Η νέα Aston Martin Vantage Roadster είναι μια «κούκλα» με τέσσερις τροχούς
Η νέα ανοικτή έκδοση της Aston Martin Vantage συνδυάζει εντυπωσιακή ισχύ, πολυτέλεια και πρωτοποριακό σχεδιασμό, παραμένοντας πιστή στην παράδοση της βρετανικής φίρμας.
Πέρασαν ήδη 20 χρόνια από τη στιγμή που η Vantage με V8 κινητήρα βγήκε από τις γραμμές παραγωγής της Aston Martin. Παρότι το όνομα είχε χρησιμοποιηθεί ξανά, το 2003 ήταν η πρώτη φορά που η Vantage αυτονομήθηκε ως μοντέλο, δημιουργώντας μια διαχρονική σειρά, παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε.
Μόλις έναν χρόνο ύστερα την κυκλοφορία της κουπέ έκδοσης, η Aston Martin παρουσίασε το roadster, καθιερώνοντας μια παράδοση που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Αυτήν την εβδομάδα, η βρετανική εταιρεία αποκάλυψε την ανοικτή έκδοση της νέας Vantage, που πρωτοπαρουσιάστηκε πέρυσι.
Η νέα έκδοση μοιράζεται τον ίδιο μηχανικό εξοπλισμό με το κουπέ, αλλά διαθέτει αρκετές διαφορές που την καθιστούν μοναδική. Το εμπρός τοποθετημένο μοτέρ και η μετάδοση στους πίσω τροχούς βασίζονται σε μια ελαφριά αλουμινένια δομή με σύνθετα υλικά για το αμάξωμα.
Κάτω από τη μεγάλη μάσκα, που εξασφαλίζει 30% περισσότερη ροή αέρα από πριν, φιλοξενείται ένας 4,0 λίτρων V8 twin-turbo κινητήρας. Με ισχύ 656 ίππων και ροπή 800 Nm, η νέα γενιά είναι πιο ισχυρή από ποτέ, χάρη σε μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές, ανασχεδιασμένα προφίλ εκκεντροφόρων και βελτιωμένο λόγο συμπίεσης.
Τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά φθάνουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων και ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Με τελική ταχύτητα 325 km/h και επιτάχυνση από 0-100 km/h σε 3,5’’, το roadster συναγωνίζεται επάξια σε επιδόσεις την κουπέ έκδοση.
Φυσικά, η μεγαλύτερη διαφορά με το κουπέ είναι η αναδιπλούμενη οροφή, που ανοίγει σε μόλις 6,8 δευτερόλεπτα, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 50 km/h. Ο μηχανισμός Z-fold κάνει την οροφή ελαφρύτερη, ενώ η συνολική αύξηση βάρους του roadster συγκριτικά με το κουπέ είναι μόλις 60 κιλά.
Το εσωτερικό της ανοικτής Vantage προσφέρει πολυτέλεια, τεχνολογία αιχμής και ένα σύστημα infotainment που συνδυάζει οθόνες αφής με φυσικούς διακόπτες. Έρχεται με στάνταρ ηχοσύστημα 11 ηχείων της Aston Martin, ενώ υπάρχει και η επιλογή αναβάθμισης του ήχου από την Bowers & Wilkins.
Η Aston Martin προσφέρει πολυάριθμες επιλογές εξατομίκευσης, όπως τρεις νέες αποχρώσεις αμαξώματος (Iridescent Sapphire, Satin Iridescent Sapphire και Bronze Flare) και επιλογές χρωμάτων για την οροφή (μαύρο, κόκκινο, μπλε και μαύρο-ασημί). Οι ζάντες 21 ιντσών συνδυάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport S 5, ειδικά εξελιγμένα για την Vantage.
Η νέα Aston Martin Vantage Roadster αναμένεται στην αγορά το δεύτερο τρίμηνο του έτους, με τις τιμές να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί, ενώ υπόσχεται να ενισχύσει τη θέση της μάρκας στη δημιουργία της πιο ελκυστικής και ολοκληρωμένης σειράς μοντέλων στην ιστορία της.