Honda Civic 1.6 i-DTEC με αυτόματο 9άρι
Η Honda θα δώσει την επιλογή ενός νέου 9αριού αυτόματου σασμάν, σε συνδυασμό με το τουρμποντίζελ μοτέρ 1.6 i-DTEC.
Η «αποστροφή» της Honda για τους τουρμποντίζελ φαίνεται ότι περιορίζεται μόνο για τα SUV. Kαι θα δούμε μάλιστα αν αφορά μόνο το CR-V, καθώς στην επίσημη παρουσίαση αυτού το μοντέλου στην Ευρώπη (βλ. δοκιμή) ήταν που δήλωσε «όχι άλλα ντίζελ».
Ο αναβαθμισμένος 1.600άρης i-DTEC αποτελεί μια πιο αποδοτική μονάδα από αυτή του προηγούμενου μοτέρ και λανσαρίστηκε εμπορικά εφέτος. Διαθέτει σφυρήλατα χαλύβδινα έμβολα για μείωση της απώλειας σε ψύξη. Η απώλεια ενέργειας από το σύστημα είναι χαμηλότερη από ό,τι στο προηγούμενο 1.6 i-DTEC, λόγω του νέου σχεδιασμού του συμπιεστή στο τούρμπο.
Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του νέου αυτόματου κιβωτίου, η Honda λέει, ότι ανάλογα με τις στροφές του μοτέρ και την πίεση στο γκάζι, το νέο αυτόματο κιβώτιο είναι ικανό να «παρακάμπτει» γρανάζια για ταχύτερη απόκριση, για παράδειγμα κατεβάζοντας απευθείας από την 9η στην 5η ή από την 7η στην 4η, μια πρόσθετη δυνατότητα στα κατεβάσματα μίας ή δύο σχέσεων.
Ο συνδυασμός του 1.6 i-DTEC με το νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο θα είναι διαθέσιμος στη χώρα μας στο τέλος του χρόνου, τόσο με το χάτσμπακ Civic όσο και με την μπερλίνα. Η παραγωγή των δύο παραπάνω σε διαφορετικά εργοστάσια φαίνεται ότι δεν επηρεάζει τη προμηθευτική αλυσίδα –το 5θυρο κατασκευάζεται στο Swindon, στη Βρετανία), ενώ το ευρωπαϊκό 4θυρο στο Gebze, στην Τουρκία. Να θυμίσουμε ότι το Civic διατίθεται ακόμη με τους βενζινοκινητήρες 1.0 Turbo VTEC και 1.5 Turbo VTEC, αμφότεροι και με την επιλογή αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης.
Με απόδοση 120 PS/4.000 rpm και ροπή 30,6 kgm/2.000 rpm, το Civic 1.6 i-DTEC είναι το λιγότερο ισχυρό μοντέλο της γκάμας που μπορείς να αγοράσεις. Για να πάρετε μια τάξη μεγέθους, το εργοστάσιο ανακοινώνει χρόνο 11,0” για το σπριντ των 0-100 km/h, τη στιγμή που το ίδιο αυτοκίνητο με χειροκίνητο 6άρι σασμάν (βλ. test drive) ανακοινώνεται για την ίδια μέτρηση 9,8”. Χρόνος για τον οποίο μπορεί να έχει βάλει το χεράκι του το WLTP. Όσον αφορά την κατανάλωση, η Honda δίνει 4,1 lt/100 km (κατά WLTP!) και εκπομπές CO2, 108 g/km για την μπερλίνα και 109 g για το χάτσμπακ.
[Πηγή Honda]