Audi RS Q8: Το πιο γρήγορο SUV μετά την Lamborghini Urus
Αποκαλύφθηκε στο Λος Άντζελες - Δείτε αναλυτικά επιδόσεις και τεχνικές προδιαγραφές.
Η Audi Sport δεν χάνει καθόλου χρόνο. Λίγους μόνο μήνες μετά την παρουσίαση του SQ8, αποκαλύπτει τώρα στο Λος Άντζελες το κορυφαίο RS Q8. Η έκδοση RS του κορυφαίου SUV της εταιρείας είναι το γρηγορότερο και πιο ισχυρό μοντέλο της σειράς "Q" καθώς έγραψε στο Ring τον εντυπωσιακό χρόνο 7' 42,253" (Δείτε ΕΔΩ το βίντεο από την επίδοση)
Όπως όλα και τα RS6 Avant και RS7 Sportback, το RS Q8 χρησιμοποιεί τον twin-turbo βενζινοκινητήρα V8 των 4,0 λίτρων, με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που αποδίδει 600 ίππους και 800 Nm ροπής.
Έτσι για το 0-100 km/h απαιτούνται μόλις 3,8'', γεγονός που το καθιστά μόνο κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργό από τη Lamborghini Urus. Στο 0-200 km/h το χρονόμετρο σταματά στα 13,7'', που σημαίνει πως εδώ είναι κατά 0,9'' πιο αργό από την Urus, ενώ στην τελική ταχύτητα έχουμε ισοπαλία με 305 km/h.
Η επίδοση αυτή αφορά στην έκδοση με τους κεραμικούς δίσκους, ενώ σε αυτήν με τους κανονικούς η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Το νέο Audi RS Q8 εφοδιάζεται με αερανάρτηση και το γνωστό από άλλα σπορ μοντέλα της μάρκας σύστημα EAWS (ηλεκτρομηχανικός έλεγχος των αντιστρεπτικών δοκών σε πραγματικό χρόνο). Η μετάδοση γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων Tiptronic, ενώ η τετρακίνηση περιλαμβάνει το σύστημα torque vectoring (ελέγχει την κατανομή της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα). Παράλληλα έχουμε και σπoρ πίσω διαφορικό που ελέγχει με τη σειρά του την κατανομή της ισχύος στους δύο αντίστοιχους τροχούς.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επτά προγράμματα οδήγησης. Αυτά αντιπροσωπεύουν διαφορετικά «προφίλ» λειτουργίας του κινητήρα, της μετάδοσης, του συστήματος διεύθυνσης, της ανάρτησης, ακόμη και του ήχου που παράγεται. Συν τοις άλλοις, μέσω του Drive select, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 7 διαφορετικά προφίλ οδήγησης (comfort, auto, dynamic, allroad, offroad, RS1 και RS2 ) που «επηρεάζουν» το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα και της μετάδοσης, το σύστημα διεύθυνσης, την αερανάρτηση, τον ήχο του κινητήρα, κ.α. Τα δύο τελευταία, τα RS1 και RS2 διαμορφώνονται από τον ίδιο τον οδηγό.
Σχεδιαστικά και σε ό,τι έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση το RS Q8 ξεχωρίζει από μεγάλες εισαγωγές αέρα στη μάσκα, την ειδiκή για την περίσταση πίσω αεροτομή και με τα μεγάλα πίσω φτερά. Στο εσωτερικό έχουμε τις ειδικές ενδείξεις στο ψηφιακό ταμπλό με έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του κινητήρα και το χρόνο σε μια προκαθορισμένη διαδρομή, εν προκειμένω γυρολόγιο σε πίστα. Το λογότυπο RS φιγουράρει στις ταπετσαρίες των καθισμάτων και σε άλλα σημεία του σαλονιού.
Το RS Q8 θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2020 με την τιμή του στη Γερμανία να ξεκινά από τα €127.000.