Από το 2022, το Audi Q5 γίνεται e-tron!

Από το 2022, το Audi Q5 γίνεται e-tron!

Το 2022, το Audi Q5 θα είναι διαθέσιμο σε 100% ηλεκτρικό, με λογική ονομασία «Audi Q5 e-tron», πάνω στην πλατφόρμα PPE, την ίδια με της δεύτερης γενιάς Porsche Macan. Οπότε, εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, τέλος;

Η πηγή διατείνεται ότι το έγγραφο που βλέπετε είναι επίσημο έγγραφο του Ομίλου Volkswagen και προορίζεται για τους επενδυτές του! Σε αυτήν την περίπλοκη περίοδο για τον γερμανικό γίγαντα -περισσότερο από τις απότοκες συνέπειες του dieselgate παρά από την πανδημία- οι μέτοχοι πρέπει να καθησυχαστούν όσο το δυνατόν περισσότερο. Ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται, λίγο ή περισσότερο, το πρόγραμμα των μελλοντικών πρότζεκτ να βγει στη φόρα, «αποκαλύπτοντας» ότι ο ηλεκτρικός προσανατολισμός είναι «κατοχυρωμένος»… 

Έτσι λοιπόν, μαθαίνουμε ότι το 2022, η premium φίρμα του ομίλου, η Audi, θα λανσάρει το Q5 e-tron. Με άλλα λόγια μια 100% ηλεκτρική έκδοση του οικογενειακού SUV του Ingolstadt. Αυτό το ηλεκτρικό Audi Q5 όμως, θα έρθει να ολοκληρώσει την γκάμα, πλαισιώνοντας τα βενζινοκίνητα TFSI, τα ντίζελ TDI, καθώς και την υβριδική παραλλαγή Audi Q5 TFSI e;

Το Audi Q5 e-tron θα ακολουθήσει από κοντά τη δεύτερη γενιά της Porsche Macan -θα παρουσιαστεί το 2021 και θα λανσαριστεί το 2022 - και, όπως και αυτή, θα βασιστεί στην αρχιτεκτονική PPE, αρκτικόλεξο για την Premium Platform Electric. Μια πλατφόρμα που εξελίχτηκε από κοινού από τους δύο κατασκευαστές και είναι συνώνυμη με μια νέα γενιά Audi Q5.

Volkswagen PPE platform
Η PPE θα διατίθεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα ή με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, ενώ θα υποστηρίζει τεχνολογίες τετραδιεύθυνσης, torque vectoring και θα συνδυάζεται με αερανάρτηση.


Είναι λογικό η Audi να εξελίσσει το Q5 e-tron σε νέα, συγκεκριμένη βάση. Αλλιώς, οι τεχνικές τροποποιήσεις για την εξηλεκτρισμό της υφιστάμενης δεύτερης γενιάς του Q5 θα ήταν ιδιαίτερα εκτεταμένες και σχεδόν ασύμβατες με την εμπορική απόδοση του μοντέλου, αναγκαστικά πιο περιορισμένης καθώς το αυτοκίνητο βρίσκεται στο δεύτερο μισό του κύκλου ζωής του. 

Προς υπενθύμιση, το υφιστάμενο Audi Q5 λανσαρίστηκε το 2017 και στη συνέχεια ανανεώθηκε το 2020. Η αποχώρησή του από το προσκήνιο πλησιάζει γρήγορα ή μήπως εκεί στο Ingolstadt σκέφτονται να το βάλουν να δουλέψει υπερωρίες; Ας προχωρήσουμε σε ένα λογικό άλμα ανάλυσης…

Audi Q5 MY2020
Είναι πολύ πιθανό το ενδεχόμενο από το 2022 να έχουμε δύο διαφορετικά Q5: Ένα ηλεκτρικό που θα στηρίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα PPP του VW Group και τα θερμικά Q5 που θα στηρίζονται στην υφιστάμενη πλατφόρμα MLB Evo.


Και ας ξεκινήσουμε με το ερώτημα «ποιο το μέλλον των Q5 TFSI και TDI;». Η αρχιτεκτονική PPE καθιστά απαγορευτικό για την Audi να τοποθετήσει θερμικά συστήματα κίνησης στο Q5. Για να υπερκεράσει αυτόν τον σκόπελο, η Audi θα μπορούσε να επιλέξει το εξής συμβιβασμό. Να κρατήσει στον κατάλογό της το υφιστάμενο Q5 που υπό κανονικές συνθήκες έχει εμπορικό ορίζοντα τουλάχιστον έως το 2024, με την προϋπόθεση ότι και η νομοθεσία θα επιτρέπει την εμπορία θερμικών SUV. Εν τω μεταξύ, το νέο Q5 e-tron θα έχει βελτιωθεί, ον δύο χρόνια στην αγορά, πριν αναλάβει να εκπροσωπήσει κατ’ αποκλειστικότητα το όνομα «Q5».

Oι αποφάσεις που θα έχει πάρει η Audi δεν θα έχουν ληφθεί εν κενώ, αλλά με το βλέμμα και τη σκέψη στον ανταγωνισμό. Την άνοιξη του 2021, η BMW iX3 θα λανσαριστεί στην αγορά -διαβάστε τη δοκιμή της εδώ. Αυτή η 100% ηλεκτρική έκδοση της X3 θα έρθει να παίξει στο ίδιο εμπορικό τερέν με το Audi Q5 e-tron, αλλά πριν από αυτό.

BMW iX3
Το εμπορικό λανσάρισμα της νέας iX3 είναι προγραμματισμένο για την άνοιξη του 2021, αλλά αποτελεί μια ενδιάμεση λύση πριν η BMW υπερθεματίσει ηλεκτρικά με μια εξειδικευμένη ηλεκτρική πλατφόρμα. Αρχιτεκτονική που αναμένεται να χρησιμοποιηθεί από το 2025 και αφού ξεκινήσει η παραγωγή της στο νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.


Έχοντας ξεκινήσει λοιπόν την επίθεσή της νωρίτερα, η BMW βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση... προσώρας. Διότι, η BMW θα αντιπροσωπεύεται από ένα μοντέλο που είναι προφανώς ένας συμβιβασμός μεταξύ ενός θερμικού και ενός EV. Το Audi Q5 e-tron θα είναι αναμενόμενα πιο αποτελεσματικό και πιο αποδοτικό. Μέχρι τουλάχιστον τη δεύτερη γενιά της iX3… 

Όσο για τον έτερο ανταγωνιστή, τη Mercedes-Benz EQC, θεωρούμε ότι η αναφορά σχετικά με την ανταγωνιστικότητά της περιττεύει. Η πλατφόρμα MRA στην οποία και στηρίζεται είναι μια κατ’ ουσίαν θερμική πλατφόρμα, αυτή της GLC, και ακόμα παλιότερη από την CLAR της BMW. Από τις premium μάρκες λοιπόν, η Στουτγάρδη θα έρθει να μπει στο παιχνίδι με μια ειδική ηλεκτρική πλατφόρμα όταν θα λανσάρει αντίστοιχο μοντέλο πάνω στην αρχιτεκτονική MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), αρχής γενομένης από το 2025.

Mercedes-Benz MMA platform
 Από το 2025 αναμένεται να ξεκινήσει η χρήση της αρχιτεκτονικής MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture) που θα χρησιμοποιηθεί για τα κόμπακτ και οικογενειακά μοντέλα της εταιρείας.


[Πηγή motor.es]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube