Renault Kardian, ένα όμορφο B-SUV που θα στερηθούμε
Το κομψό B-SUV καταφτάνει πρώτα στη Νότια Αμερική πριν κυκλοφορήσει και σε άλλες -μη ευρωπαϊκές- αγορές.
Ενώ υπάρχουν τα λεγόμενα «παγκόσμια» μοντέλα που πωλούνται απαράλλακτα σε όλο τον πλανήτη, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν υποδεέστερα οχήματα σε αναπτυσσόμενες αγορές. Το νέο Renault Kardian θεωρούμε ότι θα μπορούσε να σημειώσει επιτυχία και στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Καταρχάς, δεν υπολείπεται καθόλου σε εμφάνιση. Είναι ελαφρώς μικρότερο από το Captur και θα μπορούσε να υποστηρίξει διπλή γαλλική εκπροσώπηση στην πιο δημοφιλή κατηγορία στην πατρίδα μας. Ήδη γίνεται από τη Volkswagen (T-Roc, Taigo και T-Cross) ή τη Suzuki (S-Cross και Vitara).
Όμορφο, στην πιο καλοπουλημένη κατηγορία της χώρας, με καλό εξοπλισμό, δυνατό μοτέρ κι αυτόματο κιβώτιο. Τι λείπει στο Renault Kardian για να πουλήσει στην Ευρώπη;
Επιπλέον, το Kardian δεν υπολείπεται σε θέματα ουσίας, αφού θα κατασκευαστεί σε μια νέα αρθρωτή πλατφόρμα κι όχι σε κάποια παλαιότερη.
Με μήκος 4.119 mm και μεταξόνιο 2.604 mm, συνδυάζει μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις για εύκολη κίνηση στην πόλη με επαρκείς εσωτερικούς χώρους. Μοιάζει σχεδιαστικά με μικρό Captur, με την κύρια διαφορά να εστιάζεται στα μπροστινά φωτιστικά σώματα.
Το Kardian υπόσχεται επίσης αυξημένη πρακτικότητα χάρη στις μεγάλες ράγες οροφής που μπορούν να μεταφέρουν φορτία 80 kg. Όταν δεν τις χρειάζεσαι, μπορούν να ξεβιδωθούν και να επανατοποθετηθούν στο αυτοκίνητο κατά το δοκούν.
Παρά το περιπετειώδες παρουσιαστικό, η κίνηση γίνεται μόνο από τους μπροστινούς τροχούς. Η ισχύς παρέχεται από έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,0 lt που παράγει 125 PS και 220 Nm και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Δεν ενσωματώνει πάντως υβριδική τεχνολογία, αφού οι λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές δεν την απαιτούν κι αυτό συμβάλλει στη μείωση του κόστους.
Το αυτόματο κιβώτιο με τον επιλογέα που θυμίζει κάτι από Porsche θα βοηθήσουν το Kardian να ξεχωρίσει στην αγορά της Νότιας Αμερικής. Αλλά κι ο εξοπλισμός είναι πλήρης, με infotainment 8", ασύρματη σύνδεση κινητού και ψηφιακό πακέτο οργάνων.
Δεν υστερεί ούτε στην ασφάλεια, καθώς προσφέρει ειδοποίηση τυφλού σημείου και κάμερα πολλαπλής προβολής. Μπορεί μάλιστα να παραγγελθεί με adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα κι υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα.
Η Renault θα ξεκινήσει την παραγωγή πρώτα στο εργοστάσιό της στην Curitiba στη Βραζιλία και στη συνέχεια στην Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο. Αν και θα παράγεται «στη γειτονιά», στην ερώτηση αν θα μπορούσε να εισαχθεί στη Γηραιά Ήπειρο, οι Γάλλοι απαντούν ένα ηχηρό "Non"!