H Maserati αποχαιρετά τους V8
Ύστερα από δεκαετίες και περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα, η Maserati λέει «αντίο» στους κινητήρες V8, με τις Ghibli 334 Ultima και Levante V8 Ultima.
Σχεδόν 64 χρόνια ύστερα από την 5000 GT, την πρώτη Maserati παραγωγής με κινητήρα V8, και περισσότερα από 100.000 αυτοκίνητα, η ιταλική φίρμα αποχαιρετά τα 8κύλινδρα μοτέρ με τις Ghibli 334 Ultima και Levante V8 Ultima.
Ο πρώτος V8 από τη Maserati εμφανίστηκε το 1936 στο αγωνιστικό μονοθέσιο V8RI και ήταν σχεδιασμένος από τον ίδιο τον Ernesto Maserati: 5λιτρος με V στις 90ο και έναν εκκεντροφόρο, διπλά καρμπιρατέρ και κομπρέσορα τύπου Roots. Απέδιδε δε 325 άλογα και έδινε στο V8RI τελική 270 km/h. Με το «RI» να αναφέρεται στο «Ruote Ιndipendenti» που πάει να πει στα ιταλικά «ανεξάρτητοι τροχοί», μια ιδιαίτερα καινοτόμος λύση για εκείνη την εποχή.
Τα δύο μοντέλα-επίλογος των Maserati βασίζονται στην κορυφαία έκδοση Trofeo, θα παραχθούν το καθένα σε μόλις 103 αντίτυπα με τον 3.8 lt κάτω από το καπό τους να αποδίδει 572 ίππους.
Η Ghibli 334 Ultima είναι βαμμένη σε χρώμα Scià di Persia, πατάει σε ζάντες 21" και διακοσμείται φυσικά μέσα και έξω από τον αριθμό «334» όσο δηλαδή και η τελική της ταχύτητα.
Θυμίζουμε ότι η συμβατική Ghibli Trofeo έχει τελική ταχύτητα 326 km/h. Eπιπλέον, η Ghibli 334 Ultima επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,9", 0,4" πιο γρήγορα από τη Ghibli Trofeo. Η Maserati ισχυρίζεται ότι οι βελτιώσεις στην επιτάχυνση και την τελική οφείλονται σε προσεκτική δουλειά που έχει γίνει στον τομέα του βάρους και των ελαστικών.
Όσο για τη Levante V8 Ultima είναι διαθέσιμη στις αποχρώσεις Nero Assoluto και Blu Royale, οι ζάντες της έχουν μέγεθος 22" και διακοσμείται επίσης με τις επιγραφές της έκδοσης μέσα και έξω.
Η παραγωγή της έκδοσης Trofeo των Levante, Ghibli και Quattroporte θα σταματήσει προς τα τέλη του έτους. Μετά, τη θέση του V8 θα πάρει ο Νettuno V6 που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από την Τρίαινα και ήδη χρησιμοποιείται στις GranTurismo, Grecale και MC20.
Θυμίζουμε ότι όλα τα μοντέλα της Maserati μέχρι το 2025 θα διαθέτουν μια ηλεκτρική έκδοση στην γκάμα τους, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Τρίαινα θα έχει μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική μάρκα.