Επίσημο: Νέο Dallara Stradale με 400 PS για 855 κιλά [40 φωτ.]
Αποκαλύφθηκε το πρώτο μοντέλο δρόμου του μεγαλύτερου κατασκευαστή αγωνιστικών σασί στον κόσμο.
Η Dallara, που έχει εξελίξει μεταξύ άλλων και το KTM X-Bow, λανσάρει το δικό της αυτοκίνητο δρόμου με κινητήρα 2.3 Ford EcoBoost 400 ίππων.
Η ιταλική φόρμα αποκάλυψε το Stradale σε εκδήλωση που έκανε για τα 81α γενέθλια του ιδρυτή της, Gian Paolo Dallara, του θρυλικού μηχανολόγου που ξεκίνησε από τη Ferrari και σχεδίασε μεταξύ άλλων το σασί της Lamborghini Miura.
Παρότι η Dallara έχει συμμετάσχει σε πολλά φημισμένα πρότζεκτ και παράγει περισσότερα αγωνιστικά σασί από οποιονδήποτε άλλον κατασκευαστή στον κόσμο, εντούτοις δεν είχε κατασκευάσει μέχρι τώρα ένα μοντέλο δρόμου με το όνομά της.
Το Stradale είναι ένα πανάλαφρο αυτοκίνητο με ανθρακονημάτινο πλαίσιο και μπορεί να μετατραπεί από μινιμαλιστικό speedster σε κουπέ προσθέτοντας ένα έξτρα παρμπρίζ, μια σκεπή και δύο πόρτες.
Το πλάνο είναι να παραχθούν μόνο 600 αυτοκίνητα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, σε τιμές που θα ξεκινούν από τα €155.000 προ φόρων.
Η τιμή αυτή μοιάζει υπερβολική σε σχέση με άλλα μινιμαλιστικά track cars –είναι σχεδόν διπλάσια από της Lotus 3-Eleven – όμως η μηχανολογική παράδοση της Dallara είναι αξεπέραστη. Η φίρμα κατασκευάζει τα ανθρακονημάτινα πλαίσια της Bugatti Veyron και της KTM X-Bow.
Η ιταλική εταιρεία λέει ότι έχει ήδη πουληθεί η παραγωγή της πρώτης χρονιάς, έτσι απλά με τη διάδοση από στόμα σε στόμα. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν σε πελάτες αυτή την εβδομάδα.
Το Stradale κινείται από ένα 4κύλινδρο μοτέρ Ford EcoBoost 2,3 λίτρων, σαν του Mustang, που έχει αναβαθμιστεί στους 400 ίππους.
Η ομάδα εξέλιξης της Dallara είναι περήφανη για δύο τεχνικά στοιχεία του Stradale: το βάρος των μόλις 855 kg για το speedster και την κάθετη δύναμη των 820 kg που αναπτύσσει το coupé όταν εφοδιαστεί με την έξτρα πίσω πτέρυγα.
Το πρότζεκτ Stradale είχε εικοσαετή περίοδο κύησης. Διακόπηκε αρκετές φορές καθώς η προσοχή της εταιρείας μετατοπίστηκε σε προγράμματα για άλλους κατασκευαστές. Το τελικό προϊόν έχει ένα κεντρικό μονοκόκ «μπανιέρα» από ανθρακονήματα, με αλουμινένια υποπλαίσια εμπρός και πίσω – αν και η εμπρός ανάρτηση είναι απευθείας στηριγμένη στο μονοκόκ. Το αμάξωμα είναι όλο από ανθρακόνημα.
Η πιο βασική ανοιχτή έκδοση “barchetta” έχει ένα μινιμαλιστικό aero-screen, όμως θα προσφέρεται ως έξτρα ένα αφαιρούμενο παρμπρίζ από πλέξιγκλας με επιβάρυνση €16.600. Οι πελάτες θα μπορούν επίσης να παραγγείλουν ένα πλαίσιο οροφής τύπου Targa (€7.700) και δύο διαφανείς πόρτες καλύπτρας (€7.300) ώστε το αυτοκίνητο να μπορεί να μετατραπεί σε κουπέ (όλες οι τιμές είναι προ φόρων).
Η έλλειψη συμβατικών θυρών σημαίνει ότι για να μπεις στην καμπίνα πρέπει να πηδάς πάνω από τα πλευρικά «ποντόν» τα οποία φιλοξενούν αεραγωγούς που καθοδηγούν το ρεύμα αέρα από το ρύγχος στα ψυγεία και το intercooler χωρίς να χρειάζονται πλευρικά ανοίγματα. Το πάτωμα είναι σχεδόν εντελώς επίπεδο, με σεβαστών διαστάσεων διαχύτες μπροστά και πίσω.
Η καμπίνα έχει πολύ ανθρακόνημα και ελάχιστα γκάτζετ. Οι διακόπτες είναι ενσωματωμένοι στο τιμόνι και η πληροφόρηση γίνεται μέσω μιας οθόνης αγωνιστικού τύπου. Το στάνταρ κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6άρι, αλλά έχει προγραμματιστεί κι ένα αυτοματοποιημένο σειριακό μονού συμπλέκτη.
Στα έξτρα περιλαμβάνονται επίσης ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με ξεχωριστό ρεζεβουάρ, λάστιχα προδιαγραφών πίστας κι ένας συσσωρευτής πίεσης λαδιού ώστε ο κινητήρας να αντέχει σε πλευρικές επιταχύνσεις έως και 2g.
H ρύθμιση του πλαισίου έγινε υπό την επίβλεψη του πρώην αγωνιζόμενου, Loris Biccocchi, που ήταν εξελικτής στην Bugatti και την Pagani. H Stradale έχει μεν ESP, αλλά το τιμόνι της είναι χωρίς υποβοήθηση για λόγους βάρους και αίσθησης.
Οι πωλήσεις του Stradale γίνονται απευθείας από το εργοστάσιο και η τιμή με τα έξτρα θα πλησιάζει τα €200.000 προ φόρων.
[Πηγή: Autocar]