Dacia Duster: Καινούργια μοτέρ Blue dCi
Το Groupe Renault και Dacia περνά στο Adblue με δύο μοτέρ για το Duster: Blue dCi με 95 και 115 άλογα, πέντε κερδισμένα σε σχέση με τα απερχόμενα μοτέρ.
Μεγάλες αλλαγές για το Duster Duster. Το αστέρι του Ρουμάνου κατασκευαστή περνά σε ανώτερο επίπεδο απορρύπανσης, καθώς η Renault υιοθετεί επιλεκτική καταλυτική αναγωγή (Selective Catalytic Reduction), η οποία έχει ήδη υιοθετηθεί από τον εθνικό ανταγωνιστή της, το Groupe PSA, εδώ και πολύ καιρό. To SCR επιτρέπει, χάρη σε μια λύση βασισμένη στην ουρία, τη μείωση των εκπομπών των οξειδίων του αζώτου.
Εκτός από την υιοθέτηση της επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής, το Duster κερδίζει πέντε άλογα και στις δύο εκδόσεις ντίζελ. Κέρδος που έρχεται με κάποιες μηχανικές τροποποιήσεις στο αρχικό μοτέρ ντίζελ 1.5 της Renault: Νέος εναλλάκτης αέρα/νερού, υψηλότερη πίεση έγχυσης καυσίμου. Η Dacia ανακοινώνει επίσης πιο κοντές σχέσεις σασμάν, οι οποίες θα ανακοινωθούν αργότερα σήμερα, κάτι παράδοξο καθώς όλοι οι κατασκευαστές έχουν την τάση να κάνουν το αντίθετο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 EDC
Με 5 PS και 3,1 kgm περισσότερο, αλλά και τις κοντύτερες σχέσεις του κιβωτίου, τα δύο μοτέρ κερδίζουν περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο στο σπριντ 0-100 km/h και θα πρέπει επίσης να δίνουν και καλύτερες ρεπρίζ.
Δυστυχώς, η Dacia αναγγέλλει τις εκπομπές CO2 ακόμα στον παλιό κύκλο NEDC –έχει φρακάρει η γαλλική υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για το WLTP καθώς όλοι βιάζονται να είναι έτοιμοι τον Σεπτέμβριο. Βάσει των πληροφοριών μας, η Dacia θα συνεχίσει να ανακοινώνει κατανάλωση και εκπομπή CO2 κατά NEDC μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2018. Το Duster Blue dCi κατά NEDC εκπέμπει 115 g/km CO2.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4
Όσον αφορά την ελληνική αγορά, το υφιστάμενα ντίζελ Duster θα συνεχίσουν να πωλούνται κανονικά, με τα αυτοκίνητα με τα νέα μοτέρ να ξεκινούν τις παραδόσεις τους από τον προσεχή Οκτώβριο.