Jeep: Φουλ στα λανσαρίσματα μέχρι το 2023
Η Jeep είναι και παραμένει η πιο σημαντική φίρμα της FCA. To ’21 αναμένεται να είναι η χρονιά των μεγάλων μοντέλων της φίρμας με ένα ολοκαίνουργιο Grand Cherokee και το ’22 η χρονιά του baby-SUV.
Στο μέλλον, στον νέο όμιλο των FCA και PSA, ονόματι Stellantis, η μεγαλύτερη φίρμα δεν θα είναι αυτή που φαντάζονται οι περισσότεροι. Και για το λόγου το ασφαλές, όσον αφορά τις πωλήσεις, το Νο 1 του νέου γκρουπ θα είναι η Jeep! Και μάλιστα ιδιαίτερα εύκολα, καθώς ο Αμερικανός κατασκευαστής πούλησε 1,48 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως (περιλαμβανομένων 923.000 στις Ηνωμένες Πολιτείες). Από πίσω, ήρθαν κατά σειρά η Peugeot με 1,46 εκατ. και η FIAT με 1,35 εκατ. αυτοκίνητα!
Ο μακαρίτης Sergio Marchionne, και πρώην αφεντικό της Fiat Chrysler Automobiles, είχε διαγνώσει έγκαιρα τη σημασία και τις δυνατότητες της Jeep, η οποία προφανώς και εκμεταλλεύεται τη μόδα των SUV, την ίδια στιγμή που απολαμβάνει καλής διεθνούς φήμης. Σε σημείο μάλιστα που όλο το ποντάρισμα στο τελευταίο στρατηγικό πλάνο της FCA έπεσε πάνω στην αμερικανική εταιρεία. Κατά την παρουσίαση του παρουσία ολόκληρου του ιταλοαμερικανικού ομίλου δεν ειπώθηκε σχεδόν τίποτα για τις Chrysler και Dodge, ενώ αντίθετα ανακοινώθηκε ένα πλούσιο πρόγραμμα νέων λανσαρισμάτων για την Jeep.
Μπορεί λοιπόν τα ημερολόγια του Marchionne να ήταν συχνά παραπλανητικά ή αναληθή για τις ιταλικές φίρμες (ειδικά για την Alfa Romeo), αλλά για την Jeep κατά βάση το πρόγραμμα ακολουθείτο απαρέγκλιτα. Έτσι, στον χρόνο που μεσολάβησε από το τελευταίο στρατηγικό σχέδιο μέχρις σήμερα, η Jeep λανσάρισε το νέο Wrangler, αποκάλυψε το παράγωγό του σε pick-up, το Gladiator (τέλη 2018) και προσέθεσε στην γκάμα τiwς επαναφορτιζόμενες υβριδικές επιλογές της γκάμας. Έκτοτε, από το 2018, η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα έβαιναν υποτονικά για την Jeep, κάτι που αναμένεται να αλλάξει, καθώς θα επιταχυνθούν ξανά από το 2021, ειδικά όσον αφορά τα μεγάλα μοντέλα.
Πότε αναμένονται τα νέα μοντέλα της Jeep;
Ημερομηνία | Μοντέλο | Τι περιμένουμε |
Αρχές 2021 | Wrangler 4xe | Νέος κινητήρας |
Αρχές 2021 | Gladiator | Νέο μοντέλο |
Άνοιξη 2021 | Compass | Ανανέωση |
Τέλος 2021 | Grand Cherokee 5/7 θέσεων | Νέα γενιά (5η) |
2022 | Μικρό SUV | Νέο μοντέλο |
2023 | Cherokee | Νέα γενιά (6η) |
2023 | Renegade | Νέα γενιά (2η) |
Το Wrangler οσονούπω θα είναι το τρίτο μοντέλο plug-hybrid της Jeep, ύστερα από το Renegade και το Compass. Το σκληροτράχηλο 4x4 θα φορά δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με αθροιστική ισχύ 375 ίππων. Χάρη στην μπαταρία των 17 kWh, το Wrangler μπορούμε να προβλέψουμε ότι θα μπορεί να κινηθεί για τουλάχιστον 40 km, 100% ηλεκτρικά.
Αλλά το πλεονέκτημά του θεωρούμε ότι δεν βρίσκεται σε αυτή τη δυνατότητα, όσο στο να έχεις ένα αυτοκίνητο χωρίς φορολογικό ή άλλο μάλους, διατηρώντας τις δυνατότητες για τις οποίες κάποιος θα αγόραζε ένα τέτοιο αυτοκίνητο -ένα Jeep.
Ο έτερος νεωτερισμός που συνδέεται με το Wrangler και αναμένεται επίσης στη Γηραιά Ήπειρο είναι το pick-up, Gladiator. Αναμενόταν δε στην Ευρώπη, στις μεγάλες αγορές της, πριν εκπνεύσει το 2020, αλλά κατά τα φαινόμενα η πανδημία έχει επιφέρει καθυστέρηση στο λανσάρισμά του. Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι το Gladiator έχει ανακοινωθεί επίσημα με μοτέρ ντίζελ 260 ίππων.
5θέσιο και 7θέσιο Grand Cherokee το 2021
Αντιμέτωπο με πιο πρόσφατους και πολύ πιο σύγχρονους Γερμανούς αντιπάλους, το υφιστάμενο Grand Cherokee δεν μπορεί πλέον να κρύψει τις αδυναμίες του. Κάτι αναμενόμενο, μιας και πρωτολανσαρίστηκε το 2011. Ευτυχώς για την Jeep, μια ολόκληρη νέα γενιά θα είναι έτοιμη το 2021. Και μάλιστα θα διπλασιάσει την παρουσία της όσον αφορά τις επιλογές, καθώς η Jeep σκοπεύει να διαθέσει δύο μοντέλα, με πέντε και επτά θέσεις, με την τρίτη σειρά καθισμάτων να κάνει πρεμιέρα στο Grand Cherokee.
Αυτή η πέμπτη γενιά του μεγάλου αμερικανικού SUV θα είναι φυσικά η ευκαιρία σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες και τους κινητήρες, με την άφιξη της υβριδικών συστημάτων και συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Η πλατφόρμα του Grand Cherokee V θα είναι μια επιμηκυμένη έκδοση αυτής της Alfa Romeo Stelvio, με άλλα λόγια της αρχιτεκτονικής «Giorgio». Μεγάλο άλμα προς τα εμπρός αναμένεται επίσης στην παρουσίαση και στην επιλογή υλικών για το εσωτερικό.
Και Wagoneer από το 2021
Η επόμενη χρονιά θα σηματοδοτήσει τη επιστροφή των μοντέλων Wagoneer και Grand Wagoneer. Δύο μοντέλων που προσώρας δεν προβλέπεται να διατεθούν στην αγορά της Ευρώπης. Με τοποθέτηση πάνω από τα προσεχή Grand Cherokee, η αλήθεια είναι ότι από πλευράς διαστάσεων είναι μάλλον ακατάλληλα για την Ευρώπη, καθώς το μήκος τους θα υπερβαίνει τα πέντε μέτρα. Ο στόχος τους όμως είναι, να φέρουν την Jeep μέσα στην αγορά των τεράστιων αμερικανικών 4x4, εκεί που τη μερίδα του λέοντος στις ΗΠΑ νέμεται η Cadillac με το Escalade.
Baby-SUV
Το πρότζεκτ επιβεβαιώθηκε το 2018. Αλλά με την FCA, χρειάζεται να είσαι υπομονετικός. Το μοντέλο βρίσκεται ακόμα στο πρόγραμμα, ενώ αναφέρθηκε εκ νέου στο τέλος του 2019 από τον επικεφαλής μάρκετινγκ της Jeep Europe. Ο τελευταίος είχε διαβεβαιώσει ότι αυτό το μοντέλο, παρά το έντονα αστικό μέγεθός του, θα διατηρήσει τις παραδοσιακές καλές δυνατότητες εκτός ασφάλτου της εταιρείας. Ωστόσο, η ασάφεια παραμένει στο υπόλοιπο πρόγραμμα, καθώς η εξέλιξη των μελλοντικών μικρών μοντέλων του ομίλου είχε τεθεί σε αναμονή πριν από τη συγχώνευση με το Groupe PSA!
Cherokee και Renegade για το 2023
Το 2018, όταν παρουσιάστηκε το στρατηγικό πλάνο για ολόκληρο τον όμιλο της FCA, η αλλαγή στις γενιές αυτών των μοντέλων αναμένονταν έως το 2022. Αλλά τα στρατηγικά σχέδια της FCA δεν ακολουθήθηκαν ποτέ το πλάνο κατά γράμμα! Προφανώς, αυτά τα μοντέλα είναι σημαντικά (σχεδόν 200.000 Cherokee πουλήθηκαν στις ΗΠΑ το 2019), και η Jeep θα τα ανανεώσει οπωσδήποτε. Αλλά το πρόγραμμα έχει μείνει πίσω, λόγω του Covid, αλλά και της συγχώνευσης με το Groupe PSA. Οι νέες γενιές των μοντέλων αυτών θα περιμένουν λοιπόν μέχρι το 2023.
Το επόμενο Cherokee θα πρέπει να είναι ξάδελφος της μελλοντικής Alfa Romeo Tonale, την οποίο ελπίζουμε να τη δούμε στις αντιπροσωπείες το 2021. Όσο για την επόμενο Renegade, αυτό θα μπορούσε να «μετακομίσει» σε μια πλατφόρμα του Groupe PSA, τη CMP του Peugeot 2008 CMP, για παράδειγμα. Επιλογή που θα του επέτρεπε να εντάξει στην γκάμα του και ένα 100% ηλεκτρικό Renegade.
[Πηγή Caradisiac]