Επίσημο: Νέο Opel Zafira Life: Αντίο, Renault
Φύγε Vivaro Combi, έλα Zafira Life! Πίσω από αυτό το όνομα κρύβεται μια αλλαγή και στο μέγεθος: Μέλος του Groupe PSA, η Opel γυρίζει την πλάτη στη Renault. Το Zafira Life είναι ένα Peugeot Traveller με άλλο σήμα.
Πρόκειται για μια λογική βιομηχανική αλλαγή. Η Opel πρόκειται να σταματήσει τη συνεργασία της με τη Renault στην αγορά των επαγγελματικών, καθώς η γερμανική εταιρεία αποτελεί από το καλοκαίρι του 2017 μέλος του Ομίλου PSA, ο οποίος ήδη διαθέτει πλήρη γκάμα για τους επαγγελματίες. Η συμφωνία με τον Ρόμβο δεν ήταν πλέον απαραίτητη. Πριν από το Movano (που του απομένει ακόμα χρόνος «πάρε-δώσε» με τη Renault), είναι το Vivaro που αλλάζει μαγαζί. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο ότι αυτό συντελείται πριν από το τέλος του κύκλου ζωής της τρέχουσας γενιάς.
Προς το παρόν, αυτή η παραλλαγή που παρουσιάζεται είναι για τους ΙΧήδες -το επαγγελματικό έπεται. Και παράλληλα σηματοδοτεί τη στιγμή που η Opel εγκαταλείπει την επωνυμία «Vivaro Combi». Τόπο λοιπόν στο Zafira Life, ένας τρόπος για να εξαργυρώσει η Opel την φήμη ενός ονόματος γνωστού στους κύκλους των MPV. Βλέπετε, κατά τα φαινόμενα, το παραδοσιακό Zafira σύντομα θα το φάει η μαρμάγκα, καθώς η Opel μιλάει για το Zafira Life ως την τέταρτη γενιά του Zafira.
Παρόλο που βρισκόμαστε εμπρός σε μια πλήρη αλλαγή προέλευσης, η συνταγή παραμένει αναλλοίωτη: Αλλάζουμε τα σήματα. Το Vivaro Combi ήταν σχεδόν πανομοιότυπο με το Renault Trafic και το Zafira Life σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα τρίδυμα μοντέλα Citroën SpaceTourer, Peugeot Traveler και Toyota ProAce. Η προσαρμογή είναι η μίνιμουμ και περιορίζεται στη μάσκα, στα γραφικά των φώτων και στις ζάντες. Ίδια γεύση και στο εσωτερικό, όπου αλλάζει μόνο ο λογότυπος στο τιμόνι! Και ο πολύ ουδέτερος σχεδιασμός του ταμπλό βολεύει ιδιαίτερα την Opel, μιας και τέτοια είναι η αισθητική προσέγγιση της γερμανικής εταιρείας στην καμπίνα των μοντέλων της γενικότερα.
Ως εκ των παραπάνω, τα χαρακτηριστικά του Zafira Life δεν αποτελούν έκπληξη. Το μοντέλο θα διατεθεί σε τρία μήκη: Small 4,6 m, Medium 4,95 m και Large 5,3 m. Όλα τους με δυνατότητα μεταφοράς εννέα επιβατών. Οι συρόμενες πόρτες έχουν ηλεκτρικό άνοιγμα, με λειτουργία hands-free. Για να γοητεύσει τους οδηγούς των premium κομιούτερ, η έκδοση Lounge διαθέτει στο πίσω μέρος τέσσερις δερμάτινες «πολυθρόνες», με τη δυνατότητα να διατάσσονται πρόσωπο με πρόσωπο γύρω από ένα αφαιρούμενο τραπέζι. Μια θήκη για προσωπικά αντικείμενα διαθέτει επιπλέον πρίζα 230V. Χάρη δε στο αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού, μπορούν να μεταφερθούν αντικείμενα μήκους 3,5 m.
Όπως και τα νέα ξαδέρφια του, το Zafira Life είναι επίκαιρο όσον αφορά τον εξοπλισμό -το Vivaro δεν ήταν επί τη βάσει του Traffic: Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, προσαρμοζόμενο cruise control, διατήρηση λωρίδας, αυτόματα φώτα, head-up display. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, είναι συμβατό με Apple Car Play και Android Auto. Η πλοήγηση εμφανίζεται σε οθόνη με διαγώνιο 7”, μέγεθος που σήμερα το κρίνουμε μικρό, ειδικά για το είδος και το μέγεθος του αυτοκινήτου
Η Opel δεν περιγράφει ακόμα την γκάμα των κινητήρων, η οποία θα έπρεπε να αναπόφευκτα να βασίζεται σε αυτή των ξαδέρφων του: BlueHDi με 120, 150 και 180 PS. Το Zafira Life θα υπάρχει και σε έκδοση 4x4 χάρη στο σπεσιαλίστα του είδους Dangel. Το μοντέλο θα κάνει το ντεμπούτο του σε λίγες μέρες στο Σαλόνι των Βρυξελλών, ενώ οι παραγγελίες θα ανοίξουν τον Φεβρουάριο. Την γκάμα θα συμπληρώσει το 2021 μια αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή.
Ως επίλογο να πούμε ότι έχουμε πλέον το ίδιο όχημα να διατίθεται από τέσσερις διαφορετικές μάρκες. Κάτι που σαφώς δημιουργεί τις προϋποθέσεις για χαμηλή τιμή, καθώς Citroën, Peugeot, Opel και Toyota θα διαγκωνίζονται στην ίδια κατηγορία με ίδιο προϊόν.