Gordon Murray: Ετοιμάζει το T.50s με 890 kg και 730 PS

Gordon Murray: Ετοιμάζει το T.50s με 890 kg και 730 PS

Αν το «απλό» Τ.50 της Gordon Murray Automotive δεν σας εντυπωσίασε αρκετά, ξαναπροσπαθεί με το Τ.50s, μια έκδοση αποκλειστικά για πίστα.

Πριν καλά-καλά προλάβει να καταλαγιάσει ο θόρυβος από την παρουσίαση του Gordon Murray Automotive Τ.50, του χειροκίνητου, ατμοσφαιρικού supercar που ήρθε για να αποτελέσει το διάδοχο της McLaren F1 ως το απόλυτο αυτοκίνητο δρόμου, η εταιρία αποκάλυψε μερικά στοιχεία για την επερχόμενη έκδοση πίστας –η οποία προς το παρόν αποκαλείται Τ.50s.

«Έκδοση πίστας» σημαίνει, καταρχάς, ότι μπορεί να ξεφορτωθεί αρκετά από τα αξεσουάρ άνεσης που επιβάλλεται να υπάρχουν σε ένα αυτοκίνητο δρόμου. Εκτός από τον κλιματισμό και το infotainment, θα λείπουν επίσης οι αποθηκευτικοί χώροι αλλά και... ένα ολόκληρο κάθισμα, αφού το αυτοκίνητο θα είναι διθέσιο, αντί για 3θέσιο. Το τιμόνι θα είναι ανθρακονημάτινο, παραπέμποντας στα μονοθέσια της F1, όμως σε αντίθεση με εκείνα, πάνω του θα έχει κουμπιά μόνο για το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, για το launch control, για την επικοινωνία με τα pits και για την επιλογή νεκράς στο κιβώτιο. Κάπως έτσι, το ήδη πολύ χαμηλό βάρος των 986 kg του Τ.50, στο Τ.50s θα περιοριστεί στα 890 kg!

Ακόμα πιο εντυπωσιακές είναι οι επεμβάσεις στον τομέας της αεροδυναμικής. Ο ανεμιστήρας των 400 mm στο πίσω μέρος διατηρείται, όμως εδώ έχει τη βοήθεια μιας πίσω αεροτομής πλάτους 1,76 m με σχήμα «Δ» (παραπλήσια με την εμπρός αεροτομή της Brabham BT52 που είχε σχεδιάσει ο Murray) και ενός κατακόρυφου πτερυγίου που καταλήγει εκεί ξεκινώντας από την οροφή (όπως αυτά που βλέπουμε στα αγωνιστικά πρωτότυπα LMP1). Και ενώ το Τ.50 δρόμου έχει έξι προγράμματα λειτουργίας των πτερυγίων του, στο Τ.50s λειτουργεί μόνιμα σε High Downforce Mode, με τον ανεμιστήρα να γυρίζει σταθερά στις 7.000 rpm.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι κάθετη δύναμη που θα ξεπερνά τα 1.500 kg –δηλαδή σχεδόν 70% παραπάνω από το βάρος του αυτοκινήτου– και επιβράδυνση πάνω από 2,5 g. «Η εξέλιξη της αεροδυναμικής της αγωνιστικής έκδοσης ήταν μεγάλη ανταμοιβή για μένα», λέει ο Murray. «Είναι τόσο αποτελεσματική που το Τ.50s θα μπορούσε να κινηθεί ανάποδα (σ.μ. στην οροφή ενός τούνελ) ήδη από τα 280 km/h». 

Ο ατμοσφαιρικός V12 της Cosworth δεν θα μπορούσε να μείνει ανέγγιχτος. Χωρίς τους περιορισμούς θορύβου και ρύπων στους οποίους υπακούει η έκδοση δρόμου και με αλλαγές σε 50 σημεία, αποδίδει 700 PS (αντί για 663). Η νέα εισαγωγή ram-air εξασφαλίζει επιπλέον 30 ίππους, ανεβάζοντας τη συνολική ισχύ στους 730 PS –σε υψηλή ταχύτητα. Το χειροκίνητο κιβώτιο του Τ.50 δεν έχει θέση εδώ, οπότε δίνει τη θέση του σε ένα αγωνιστικό σειριακό 6άρι της Xtrac, φυσικά με paddles.

Στην ανάρτηση υπάρχουν διαφορετικά αμορτισέρ, ελατήρια και εμπρός αντιστρεπτική, με την απόσταση από το έδαφος να είναι 40 mm μικρότερη, αλλά δεν υπάρχουν δομικές αλλαγές. Σφυρήλατες ζάντες μαγνησίου μειώνουν τη μη-αναρτώμενη μάζα, ενώ παραμένοντας πιστός στην πεποίθησή του ότι τα σωστά εξελιγμένα supercars δεν χρειάζονται ειδικά εξελιγμένα λάστιχα, ο Murray θα εφοδιάζει το Τ.50s με Michelin Pilot Sport Cup 2 της σειράς. Ανασχεδιασμένο είναι το σύστημα ψύξης των φρένων, με επιπλέον αεραγωγούς σε κάθε τροχό, όπως και τα κυκλώματα ψύξης και λίπανσης του κινητήρα.

Πάντως, το «Τ.50s» δεν είναι παρά ο προσωρινός κωδικός του αυτοκινήτου. Το τελικό, «ιστορικής σημασίας» όνομά του θα αποκαλυφθεί σύντομα. Τα 25 αυτοκίνητα που έχει σκοπό να φτιάξει η Gordon Murray Automotive θα κατασκευαστούν το 2023, αφού θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των 100 –ήδη πουλημένων– Τ.50 δρόμου, μέσα στο 2022. Ωστόσο, ήδη γνωρίζουμε την τιμή του «Τ.50s», η οποία θα είναι £3.100.000 (περίπου €3,5 εκατ.) προ φόρων.

Εκτός από το αυτοκίνητο, ο αγοραστής θα απολαμβάνει και το Trackspeed, ένα πακέτο ρύθμισης του αυτοκινήτου στα μέτρα του, εκπαίδευσής του από οδηγούς αγώνων και υποστήριξής του σε trackdays. «Θα μου άρεσε να διοργανώσω μερικά αγωνιστικά events, ως μέρος του Trackspeed, για να σιγουρέψω ότι κάθε Τ.50s θα οδηγείται τακτικά από τον κάτοχό του», λέει ο Gordon Murray. «Τίποτα δεν θα συγκρίνεται με την εμπειρία οδήγησης αυτού του αυτοκινήτου. Ούτε με τον ήχο του... που θα είναι το κάτι άλλο».

Δείτε παρακάτω το αναλυτικό δελτίο Τύπου με όλες τις πληροφορίες για το επερχόμενο Τ.50s.

[Πηγή: Gordon Murray Automotive]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube