Ford Focus RS: Ψάχνουν λύση για το υβριδικό σύστημα κίνησης
Οι μηχανικοί της Ford προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων της κορυφαίας έκδοσης του Focus.
Το μέλλον του Focus RS εξαρτάται από το αν οι μηχανικοί της Ford καταφέρουν να εξελίξουν ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, σύμφωνο με τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων της Ε.Ε., όπως αποκάλυψαν υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας στο Autocar: «Περιμένουμε την ομάδα μηχανικών μας να βρει λύση όσον αφορά τον κινητήρα, και αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο δεδομένων των κανονισμών για εκπομπές CO2 ολόκληρης της γκάμας.»
Στα τέλη του 2018, η Ford εργαζόταν στην κατεύθυνση ενός mild-hybrid 48V, όμως σήμερα η στρατηγική της έχει αλλάξει καθώς για να μειωθούν αρκετά οι εκπομπές ρύπων απαιτείται ένα πλήρες υβριδικό σύστημα. Προκειμένου να επιτευχθεί το μέσο όρο CO2 ολόκληρης της γκάμας της Ford στα 95g/km που είναι και το όριο της Ε.Ε., το Focus RS τέταρτης γενιάς δεν θα κυκλοφορήσει το 2020 όπως φημολογούνταν, με την πρεμιέρα του να πηγαίνει πιο κοντά στο 2022-2023.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, βάση για το νέο Focus RS θα αποτελέσει το υβριδικό σύστημα του νέου Kuga. Αυτό αποτελείται από 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και συνεργάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ και αυτόματο κιβώτιο CVT, με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 225 PS. Στην περίπτωση του Focus RS, το υβριδικό σύστημα θα έχει αρκετά αυξημένη ισχύ που θα ξεπερνά τους 280 PS του προσθιοκίνητου Focus ST, ενώ θα συνδυάζεται με τετρακίνηση. Φήμες κάνουν λόγο για συνδυαστική ισχύ κοντά στους 400 PS (300 PS από το θερμικό μοτέρ και 100 PS από τον ηλεκτροκινητήρα), έτσι ώστε να ανταγωνιστεί super hatches όπως η Mercedes-AMG A45 και το επόμενο Audi RS 3 Sportback.
Το θέμα που απασχολεί τη Ford σε αυτή τη φάση είναι το αν η εξέλιξη του project θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα αυτοκίνητο με λογικό κόστος, δεδομένης της ανάγκης εξέλιξης νέου κιβωτίου ταχυτήτων και συστήματος τετρακίνησης με σπορ καταβολές.
[Πηγή: Autocar]