Ford Puma Gen-E, το δημοφιλές B-SUV περνά στην ηλεκτρική εποχή
Με αυτονομία έως 376 km, προηγμένη τεχνολογία και μεγαλύτερους χώρους, το πρώτο ηλεκτρικό Ford Puma έρχεται να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία του.
To Μπλε Οβάλ αποκάλυψε το νέο Ford Puma Gen-E, την ηλεκτρική έκδοση του πιο δημοφιλούς μοντέλου της στην Ευρώπη, που σηματοδοτεί την είσοδο του B-SUV στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Με αυτονομία έως 376 km σε μικτό κύκλο (WLTP) και δυνατότητα γρήγορης φόρτισης που επιτρέπει τη φόρτιση από το 10% στο 80% μέσα σε μόλις 23 λεπτά, το νέο Puma Gen-E προσφέρει σύμφωνα με την Ford υψηλή αποδοτικότητα, πρακτικότητα και δυναμική σχεδίαση.
Το Ford Puma Gen-E είναι διαθέσιμο για παραγγελία από σήμερα, με τις παραδόσεις να ξεκινούν στα τέλη του πρώτου 3μήνου του 2025
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Puma Gen-E αποτυπώνει το πνεύμα της τελευταίας γενιάς του μοντέλου με πινελιές που το καθιστούν πιο ξεχωριστό και αεροδυναμικό. Μία τολμηρή σχεδίαση τύπου «ασπίδας» αντικαθιστά τη συμβατική μάσκα στο εμπρός μέρος, διαμορφώνοντας έτσι ένα φρέσκο προσωπείο που αντλεί έμπνευση από την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E.
Η σπορ πίσω αεροτομή και τα μοναδικά σχέδια των ζαντών αλουμινίου ενισχύουν την ηλεκτρική αύρα και αίσθηση και συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση του νέου Puma Ge-E.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η καθαρή και σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία συνεχίζεται, με δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον οδηγό, προκειμένου ο τελευταίος να έχει πάντα τον έλεγχο.
Το infotainment τελευταίας γενιάς SYNC 4 της Ford διαθέτει σύστημα πλοήγησης που είναι συνδεδεμένο σε cloud για να μπορεί το Puma Gen-E να κινείται άνετα στην πόλη, ενώ την ίδια στιγμή, χάρη στα ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, οι εφαρμογές και οι πληροφορίες συγχρονίζονται μεταξύ των smartphone των επιβατών και του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση καλωδίων. Επίσης, διατίθεται και ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου.
Ο ήδη καινοτόμος αποθηκευτικός χώρος MegaBox στο πορτμπαγκάζ του Puma έχει μετατραπεί σε GigaBox, εξασφαλίζοντας συνολική χωρητικότητα για την μεταφορά αποσκευών έως και 574 lt σε 5-θέσια διαμόρφωση και φορτωμένο μέχρι την οροφή – δηλαδή περισσότερα από όσα είναι σε θέση να προσφέρουν σήμερα μεγαλύτερα SUV.
Στο εμπρός μέρος, ένα frunk με χωρητικότητα 43 λίτρων αξιοποιεί ιδανικά τον χώρο που θα καταλάμβανε ο βενζινοκινητήρας, καθιστώντας τον ιδανικό για την αποθήκευση αξεσουάρ, τα οποία είναι προσβάσιμα ακόμα και όταν ο χώρος αποσκευών στο πίσω μέρος είναι γεμάτος.
Με κατανάλωση ενέργειας μόλις 13,1 kWh/100 km, το Puma Gen-E υπόσχεται οικονομία και μεγάλη αυτονομία. Εντός πόλης, η αυτονομία φτάνει τα 523 km, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις χωρίς συχνή φόρτιση. Στον μικτό κύκλο η αυτονομία φτάνει τα 376 km. Οι επιδόσεις του συγκρίνονται με την έκδοση ST, όπως τονίζει η Ford, με το νέο ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8’’, διατηρώντας τον δυναμικό χαρακτήρα του Puma.
Το νέο Ford Puma Gen-E καθιστά ακόμα πιο εύκολη την οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Ένας απλός στη χρήση ηλεκτρονικός μοχλοδιακόπτης που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι εναλλάσσει την κίνηση προς τα εμπρός ,τη νεκρά και την όπισθεν τόσο εύκολα όπως όταν ενεργοποιείτε τα φλας με την άκρη των δακτύλων. Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση στην πόλη, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης (τέσσερα στο σύνολο) που έχει επιλέξει ο οδηγός.
Τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centering εξασφαλίζουν ομαλή και πιο φυσική αίσθηση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ μπορούν χρησιμοποιούν το Predictive Speed Assist για ρύθμιση της ταχύτητας ταξιδιού σε δρόμους με στροφές. Στην πόλη, η επίσης διαθέσιμη κάμερα surround-view 360ο μπορεί να προβάλλει μία πανοραμική εικόνα του οχήματος από ψηλά, η οποία είναι σε θέση να διευκολύνει τους ελιγμούς σε άβολα πολυώροφα παρκινγκ.
Οι προαιρετικοί προβολείς Dynamic Matrix LED χρησιμοποιούν το Predictive Dynamic Bending Light για να ελέγχουν τον δρόμο μπροστά και να φωτίζουν περισσότερο τα σημεία όπου είναι απαραίτητο. Η τεχνολογία αυτή ρυθμίζει επίσης το μοτίβο της δέσμης φωτός ώστε να παρέχεται καλύτερη θέαση σε αστικές διαδρομές ή σκοτεινούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Το Puma Gen-E κατασκευάζεται στο εργοστάσιο συναρμολόγησης οχημάτων της Ford Otosan στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, χρησιμοποιώντας τις προηγμένες ηλεκτρικές μονάδες που παράγονται στις εγκαταστάσεις της Ford στο Halewood του Ην. Βασιλείου.
Σηματοδοτώντας ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την περαιτέρω διεύρυνση και ανάπτυξη της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Ford, το νέο Puma Gen-E είναι διαθέσιμο για παραγγελία από σήμερα, με τις παραδόσεις να προγραμματίζονται στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2025.