H ηλεκτρική Alpine A110 θα είναι ελαφρύτερη από τα σπορ ICE
Η Alpine επενδύει σε μια ηλεκτρική πλατφόρμα υψηλών επιδόσεων, που θα της επιτρέψει να διατηρήσει το σπορ DNA της μάρκας.
H νέα Alpine A110 που αναμένεται το 2026, θα είναι ελαφρύτερη από αντίστοιχα σπορ μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρά τη χρήση 100% ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Ο Luca de Meo, Διευθύνων Σύμβουλος του Renault Group, αποκάλυψε ότι η απόφαση να επενδυθούν σημαντικά κεφάλαια σε μια αποκλειστική ηλεκτρική πλατφόρμα για τη νέα A110 ήταν «παράλογη» από οικονομικής άποψης, αλλά κρίσιμη για τη διατήρηση της σπορ ταυτότητας της μάρκας.
Η Alpine φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως «γαλλική μάρκα σπορ αυτοκινήτων που είναι ταυτόχρονα ηλεκτρική», αποφεύγοντας τον χαρακτηρισμό της αποκλειστικά ηλεκτρικής εταιρείας
«Η Porsche έχει την πλατφόρμα της 911 ως βάση, ενώ χρησιμοποιεί άλλες αρχιτεκτονικές του VW Group για τα Taycan και Cayenne. Το κλειδί είναι να διατηρείς την καρδιά της μάρκας αναλλοίωτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο de Meo.
Η νέα πλατφόρμα της Alpine θα είναι προσανατολισμένη αποκλειστικά στην απόδοση, αποτελώντας τη βάση για την ανάπτυξη και άλλων μοντέλων, όπως το επερχόμενο SUV A390. Σύμφωνα με τον de Meo, η A110 του 2026 θα είναι «ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς κανέναν συμβιβασμό στις επιδόσεις».
Παρόλο που μια συνεργασία με τη Lotus δεν ευοδώθηκε, η Alpine προχώρησε μόνη της στην ανάπτυξη της πλατφόρμας, θεωρώντας τα σπορ μοντέλα απαραίτητα για την συνέχιση της μάρκας. Η εταιρεία έχει ήδη δοκιμάσει ηλεκτρικές λύσεις με το πρωτότυπο A110 E-ternité, το οποίο ζύγιζε μόλις 1.400 κιλά.
Η Alpine σκοπεύει να παρουσιάσει συνολικά επτά νέα μοντέλα έως το 2030, ξεκινώντας από το σπορ χάτσμπακ A290. Η γκάμα θα περιλαμβάνει συναισθηματικά σπορ αυτοκίνητα και θα κορυφωθεί με ένα σούπερκαρ, το οποίο βρίσκεται ήδη σε φάση ανάπτυξης στο νέο R&D κέντρο της εταιρείας.
Το πρώτο βήμα για το σούπερκαρ έγινε με το πρωτότυπο Alpenglow το 2022, ενώ ακολούθησε φέτος η έκδοση με υδρογοκίνητο, Alpenglow Hy4.
Η Alpine φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως «γαλλική μάρκα σπορ αυτοκινήτων που είναι ταυτόχρονα ηλεκτρική», αποφεύγοντας τον χαρακτηρισμό της αποκλειστικά ηλεκτρικής εταιρείας. Η επέκταση του δικτύου της σε 140 σημεία παγκοσμίως, με flagship καταστήματα σε Βαρκελώνη, Λονδίνο και Παρίσι, υπογραμμίζει την πρόθεσή της να αναπτυχθεί εκτός Γαλλίας.
Η παραγωγή του υπάρχοντος A110 θα ολοκληρωθεί το 2026, όταν λήξει η εξαίρεση μικρής παραγωγής από τους κανονισμούς GSR2. Ωστόσο, η ζήτηση παραμένει υψηλή, με την παραγωγή των επόμενων έξι μηνών να έχει ήδη προπωλήθει.