Ανανέωση και νέο μπλοκέ για το Mazda MX-5
Το Mazda MX-5, το δημοφιλές roadster της Mazda αναβαθμίστηκε όπου χρειαζόταν και παρουσιάστηκε στην Ιαπωνία.
Εντός έδρας έπαιξε η Mazda, παρουσιάζοντας το εμβληματικό Mazda MX-5, με φόντο το 2024. Η ανανεωμένη έκδοση του MX-5 είναι ήδη διαθέσιμη για προπαραγγελία στην ιαπωνική αγορά.
Οι αναβαθμίσεις στο MX-5 είναι αρκετές και χρήσιμες και αφορούν τόσο τις εκδόσεις με την μαλακή οροφή (Roadster), όσο και με τη σκληρή οροφή (Roadster RF). Διαθέτει νέους προβολείς LED που πλέον ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας. Τα πίσω φώτα έχουν επίσης ενημερωθεί διακριτικά και η Mazda χρησιμοποιεί πλέον LED παντού, συμπεριλαμβανομένων των φλας.
Βασισμένο στη φιλοσοφία «Kodo», το Mazda MX-5 αποσκοπεί στο να φέρει ακόμα πιο κοντά τον άνθρωπο με τη μηχανή
Η αριστερή πλευρά της μπροστινής μάσκας έχει τροποποιηθεί για να φιλοξενεί έναν αισθητήρα ραντάρ για το adaptive cruise control με Smart Brake Support. Το τελευταίο σταματά αυτόματα το αυτοκίνητο ενώ κάνει όπισθεν με ταχύτητες έως και 15 km/h όταν ανιχνεύει ένα αντικείμενο. Ολοκληρώνοντας τις εξωτερικές αλλαγές, προστίθεται μία νέα βαφή, η Aero Grey Metallic και τα νέα σχέδια τροχών σε μεγέθη 16 και 17”.
Στο εσωτερικό, η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στην τοποθέτηση νέας οθόνης για το σύστημα infotainment. Όμορφη πινελιά αποτελεί αναμφίβολα ο συνδυασμός μαύρου και μπεζ χρώματος για τις επενδύσεις της αυστηρά διθέσιας καμπίνας του αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ανανεωμένο Mazda 2 Hybrid με νέα εμφάνιση και τεχνολογίες
Το ανανεωμένο MX-5 εξοπλίζεται με ένα νέο, αναβαθμισμένο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, που σταθεροποιεί και εξευγενίζει τη συμπεριφορά του μοντέλου στις στροφές, χωρίς να χάνεται η παιχνιδιάρικη συμπεριφορά του, όπως επιβεβαιώνει το εργοστάσιο.
Για την ασφαλή μετακίνηση σε γρήγορους ρυθμούς, το MX-5 διαθέτει μια νέα λειτουργία δυναμικού ελέγχου ευστάθειας (DSC), την DSC-TRACK, η οποία βελτιστοποιεί την απόδοση των χειροκίνητων εκδόσεων όταν οδηγούνται στην πίστα.
Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, ο SKYACTIV-G των 1,5 lt είναι ικανός να αποδίδει 4 PS περισσότερα φτάνοντας πλέον τα 136 PS. Επιπροσθέτως, ο μεγαλύτερος κινητήρας των 2,0 lt διατηρεί την ίδια ισχύ (184 PS), με τη Mazda όμως να ανακοινώνει ότι η απόκριση στην επιτάχυνση αλλά και στην επιβράδυνση έχει βελτιωθεί αισθητά.
Αλήθεια όμως, πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, τι είναι αυτό που κάνει το Mazda MX-5 να ξεχωρίζει; Ο τρόπος με τον οποίο η ίδια η Mazda βλέπει το αυτοκίνητο. Όχι μόνο το MX-5, αλλά όλες τις δημιουργίες της.
Τα Mazda, εδώ και περίπου μια δεκαετία βασίζονται στην τεχνοτροπία «Kodo». Η ακριβείς μετάφραση της έννοιας αυτής στα γιαπωνέζικα αποτυπώνει την μυώδη ομορφιά ενός ζώου λίγο πριν επιτεθεί στο θήραμά του. Άλλοι πάλι θεωρούν πως αυτή η έννοια εκφράζει την άποψη των Ιαπώνων ότι ένα αυτοκίνητο είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό κομμάτι μέταλλο. Για τους ίδιους το αυτοκίνητο δεν είναι ένα μέσο μεταφοράς που μας πηγαίνει από το ένα μέρος στο άλλο. Θέλησή τους είναι προσφέρουν ένα δέσιμο ανάμεσα στο ιδιοκτήτη και το αυτοκίνητο. Και πρόθεσή τους είναι να φέρουν πιο κοντά τον άνθρωπο με τη μηχανή.
Το λανσάρισμα στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2024. Μάλιστα φαντάζει αρκετά πιθανό να κάνει την εμφάνισή τους και στις υπόλοιπες, μεγάλες παγκόσμιες αγορές, συμπεριλαμβανομένης και της Ευρώπης.
Στις μέρες του εξηλεκτρισμού τέτοια αυτοκίνητα η αλήθεια είναι πως μας λείπουν. Αν η τιμή του παραμείνει στα σημερινά επίπεδα μιλάμε για μία άκρως συμφέρουσα πρόταση για όποιον επιθυμεί να αγοράσει ένα roadster. Ενδεχομένως όμως να μην παίζει μπάλα μόνο του, διότι εκτός από την σαφώς πιο αλμυρή, πιο premium, αλλά και λιγότερο fun to drive BMW Z4, στο παιχνίδι αναμένεται να μπει δυναμικά το MG Cyberster. Και όπως μαθαίνουμε, οι τιμές με τις οποίες θα συστηθεί στην ελληνική αγορά, αλλά και το εν γένει στήσιμό του θα το καταστήσουν ιδιαίτερα υπολογίσιμο αντίπαλο.