηριστικά ενός SUV. Θα διατηρήσει την αυξημένη απόσταση από το έδαφος αλλά η σιλουέτα του θα θυμίζει εκείνη των στέισον 240, 940 και V70.
Με την γκάμα των στέισον της Volvo να συρρικνώνεται, θα γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στις δύο κατηγορίες, εκμεταλλευόμενη παράλληλα τη αγοραστική επιτυχία των SUV.
Με τον κατασκευαστή από τη Σουηδία να έχει εστιάσει στην μείωση των ρύπων αναμένεται όλα τα μοντέλα της να διατεθούν στο άμεσο μέλλον και σε ηλεκτρικές εκδόσεις.
O Σουηδός κατασκευαστής δεν έχει δημοσιεύσει περαιτέρω πληροφορίες για τον αντικαταστάτη του XC90. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το μοντέλο θα είναι τετρακίνητο και θα αποχαιρετήσει τους ντίζελ κινητήρες.
Όσον αναφορά την ηλεκτρική του έκδοση, εικάζεται ότι οι αγοραστές θα έχουν την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διαφορετικές χωρητικότητες μπαταριών με την μεγαλύτερη να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 500 km.
[Πηγή: Autocar]