Διαρροή: Αυτό είναι το νέο Range Rover Velar
Το Range Rover Velar αποκαλύφθηκε ανεπίσημα μέσω μιας σειράς φωτογραφιών που διέρρευσαν, δείχνοντας τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του.
Οι διαρρεύσασες φωτογραφίες δημοσιεύτηκαν στο ισπανικό website Diariomotor, αποκαλύπτοντας τον εξωτερικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου εμπρός, πίσω και προφίλ.
Επιπλέον οι λήψεις του εσωτερικού μας δίνουν σαφή ιδέα για την upmarket καμπίνα του αυτοκινήτου και επιβεβαιώνουν την φήμη για μια διάταξη διπλής οθόνης στο σύστημα πολυμέσων.
Το νέο Range Rover Velar θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της εταιρείας ανάμεσα στα Evoque και Range Rover Sport, εγκαινιάζοντας ταυτόχρονα τη νέα σχεδιαστική γλώσσα για το εσωτερικό των αυτοκινήτων της βρετανικής εταιρείας. Το Velar θα κάνει την επίσημη πρεμιέρα του απόψς στις 22:15 ώρα Ελλάδας και μία εβδομάδα ύστερα από τη φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η Land Rover.
Ως το τέταρτο μοντέλο στην γκάμα της εταιρείας, το μεσαίου μεγέθους SUV περιγράφεται από τη Range Rover ως το μοντέλο που έρχεται να «γεμίσει το κενό μεταξύ Evoque και Range Rover Sport». Κάτι που δείχνει ότι ήταν ζωτικής σημασίας για τη βρετανική εταιρεία να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των £40.000 του Evoque και των £80.000 του Sport, που κοστίζουν τα αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο, δίνοντας ταυτόχρονα το εμπορικό όπλο στην εταιρεία για να αντιπαρατεθεί επί ίσοις όροις με τα Porsche Macan και BMW X6.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Range Rover Evoque TD4 MY 2016
Οι επίσημες φωτογραφίες του Velar δείχνουν ένα οικείο ντιζάιν που γνωρίζουμε ήδη από το υφιστάμενα μοντέλα της Range Rover, αλλά με πιο γλυκές γραμμές σε σχέση με το παρελθόν. Και ενώ τα υφιστάμενα μοντέλα έχουν έναν αριθμό έντονων ακμών στο πίσω μέρος, το Velar διαθέτει μια ενιαία επιφάνεια στο αμάξωμα από τα πλάγια προς τα πίσω, δημιουργώντας μια αεροδυναμική, σπορ σιλουέτα.
Μια κυκλική γραμμή χρωμίου έρχεται να ενισχύσει την αίσθηση αυτής της συνέχειας και το σχετικά μικρό πίσω παράθυρο ενισχύει ακόμα παραπάνω το στιλ κουπέ, κάνοντας το αυτοκίνητο λιγότερο «κουτί» απ’ ό,τι τα σημερινά Range Rover.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Land Rover Discovery Sport 2.0D 180 PS
H πανοραμική οροφή επίσης ενισχύει το ευήλιο της καμπίνας, ενώ το σύστημα infotainment με τις δύο οθόνες, μια φαρδιά στο κέντρο του ταμπλό και μια στον πίνακα οργάνων, αντανακλά την τεχνοτροπία σχεδιασμού που είδαμε στο εσωτερικό της I-Pace, του ηλεκτρικού SUV της Jaguar, που παρουσιάστηκε στο Los Angeles Auto Show 2016, τον περασμένο Νοέμβριο.
Ο Gerry McGovern, επικεφαλής σχεδιασμού της Land Rover είπε, «Αποκαλούμε το Velar το avant-garde Range Rover. Φέρνει μια νέα διάσταση λάμψης, μοντερνισμού και κομψότητας στη φίρμα». Το Velar σχεδιάστηκε για να αποτελεί το πιο εστιασμένο στην άσφαλτο μοντέλο της Land Rover. Η εταιρεία δε το περιγράφει ως «ραφινάτο σε κάθε περίπτωση και σε κάθε πεδίο» και λέει ότι, «χρησιμοποιεί μοναδικά ανακυκλώσιμα υλικά και προηγμένη μηχανολογία για να συνεχίσει την πορεία της Land Rover Πέρα από τα Συνηθισμένα», αποδίδοντας ελεύθερα το σλόγκαν «Above and Beyond».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Jaguar F-Pace 3.0 TDV6 S
Το όνομα «Velar» προέρχεται από τα ορίτζιναλ πρωτότυπα Range Rover του 1969. Χρησιμοποιείτο από τους μηχανικούς εξέλιξης για να αποκρύπτουν την ταυτότητα των 26 Range Rover προ-παραγωγής και προέρχεται από το λατινικό «velaris», που σημαίνει βέλο ή κάλυμμα.
Σε προγενέστερο χρόνο είχαμε αναφέρει ότι το 5θέσιο Velar θα είναι στενά συνδεδεμένο με την Jaguar F-Pace, με την οποία εξάλλου μοιράζεται την πλατφόρμα IQ της JLR. Όλα τα μοντέλα του Velar θα είναι τετρακίνητα και θα κατασκευάζονται δίπλα δίπλα με το Range Rover Sport και την F-Pace στο εργοστάσιο αλουμινένιων αμαξωμάτων και συναρμολόγησης στο Solihull, στα West Midlands.
Στο λανσάρισμά του θα ξεκινήσει με τον κινητήρα V6 προέλευσης Ford που χρησιμοποιείται ακόμη στην γκάμα της εταιρείας, ο οποίος θα αντικατασταθεί αργότερα από εν σειρά 6κύλινδρο της οικογένειας Ingenium, τόσο σε βενζίνη όσο και τουρμποντίζελ. Μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση θα ενταχθεί επίσης στην γκάμα, βασιζόμενη για το θερμικό μέρος σε ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium με 300 άλογα που επίσης αναμένεται.
Το νέο Velar θα διευρύνει τον «Πολυτελή» πυλώνα της στρατηγικής των τριών αιχμών της Land Rover σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μοντέλα της Range Rover. Ο πυλώνας «Ελεύθερου Χρόνου» περιλαμβάνει τα Discovery και Discovery Sport, ενώ ο πυλώνας «Διπλής Χρήσης» θα παραμείνει εν υπνώσει μέχρι να δούμε το επόμενο Defender, το 2019.
Και για να πούμε δύο λόγια για το εσωτερικό, βασιζόμενοι στην επίσημη φωτογραφία που βλέπετε, ο σχεδιασμός του κόκπιτ είναι ουσιαστικά ένα ανάτυπο αυτού που έχουμε δει στην Jaguar I-Pace. Ένα αυτοκίνητο που αποτελεί τον καμβά για τα εσωτερικά των μελλοντικών Jaguar Land Rover και χρησιμοποιεί τρεις οθόνες. Το κύριο interface είναι μια 12ιντση οθόνη αφής, ενώ το σύστημα πολυμέσων και οι λειτουργία του κλιματιστικού συστήματος ελέγχονται μέσω μιας δευτερεύουσας οθόνης 5,5” με δύο περιστροφικά χειριστήρια. Τα όργανα εμφανίζονται σε μια διαμορφώσιμη 12άρα ψηφιακή οθόνη που διαθέτει και έγχρωμο head-up display.
Το παραπάνω σύστημα κατασκευάστηκε in-house και βασίστηκε στην ίδια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα InControl Touch Pro. Επιπλέον, το νέο Velar υιοθετεί και άλλες υπάρχουσες τεχνολογίες, περιλαμβανομένων wi-fi hotspot και της δυνατότητας να κάνει χρήση εφαρμογών από ένα συνδεδεμένο smartphone ή τάμπλετ.