Lexus UX 250h, υβριδική βεντέτα του Παρισιού
Με την πρεμιέρα του καινούργιου κόμπακτ crossover UX 250h στο Σαλόνι του Παρισιού, η Lexus αδράχνει την ευκαιρία να δημοσιοποιήσει την τιμή του και να ανοίξει το βιβλίο παραγγελιών, για παραδόσεις που ξεκινούν την άνοιξη του ’19.
Ακόμα σχετικά νεαρή, μιας και έχει ζωή λιγότερο από 30 χρόνια, η Lexus είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων πολυτελείας που βασίζεται στην υβριδική τεχνολογία. Σήμερα, ολόκληρη η γκάμα της που διατίθεται στην Ευρώπη διαθέτει τουλάχιστον ένα υβριδικό κινητήρα. Και η premium φίρμα του ομίλου Toyota δεν σκοπεύει να παρεκκλίνει από αυτή τη στρατηγική για να ανταποκριθεί στη φιλοδοξία της: Να εισέλθει στο κλαμπ των μεγάλων πρωταγωνιστών της κατηγορίας «upscale». Οι στόχοι πωλήσεων που καθορίστηκαν για το 2020 αναγγέλθηκαν με αριθμητική σαφήνεια: 100.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Για να το πετύχει αυτό, η Lexus βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην επερχόμενη άφιξη του νέου UX 250h. Με παρουσία ως πρωτότυπο πριν από δύο χρόνια, πάλι στο Παρίσι, αυτό το κόμπακτ crossover θα αντικαταστήσει την μπερλίνα CT 200h σε μια κατηγορία ιδιαίτερα δημοφιλή στους Ευρωπαίους καταναλωτές. Με μήκος 4,5 για ένα ύψος 1,52 m, το UX έχει μια σχετικά σφηνοειδή σιλουέτα, πιο κοντά σε μια μπερλίνα παρά σε ένα 4x4. Έχει όμως όλα εκείνα τα πλεονεκτήματα που χρειάζεται για να σαγηνεύσει τους οδηγούς και να κάνει πραγματικότητα τις ελπίδες των σχεδιαστών του;
Τι γίνεται κατ’ αρχήν με τις επιδόσεις; Βάλτε τα κάτω μόνοι σας: Με τη νέα γενιά Lexus Hybrid Drive, το Lexus UX 250h αποδίδει συνδυαστικά 178 ίππους, άθροισμα ενός δίλιτρου βενζινοκινητήρα ισχύος 146 ίππων και 22,4 kgm και ενός ηλεκτρομοτέρ 109 ίππων και 20,6 kgm. Εκτός από τη δικίνητη έκδοση, είναι επίσης διαθέσιμη και έκδοση με τετρακίνηση, ονόματι e-Four, που χρησιμοποιεί έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στον πίσω άξονα. Όπως συμβαίνει στα Lexus, δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης που περνά κάτω από το πάτωμα, κατά συνέπεια και τούνελ μέσα στην καμπίνα: Η κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων είναι δυναμικά διαχειριζόμενη στις επιταχύνσεις, στις στροφές ή σε ολισθηρό δρόμο από τη το σύστημα δυναμικής ευστάθειας VSC.
Για τους λιγότερο πράσινα προσανατολισμένου, υπάρχει το θερμικό UX 200 με δίλιτρο βενζινοκινητήρα (171 PS και 20,9 kgm) συνδυασμένο με αυτόματο κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης - Direct-Shift Continuously Variable Transmission (D-CVT).
Δικίνητο ή τετρακίνητο, το Lexus UX 250h χρησιμοποιεί μια μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) η οποία αποθηκεύει ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, ανατροφοδοτώντας τον ηλεκτρικό κινητήρα κατά την εκκίνηση και τη επιτάχυνση. Αποτελούμενη από 180 κυψέλες, λειτουργεί με τάση 216V.
Ικανό να φτάσει τα 177 km/h, το 250h UX επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 8,5” το 2WD και 8,7” το 4WD. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, η Lexus εξακολουθεί να αναφέρει μόνο «συσχετισμένα» αριθμητικά στοιχεία βάσει του παλαιού κύκλου NEDC, καθώς βρίσκεται «υπό έγκριση ομολογκασιόν», όπως αναφέρει: 96 g/km το 2WD και 106 g/km το 4WD . Στην πραγματικότητα, επομένως, πρέπει να αναμένουμε σαφώς υψηλότερες εκπομπές. Οπότε, μπορούμε ακόμα να κατατάξουμε αυτό το UX στα «καθαρά» αυτοκίνητα; Εν πάση περιπτώσει, οι υποστηρικτές της κινητικότητας με μηδενικές ή πολύ χαμηλές εκπομπές με τέτοια νούμερα δεν μαγεύτηκαν.
Η Lexus επωφελήθηκε της παρουσίας της στο Mondial de l’Αutomobile στο Παρίσι για να δώσει και την τιμή για όλα τα μοντέλα της γκάμας του UX 250h. Φυσικά, οι τιμές αφορούν τη γαλλική αγορά, αλλά αξίζει να κάνουμε μια αναφορά για να πάρουμε την τάξη μεγέθους: Το βασικό λοιπόν δικίνητο UX 250h ξεκινά από 36,5 χιλιάδες ευρώ, ενώ το τετρακίνητο από 39 χιλιάδες. Το βιβλίο παραγγελιών στη Γαλλία, όπως και στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές άνοιξε, με τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για την άνοιξη του επόμενου χρόνου.