Honda Ye, μια νέα γκάμα ηλεκτρικών για την Κίνα
Η Honda παλεύει να επιστρέψει στον ηλεκτρικό εμπορικό στίβο, ακόμα κι αν αυτό βάζει τέλος στη στρατηγική της για «παγκόσμια αυτοκίνητα». Η Κίνα είναι η πρώτη που καλωσορίζει μια νέα γκάμα EV, ονόματι «Ye». Με τρία μοντέλα της να έχουν ήδη παρουσιαστεί.
Ύστερα από την παρουσία του στο Σαλόνι της Σαγκάης, το αφεντικό της Honda δήλωσε νηφάλια και με περισσή σεμνότητα ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές ήταν «εμπρός» από τους άλλους και ότι η εταιρεία του προσπαθεί να επιστρέψει στο προσκήνιο.
Ένα σημείο κάτι παραπάνω από «κρίσιμο», καθώς η ιαπωνική φίρμα να απέχει εδώ και καιρό από την παραδοσιακή της δημιουργικότητα και καινοτομία.
Η ιαπωνική φίρμα δεν έκανε καμία αναφορά στο τεχνικό φύλλο των μοντέλων της νέας γκάμας Honda Ye
Ως εκ τούτου, η Honda έχει δρομολογήσει πολλά πρότζεκτ για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των διαφόρων περιοχών στις οποίες είναι εδραιωμένη. Κορυφαία προτεραιότητα παραμένει η Κίνα. Οι πωλήσεις εκεί έχουν πάρει την κατιούσα με απώλειες πάνω από 20% τα τελευταία τέσσερα χρόνια. έχει καταστεί λοιπόν ζωτικής σημασίας να αναπτύξει την προσφορά της σε ηλεκτροκίνητα μοντέλα, όταν μάλιστα τα τελευταία θα μπορούσαν πολύ σύντομα να αντιπροσωπεύουν περισσότερες από τις μισές ταξινομήσεις.
Η απάντηση της Honde είναι πολλαπλή. Υπάρχει ήδη η γκάμα «e:», με συγκεκριμένα το φετινό λανσάρισμα των SUV, e:NS2 και e:NP2. Τον περασμένο Ιανουάριο, η Honda ανακοίνωσε επίσης την γκάμα «Zero» μέσω των σχεδίων Saloon και Space Hub. Μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στη Βόρεια Αμερική, αλλά όχι πριν από το 2026. Η υπόθεση της Κίνας είναι πολύ πιο επείγουσα. Έχουμε λοιπόν τη νέα οικογένεια Ye (烨), η οποία μπορεί να μεταφραστεί ως «υπέροχη» ή «ένδοξη». Και τα πρώτα μοντέλα της θα λανσαριστούν εμπορικά εφέτος και θα είναι τα Ye S7 και Ye P7.
Και τα δύο SUV θα κατασκευάζονται από την Dongfeng-Honda και την GAC-Honda αντίστοιχα. Διαφέρουν ως προς την εμπρός και πίσω όψη, ενώ το κεντρικό τμήμα, περιλαμβανομένης της καμπίνας των επιβατών, είναι πανομοιότυπο.
Στην καμπίνα, να σημειώσουμε κυρίως την τοποθέτηση των οργάνων ελέγχου σε ψηλή θέση όπως στο Toyota bZ4X ή στα νέα Peugeot. Οθόνες δε, για τους εξωτερικούς καθρέφτες έχουν τοποθετηθεί στις πόρτες, ένα κομμάτι εξοπλισμού που φαίνεται να γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Κίνα.
Η Honda δεν είπε λέξη για το τεχνικό κομμάτι, πέρα από την προσφορά της στη μετάδοση που θα αποτελείται από πισωκίνητες ή τετρακίνητες. Αυτά τα δύο μοντέλα θα είναι τα πρώτα που θα υιοθετήσουν τον νέο λογότυπο της Honda αφιερωμένο στα ηλεκτρικά μοντέλα της.
Τα δύο SUV είναι σχεδόν μοντέλα παραγωγής, καθώς το λανσάρισμά τους αναμένεται να γίνει το τελευταίο 3μηνο του 2024.
Το τρίτο μοντέλο της γκάμας «Ye» προγραμματίζεται για το 2025 και ως εκ τούτου δεν έχει οριστικοποιηθεί πλήρως. Μπορούμε επομένως να χαρακτηρίσουμε την μπερλίνα Ye GT ως εκθεσιακό αυτοκίνητο.
Ειδικά από τη στιγμή που πιθανότατα θα διατεθεί σε δύο παραλλαγές, όσες και οι κοινοπραξίες της Honda με την Dongfeng και την GAC. Κρίνοντας από τη σχεδίαση του εμπρός μέρους αυτής της αεροδυναμικής μπερλίνας, πρόκειται μάλλον για την έκδοση με την Dongfeng, καθώς η φωτεινή υπογραφή της σε σχήμα αστεριού είναι κοντά σε αυτή του S7.
Το εσωτερικό θα μπορούσε κάλλιστα να εκληφθεί ως πρωτότυπο εργασίας, καθώς βρίσκουμε αρχιτεκτονική παρόμοια με αυτή των δύο SUV, με μπόνους την οθόνη του συνοδηγού. Η τελευταία μάλιστα φαίνεται να είναι αναδυόμενη.
Και σε αυτή την περίπτωση, η Honda δεν έκανε καμία αναφορά στο τεχνικό φύλλο του αυτοκινήτου. Πάντως το κουμπί «R» στο τιμόνι θα μπορούσε να σημαίνει την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού Honda R.