Ετοιμάζει νέο CX-5 η Mazda
Η Μazda ετοιμάζει να ρίξει στην αγορά την τρίτη γενιά του CX-5 προσφέροντάς το για πρώτη φορά και με υβριδικά σύνολα για την κίνησή του.
Μετά την ανανέωση που δέχθηκε το 2022, το δημοφιλέστερο εμπορικά μοντέλο στην γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας ετοιμάζεται να περάσει στην επόμενη γενιά του.
Το επόμενο τρίτης γενιάς CX-5 θα πλαισιώσει τα μεγαλύτερα Mazda CX-50, CX-60 και CX-90 από το 2025 που θα κυκλοφορήσει, με την Mazda να ετοιμάζεται να το «προικίσει» με υβριδικά σύνολα.
Σχεδιαστικά το νέο CX-5 δεν αναμένεται να διαφέρει πολύ από το τωρινό μοντέλο, αφού η Mazda θέλει να διατηρήσει το ξεχωριστό αλλά και δυναμικό του προφίλ αλλά και να του χαρίσει μια πιο εκλεπτυσμένη αύρα.
Αυτή πιθανότατα θα στηριχθεί και στις ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις του μοντέλου το οποίο θα ξεπερνά τα 4,6 m, μαζί βεβαίως και με τα νέα εταιρικά στοιχεία που γνωρίσαμε στο τελευταίο CX-90.
Oι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν πως το νέο CX-5 θα συνεχίσει την πορεία του με βασικές επιλογές στην γκάμα του τις εκδόσεις με τους Skyactiv κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς.
Για πρώτη φορά όμως στην καριέρα του, το δημοφιλές CX-5 θα αποκτήσει και υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες πιθανότατα να προέρχονται από την Τoyota. Με δεδομένο πως η Toyota κατέχει μερίδιο 5% της Mazda αλλά και τη στενή συνεργασία των δύο εταιρειών γενικότερα, το CX-5 θα έχει πρόσβαση και θα μπορεί να χρησιμοποιήσει είτε το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που χρησιμοποιεί η Toyota στο Corolla Cross, είτε το επαναφορτιζόμενο σύστημα που χρησιμοποιεί στο RAV4.
Το 2025, το έτος της παρουσίασης του νέου CX-5, η Mazda σύμφωνα με το πλάνο της θα λανσάρει τρία ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πέντε επαναφορτιζόμενα υβριδικά, χωρίς να αναφέρεται αν μέσα σε αυτά συγκαταλέγεται και το νέο CX-5.
Σύμφωνα πάντως με τα σημερινά δεδομένα και τις υποθέσεις που μπορούμε να κάνουμε, το CX-5 δεν θα ανήκει σε αυτά τα πέντε, αφού πιθανότερο είναι να δούμε κάποια μοντέλα με Wankel κινητήρα σε συνδυασμό με υβριδικό σύστημα, μια εξέλιξη δηλαδή του υβριδικού συστήματος που χρησιμοποιεί ήδη το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.