Επίσημο: Νέο MINI Convertible 2016
Το νέο MΙΝΙ Convertible αποκαλύφθηκε χθες, λίγες μέρες πριν από την επίσημη παρουσίασή του στην Έκθεση του Τόκιο, την επόμενη εβδομάδα.
Η 3η γενιά του ανοιχτού MΙΝΙ, που θα αρχίσει τις πωλήσεις μέσα στο 2016, είναι μεγαλύτερη, πιο ποιοτική και καλύτερα εξοπλισμένη και θα συμπληρώσει την γκάμα που αποτελείται από τα 3πορτο και 5πορτο χάτσμπακ και το επίσης πολύ φρέσκο Clubman.
Ακολουθώντας τις αλλαγές που έχουν και τα αδέρφια του, το MINI Convertible θα έχει ανανεωμένη σχεδίαση, που το κάνει να φαίνεται πιο ώριμο. Πιο συγκεκριμένα μπροστά θα φέρει κι αυτό την μονοκόμματη μεγάλη μάσκα, τους ανασχεδιασμένους προβολείς εμπρός αλλά και τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα πίσω.
Οι πιο ουσιώδεις διαφορές αφορούν την ενίσχυση του αμαξώματος στο εμπρός μέρος και στις πόρτες και το επίσης ενισχυμένο παρμπρίζ, για αντιμετώπιση των στρεβλώσεων.
Ακολουθώντας την αύξηση του μεγέθους και των υπολοίπων μοντέλων της γκάμας, το νέο ανοιχτό MINI είναι 98mm μακρύτερο από τον προκάτοχό του, αλλά και 44mm πιο φαρδύ και 7mm ψηλότερο με διαστάσεις 3.821mm, 1.727mm και 1.415mm αντίστοιχα.
Η οροφή εξακολουθεί να είναι υφασμάτινη, πολυστρωματική αλλά έχει υποστεί σοβαρές βελτιώσεις. Ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά σε μόλις 18 δευτερόλεπτα, ενώ μπορεί να το κάνει και εν κινήσει μέχρι τα 30 km/h. Όπως και στο προηγούμενο, όταν διπλώνει, δεν αποθηκεύεται αλλά μένει εμφανής πάνω από το πορτ παγκάζ. Όσον αφορά την ασφάλεια, μια μονοκόμματη μπάρα υψώνεται αυτόματα, πίσω από τα πίσω καθίσματα σε περίπτωση που η κεντρική μονάδα διαγνώσει κίνδυνο ανατροπής.
Το νέο MINI Convertible είναι και αυτό χτισμένο γύρω από την πλατφόρμα από ατσάλι υψηλής αντοχής UKL, η οποία προέρχεται από την μητρική BMW. Χάρη σε αυτήν το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 28mm και τα μετατρόχια κατά 42mm το εμπρός και 34mm το πίσω, συμβάλλοντας στην αύξηση και των εσωτερικών διαστάσεων.
Η MINI υποστηρίζει πως το νέο πλαίσιο έχει αυξημένη δομική και στρεπτική ακαμψία, με αποτέλεσμα να μειωθούν σοβαρά οι στρεβλώσεις και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά. Η χρήση ενισχυτικών δομικών στοιχείων στο πάτωμα αλλά και στους θόλους, αυξάνουν το βάρος – σε σχέση με το 3θυρο MINI- κατά 115 κιλά. Το ΜΙΝΙ Cooper S Convertible ζυγίζει τώρα 1.275 kg.
Στο εσωτερικό οι διαθέσιμοι χώροι είναι σαφώς μεγαλύτεροι. Τα εμπρός καθίσματα μπορούν να ρυθμιστούν σε μεγαλύτερο εύρος κατά το διαμήκη άξονα, ενώ το πλάτος στα πίσω καθίσματα είναι αυξημένο κατά 34mm στους ώμους και 112mm στους αγκώνες. Ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια έχει επίσης αυξηθεί κατά 36mm. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 215 lt με την οροφή, ανεβασμένη, 35 λίτρα περισσότερα από το προηγούμενο. Με την οροφή αποθηκευμένη ο χώρος περιορίζεται στα 160lt. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να διπλωθούν, ενώ έχουν και άνοιγμα φαρδύτερο κατά 8mm για πιο εύκολη αποθήκευση αντικειμένων με μεγάλο μήκος.
Στο βασικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνεται οθόνη πολυμέσων 6,5”, συνδεσιμότητα Bluetooth, θύρα USB, και κάμερα οπισθοπορείας. Στους κινητήρες αρχικά θα περιλαμβάνονται δύο 3κύλινδροι 1.5 πετρελαίου και βενζίνης (Cooper και Cooper D) με ιπποδύναμη 116 και 136 PS αντιστοίχως, καθώς και ένας 2λιτρος βενζίνης με απόδοση 190 PS (Cooper S). Αργότερα θα προστεθούν και οι εκδόσεις One, με τον βενζινοκινητήρα 1.2 και απόδοση 102 PS και Cooper SD με τον 2λιτρο ντίζελ κινητήρα που αποδίδει 170 PS. Στα κιβώτια θα περιλαμβάνονται ένα 6άρι χειροκίνητο και προαιρετικά ένα αυτόματο επίσης 6 σχέσεων, με paddles στο τιμόνι. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και ένα ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό.
Στην κορυφαία έκδοση Cooper S, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο η MINI ισχυρίζεται πως το Convertible φτάνει στα 100 km/h από στάση σε 7,2” και πετυχαίνει τελική 230 km/h, χρόνος που είναι οριακά καλύτερος από το αντίστοιχο προηγούμενο. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση (του Cooper S πάντα) είναι 6,0 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 139 g/km.
Οι τιμές προφανώς δεν έχουν ακόμα γνωστοποιηθεί. Υποθέτουμε πάντως πως το βενζινοκίνητο Cooper θα είναι πιο ακριβό από τα €26.500 που ξεκινούσε το αντίστοιχο προηγούμενο μοντέλο.