Βασική μπερλίνα Mercedes-Benz A-Class εν όψει

Βασική μπερλίνα Mercedes-Benz A-Class εν όψει

Η Mercedes-Benz προγραμματίζει μια 4θυρη μπερλίνα πάνω στη μελλοντική A-Class, ως αντίπαλο για το Audi A3 Sport Sedan και την BMW 1 Series Sedan.

Η Mercedes-Benz σχεδιάζει να διευρύνει την γκάμα των κόμπακτ μοντέλων της με μια νέα βασική μπερλίνα που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στην επερχόμενη CLA δεύτερης γενιάς και στην ανανεωμένη τέταρτη γενιά της C-Class.

H διεύρυνση αυτή έχει στόχο να αναθερμάνει τις πωλήσεις της Στουτγάρδης απέναντι στον εθνικό ανταγωνισμό που ακούει στο όνομα Audi A3 Sport Sedan και BMW 1 Series Sedan. H νέα μικρή μπερλίνα θα κινείται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων που θα περιλαμβάνει 4κύλινδρα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ, αλλά και υβριδικούς συνδυασμούς. Το αυτοκίνητο δεν έχει ως στόχο προτεραιότητας την Ευρώπη, αλλά αγορές-κλειδιά, όπως αυτές της Κίνας και της Λατινικής Αμερικής.

Προφανώς και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση από τη Mercedes-Benz, ωστόσο πηγές που επικαλείται και δεν κατονομάζει το Autocar, διατείνονται ότι το αυτοκίνητο θα μπορούσε να βρίσκεται στις εκθέσεις πριν το τέλος του 2018 –την ίδια χρονιά που θα λανσαριστεί η τέταρτη γενιά της A-Class.

Η νέα μικρή μπερλίνα από τη Στουτγάρδη θα υποστηρίζει τόπο προσθιοκίνητα μοντέλα όσο και 4MATIC (έξτρα) και αποτελεί ένα από τα έξι μοντέλα της Mercedes-Benz που είναι προγραμματισμένα να βασίζονται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας MFA: A-ClassB-Class, CLA, CLA Shooting Brake και GLA.

Όσον αφορά τις διαστάσεις του αυτοκινήτου μπορούμε να κάνουμε μόνο υποθέσεις, αλλά αυτές θα είναι σαφώς πιο μεγάλες από τα 4.630 x 1.780 x 1.430 mm της υφιστάμενης πρώτης γενιάς CLA. Αν θα θέλαμε να προχωρήσουμε σε μια σύγκριση, το Audi A3 Sport Sedan έιναι αντίστοιχα 4.450 x 1.795 x 1.415 mm, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για την BMW 1 Series είναι 4.456 x 1.803 x 1.446 mm.

Οι πληροφορίες των συναδέλφων μας στο Autocar επιβεβαιώνουν επίσης ότι η νέα μπερλίνα σχεδιάζεται έτσι ώστε να υποστηρίζει δύο εκδόσεις μεταξονίου. Μια στάνταρ για την Ευρώπη και τις άλλες αγορές και μια LWB για την αγορά της Κίνας. Κάτι που εξάλλου το έχουμε δει ήδη να συμβαίνει με τις C-Class και Ε-Class.

Όσον αφορά τους κινητήρες, η γκάμα θα απαρτίζεται από τον πρόσφατο δίλιτρο κινητήρα τούρμπο M264 και τον επίσης δίλιτρο τουρμποντίζελ OM654. Αμφότεροι θα υποστηρίζονται από συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως λειτουργία coasting που έχουμε δει ήδη της εφαρμογή της σε άλλα, μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Η γκάμα των κινητήρων βέβαια θα διαθέτει και μοτέρ μικρότερης χωρητικότητας, περιλαμβανομένων αυτών που γνωρίζουμε ήδη από τη συνεργασία με τη Συμμαχία Renault-Nissan, αλλά σε αναβαθμισμένη βερσιόν: 4κύλινδρος 1.600άρης βενζινοκινητήρας και 4κύλινδρος 1.500άρης τουρμποντίζελ.

Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η μπερλίνα A45 4MATIC με μια πιο επίκαιρη έκδοση του 4κύλινδρου δίλιτρου τούρμπο M133 με ισχύ μέχρι 400 άλογα. Επιπλέον, προγραμματίζεται και μια επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση που θα συνδυάζει το κινητήρα M264 με ένα ηλεκτρομοτέρ και μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου με δυνατότητα μηδενικής εκπομπής ρύπων. Όσον αφορά τώρα τα κιβώτια ταχυτήτων, η στάνταρ τοποθέτηση θα αφορά ένα 6άρι χειροκίνητο σασμάν, με έξτρα το διπλοσύμπλεκτο 9άρι (στάνταρ στην A45 4MATIC), εξέλιξη του υφιστάμενου 7G-TRONIC PLUS που κατασκευάζεται in-house σε εργοστάσιο κοντά στη Στουτγάρδη.

Επωφελούμενη της εγκάρσιας διάταξης του μοτέρ, η νέα μπερλίνα περιγράφεται ως ιδιαίτερα ευρύχωρο αυτοκίνητο με σαλόνι και πορτμπαγκάζ που θα είναι σχεδόν ανάλογο της μεγαλύτερης C-Class. Το Autocar επιβεβαίωσε επίσης ότι η δεύτερη γενιά της πλατφόρμας MFA είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να υποστηρίζει μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Και επίσης ότι θα αποτελεί τη βάση για ένα νέο σύστημα πολυμέσων Comand 6.0 που θα υποστηρίζεται από οθόνη ή οθόνες αφής, «χειρονομιών» και φωνητικών εντολών.

Κι ενώ οι επίσημες πληροφορίες είναι σχεδόν ανύπαρκτες, οι πηγές μας λένε ότι η παραγωγή της νέας μπερλίνας αναμένεται να μοιραστεί σε τρία εργοστάσια: Το εργοστάσιο του Kecskemet στην Ουγγαρία, ένα στην Κίνα που λειτουργεί υπό την κοινοπραξία της μητρικής Daimler και της κινεζικής Beijing Automotive Industry Corporation, στο Πεκίνο, και τη νέα βιομηχανική μονάδα που κατασκεύασε η Daimler σε συμμαχική συνεργασία με τη Nissan/Infiniti στο Aguascalientes, στο Mexico.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube