Hλεκτρικό SUV βάρους 1.100 kg δια χειρός Gordon Murray
H Gordon Murray Automotive εξελίσσει ένα νέο ηλεκτρικό SUV με βάρος περίπου 1.100 kg, λιγότερο δηλαδή από όσο ζυγίζει ένα Hyundai i20 N.
Τον περασμένο Ιούνιο η Gordon Murray Automotive ανακοίνωσε ότι έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη δύο ηλεκτρικών SUV μαζικής παραγωγής. Τονίζοντας ότι τα δύο νέα μοντέλα θα βασίζονται σε μια ολοκαίνουργια ηλεκτρική πλατφόρμα η οποία σχεδιάζεται από την Gordon Murray Design.
Μέχρι σήμερα είναι γνωστό ότι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι το αυξημένο βάρος εξαιτίας των μπαταριών, πρόβλημα που είναι ακόμα μεγαλύτερο στα ηλεκτρικά SUV. Για παράδειγμα, η Ford Mustang Mach-E GT των 487 PS ζυγίζει 2.273 kg!
Είναι γνωστό ότι ο Gordon Murray μισεί το περιττό βάρος στα αυτοκίνητα και για αυτό σκοπεύει να αλλάξει όσα ξέραμε μέχρι στιγμής για τα ηλεκτρικά SUV.
Σε δηλώσεις του στο Autocar, ο Philip Lee, CEO του Gordon Murray Group ανέφερε ότι το πρώτο από τα δύο SUV που θα λανσάρει η εταιρεία στην αγορά, θα ζυγίζει μόλις 1.100 kg με 1.200 kg, λιγότερο δηλαδή από ένα Hyundai i20 N.
Αυτό που γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το μοντέλο είναι ότι θα έχει χώρο για τέσσερις επιβαίνοντες και τις αποσκευές τους. Το δεύτερο SUV που θα κατασκευάσει η GMA θα είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και αναγκαστικά πιο βαρύ, εξακολουθώντας ωστόσο να ζυγίζει σημαντικά λιγότερο από τον ανταγωνισμό.
Ο Lee πρόσθεσε ότι η διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα οφείλεται στην πρωτοποριακή σχεδίαση των μπαταριών, οι οποίες αποτελούν δομικό κομμάτι της πλατφόρμας του αυτοκινήτου, επιτρέποντας παράλληλα την εύκολη συντήρηση τους. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι μπαταρίες έχουν κορυφαία ενεργειακή πυκνότητα και μπορούν να λειτουργούν απροβλημάτιστα σε ακραίες θερμοκρασίες.
Τέλος, αυτό που γνωρίζουμε για την ηλεκτρική πλατφόρμα στην οποία θα βασίζονται τα δύο νέα ηλεκτρικά μοντέλα είναι ότι θα είναι σχεδιασμένη με τη μέθοδο iStream.
H Gordon Murray Design υποστηρίζει, ότι η πλατφόρμα σχεδίασης iStream, μειώνει το συνολικό βάρος ενός τυπικού οικογενειακού μοντέλου κατά 20%, ενώ χάρη στον επαναστατικό σχεδιασμό της απαιτεί 50% λιγότερα εξαρτήματα για την κατασκευή των πάνελ του αμαξώματος.
[Πηγή Autocar]