Επίσημο: Aνανεωμένο Kia Rio
To φρεσκαρισμένο Kia Rio ενσωματώνει σημαντικές βελτιώσεις στον σχεδιασμό, στα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού και στον κινητήρα.
Το Kia Rio τέταρτης γενιάς που λανσαρίστηκε το 2016 έρχεται με σημαντικές αναβαθμίσεις τόσο σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, όσο και επί της ουσίας σε τομείς που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα, ενώ αποκτά και 48βολτο σύστημα mild-hybrid. Το Rio ενσωματώνοντας όλες αυτές τις αναβαθμίσεις μπορεί να υπερηφανεύεται πως είναι ένα σουπερμίνι, φρέσκο, με εξοπλισμό αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας.
Αρχίζοντας με τις αλλαγές κάτω από το καπό, να πούμε πως το ανανεωμένο Rio εφοδιάζεται με το σύστημα mild-hybrid που ακούει στο όνομα EcoDynamics+ και το οποίο συνδυάζεται με τον γνωστό μας 1.000άρη βενζινοκινητήρα T-GDi. Πρόκειται για ένα 48βολτο σύστημα με μπαταρία ιόντων λιθίου και μίζα /γεννήτρια που κατά τη διάρκεια της διαδικασίας επιτάχυνσης λειτουργεί ως μοτέρ και δίνει έξτρα ισχύ. Την ίδια στιγμή, κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, λειτουργεί ως γεννήτρια και αποθηκεύει ενέργεια στον συσσωρευτή.
Ο κινητήρας Smartstream που συναντάμε και στο νέο Hyudai i20, διατίθεται κι εδώ σε δύο εκδόσεις ισχύος, 100 και 120 ίππων, με τη δεύτερη να αποδίδει 16% περισσότερη ροπή που τώρα φτάνει τα 200 Nm. Η Kia ισχυρίζεται ότι ο νέος κινητήρας μειώνει κατά 8,1%-10,7% τις εκπομπές CO2. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας, Eco, Sport ή Normal.
Το νέο Rio EcoDynamics + είναι επίσης ένα από τα πρώτα μοντέλα της Kia που διαθέτει το νέο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (iMT), όπου αντί για μηχανική σύνδεση, ο συμπλέκτης ελέγχεται ηλεκτρονικά.
Το Rio διατίθεται επίσης με τον κλασικό κινητήρα 1.0 T-GDi , με ισχύ 100 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις (7DCT), καθώς και τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη της γκάμας (Dual Port) με ισχύ 84 ίππων. Η Kia λέει ότι έχει επίσης αναβαθμίσει το σύστημα Idle Stop & Go (ISG), το οποίο είναι πλέον συνδεδεμένο με το φρένο αντί για τον συμπλέκτη για επιπλέον εξοικονόμηση καυσίμου.
Στο εσωτερικό έχουμε νέο σύστημα Infotainment, το Phase II UVO Connect με οθόνη αφής 8 ιντσών, οθόνη 4,2" μέσα στα όργανα με καλύτερη ανάλυση, αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay. Στο συστήματα υποβοήθησης του οδηγού συναντάμε ό,τι πιο σύγχρονο όπως τα Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Driver Attention Warning, Blind Collision Warning.
Τέλος και σε ό,τι έχει να κάνει με την εμφάνιση, βλέπουμε τον νέο εμπρός προφυλακτήρα με μια τραπεζοειδή εισαγωγή αέρα, πιο φαρδιά από ψηλή, που δεν περιλαμβάνει πλέον την υποδοχή εξαερισμού πάνω από την πινακίδα. Επιπλέον, οι υποδοχείς για τα φώτα ομίχλης είναι πιο γωνιώδεις.
Η μάσκα της μύτης της τίγρης της Kia είναι πιο πλέον πιο ευθεία μεταξύ των φώτων, με αμετάβλητο όμως το σχήμα της. Αλλά τα φώτα έγιναν επιτέλους full LED. Στο πίσω μέρος τα πάντα παραμένουν απαράλλαχτα, ενώ η χρωματική παλέτα ενσωματώνει δύο νέες αποχρώσεις, περιλαμβανομένου αυτού του Sporty Blue που βλέπετε στις φωτογραφίες.
Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Kia Rio αναμένεται το προσεχές φθινόπωρο.