Επίσημο: Νέα Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
H νέα στέισον CLA φόρεσε ήδη τα αθλητικά της. Στην έκδοση AMG 35 φορά δίλιτρο μπλοκ με 306 άλογα και τετρακίνηση 4MATIC.
Μπορεί να μην έχει φτάσει ακόμα στις αντιπροσωπείες, αλλά η παραλλαγή Shooting Brake της νέας CLA ήδη απέκτησε την πρώτη σπορ έκφανσή της, την AMG 35.
Φυσικά δεν αποτελεί έκπληξη ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο ίδιος κινητήρας που συναντάμε και στα άλλα 35άρια της AMG. Πρόκειται για ένα 4κύλινδρο δίλιτρο μoτέρ που αποδίδει 306 PS, ενώ η κορυφαία τιμή στη ροπή του ανεβαίνει μέχρι τα 400 Nm.
To μπλοκ αυτό συνδυάζεται με 7άρι διπλοσύμπλεκτο σασμάν AMG SPEEDSHIFT DCT 7G με paddles στο τιμόνι. Η τετρακίνηση AMG Performance 4MATIC είναι φυσικά στάνταρ και επωφελείται από μια διαρκώς μεταβαλλόμενη κατανομή της ροπής, από 100% εμπρός μέχρι το μοίρασμα 50:50 ανάμεσα στους άξονες.
Το ESP να σημειώσουμε ότι, επιλέγοντας τη ρύθμιση «Sport» στο AMG DYNAMIC SELECT, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να γλιστρήσει λίγο πριν επέμβει. Αλλά για όποιον θα ήθελε, μπορεί και να αποσυνδεθεί πλήρως. Κατά τα λοιπά, το AMG DYNAMIC SELECT διαθέτει πέντε ρυθμίσεις, Slippery, Comfort, Sport, Sport και Individual, που επενεργούν στην απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, στον ήχο του κινητήρα, στην ταχύτητα αλλαγής των σχέσεων...
Όσον αφορά της επιδόσεις, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά πάντοτε στα 250 km/h, ενώ η CLA 35 4MATIC Shooting Brake χρειάζεται 4,9” για να πιάσει από στάση τα 100 km/h. Και για όποιον θέλει να γράφει χρόνους επιτάχυνσης από στάση χωρίς ίχνος απώλειας, υπάρχει λειτουργία «Start Race» για εκκινήσεις-κανόνι.
Προαιρετικά, η Mercedes-AMG προσφέρει αυτόματα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ μέσω του πακέτου Ride Control, με τρεις ρυθμίσεις. Όσον αφορά τα φρένα, εμπρός υπάρχουν διάτρητοι αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 350 mm και πίσω των 330 mm, με 4πίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Η εξάτμιση, τέλος, είναι εξοπλισμένη με κλαπέτο για να μπορείς να ρυθμίσεις κατά βούληση τον ήχο της.
Από αισθητικής πλευράς, οι διαφορές σε σύγκριση με τη CLA Shooting Brake AMG Line δεν είναι πολλές. Υπάρχει ειδική για την περίσταση γρίλια στη μάσκα, με την οικεία κεντρική διπλή μπαρέτα και διακοσμητικά ένθετα στους πλευρικούς αεραγωγούς. Στο πίσω μέρος υπάρχουν δύο στρογγυλεμένες μπούκες εξάτμισης, με το αυτοκίνητο να φορά στάνταρ18άρες και 19” προαιρετικά.
Στο καμπίνα, η ταπετσαρία είναι από μικροΐνες σε απομίμηση δέρματος με κόκκινη ραφή, ενώ το τιμόνι ειδικά σχεδιασμένο για το αυτοκίνητο. Τα ψηφιακά όργανα εκμεταλλεύονται μια νέα ρύθμιση «Supersport», με κεντρικό στροφόμετρο. Για όσους τολμούν στην πίστα, υπάρχει ένα σύστημα τηλεμετρίας που διατίθεται έξτρα.
Το πλεονέκτημα για μια CLA με αυτό το σουλούπι έναντι της κουπέ είναι βεβαίως και σαφώς η βελτιωμένη πρακτικότητα. Ειδικά όσον αφορά την εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα και το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Αλλά εδώ που τα λέμε, σε αυτοκίνητα όπως αυτή η 35άρα AMG, ο σχεδιασμός έχει πάντα προτεραιότητα έναντι της λειτουργικότητας…