Αυτό θα είναι το “Golf” της Škoda
Οι Τσέχοι δείχνουν την πρώτη εικόνα-teaser του επερχόμενου μικρομεσαίου μοντέλου τους, που θα αντικαταστήσει το Rapid.
To νέο, αναβαθμισμένο σε ίματζ, μικρομεσαίο χάτσμπακ θα αποκαλυφθεί επίσημα προς το τέλος της χρονιάς.
Η Škoda λέει ότι το νέο της μικρομεσαίο θα ανταγωνίζεται μοντέλα της κατηγορίας C, όπως τα Ford Focus και Opel Astra, πιο άμεσα από ό,τι το σημερινό Rapid.
Ήδη στελέχη της τσέχικης εταιρείας έχουν πει ότι το νέο χάτσμπακ δεν θα ονομάζεται πλέον Rapid, διότι αυτό παραπέμπει σε μια πιο ταπεινή, value-for-money, εικόνα. Γι’ αυτό το λόγο θα έχει επίσης εντελώς νέα σχεδίαση και τεχνολογία.
Η «κρυπτογραφική» εικόνα, που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα, δίνει μια ιδέα της μορφής του νέου μοντέλου, που θα σχετίζεται οπτικά με το πρωτότυπο Vision RS που είδαμε στο Σαλόνι του Παρισιού (εικόνα κάτω). Είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα παράγεται σε έκδοση liftback, όπως το σημερινό Rapid, αλλά μόνο σε χάτσμπακ, όπως το –εμπορικά πιο επιτυχημένο– Rapid Spaceback.
Η Škoda λέει ότι θα είναι το πρώτο της μοντέλο που θα βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0 του VW Group, η οποία χρησιμοποιείται στο νέο Polo και το επερχόμενο T-Cross. Πάνω στην ίδια πλατφόρμα θα βασιστούν επίσης το επόμενο Fabia του 2020 και το μικρό crossover/SUV της Škoda, για το οποίο μας προϊδέασε το πρωτότυπο Vision X.
Οι Τσέχοι λένε ότι, χάρη στην καινούργια πλατφόρμα, το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ θα έχει «μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις και γενναιόδωρους εσωτερικούς χώρους». Θα είναι επίσης εφοδιασμένο με «πολλά, καινοτόμα για αυτήν την κατηγορία, συστήματα υποβοήθησης του οδηγού». Τέλος, στο μοντέλο αυτό θα ντεμπουτάρει και το σύστημα πολυμέσων της επομένης γενιάς, που θα είναι «αιχμής» και θα τοποθετηθεί στη συνέχεια και σε άλλα μοντέλα του ομίλου.
Θα προσφέρεται μια αρκετά μεγάλη γκάμα κινητήρων βενζίνης και ντίζελ, που θα περιλαμβάνει τον 3κύλινδρο 1.0 TSI των 85 και 110 PS καθώς και τον 1.5 TSI Evo των 130 ή 150 PS. Υβριδικά συστήματα, όπως αυτά του επερχόμενου VW Golf VIII, δεν θα προσφέρονται στις καθημερινές εκδόσεις, λόγω υψηλού κόστους, αλλά ψιθυρίζεται ότι θα υπάρξει και μια κορυφαία σπορ έκδοση RS με τον 1.5 TSI σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ, που θα αποδίδουν συνδυαστικά έως και 240 PS.
Ενδείξεις για την ονομασία του νέου μικρομεσαίου Škoda δεν υπάρχουν ακόμη, πέρα από το ότι το filename της εικόνας-teaser περιέχει τη λέξη “Spaceback”. Όσο για τους στόχους της Skoda, είναι υψηλοί, αφού περιμένει διπλάσιες πωλήσεις από τις 211.000 που έκανε το Rapid το 2017 (και που το έφεραν στη δεύτερη θέση της γκάμας, πίσω από το Octavia).