Το πρώτο Praga Bohema παραδόθηκε στον ευτυχή ιδιοκτήτη
Chaos; Όχι δα! Το πρώτο Praga Bohema βρίσκεται ήδη στο γκαράζ ενός πολύ πολύ πολύ τυχερού κατόχου.
Σε έναν κόσμο γεμάτο με υπεραυτοκίνητα που τα βλέπουμε μόνο σε ψηφιακές απεικονίσεις, το Praga Bohema ξεχωρίζει. Το πρώτο αυτοκίνητο παραδόθηκε στον αγοραστή του χτες στην Ολλανδία, με τον οδηγό αγώνων κι αρχιδοκιμαστή Romain Grosjean να κάνει αυτοπροσώπως την παράδοση.
Η εξέλιξη του Praga Bohema ξεκίνησε το 2022. Κατασκευάζεται στο χέρι στο εργοστάσιο της φίρμας στην Τσεχία και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Στο κέντρο του φωλιάζει ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος V6 από το Nissan GT-R, που τον περιποιείται βρετανική Litchfield για να φτάσει στους 708 ίππους. Έχει ξηρό κάρτερ, διαφορετικά τούρμπο κι εξάτμιση τιτανίου. Η ροπή στέλνεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου της Hewland.
Ιδρύθηκε πριν από 117 χρόνια και κατασκευάζει από αγωνιστικά αυτοκίνητα μέχρι αεροπλάνα. Πλέον κι ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά υπεραυτοκίνητα εκεί έξω
Επιπλέον, χάρη στην κατασκευή του από ανθρακονήματα, ολόκληρο το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.000 kg. Ναι, λιγότερο από ένα σύγχρονο Mazda MX-5. Οπότε, παρότι η ισχύς απέχει παρασάγγας από τα αστρονομικά νούμερα που βλέπουμε τελευταία, η αναλογία κιλών ανά ίππων είναι εξαιρετική. Η Praga ισχυρίζεται ότι το Bohema μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,3”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 317 km/h.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nilu27, με ατμοσφαιρικό V12 1.070 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο
Αλλά το Bohema δεν είναι μόνο γρήγορο στην ευθεία. Η Praga λέει μπορεί να ισοφαρίσει το γυρολόγιο ενός αγωνιστικού GT3, φορώντας ελαστικά δρόμου. Κι εδώ είναι το σημαντικό: Μπορείς να το οδηγήσεις νόμιμα από και προς την πίστα. Είναι ένα εντυπωσιακό κατόρθωμα σε μια αγορά γεμάτη με σκληροπυρηνικά μοντέλα που είναι σχεδόν άχρηστα στην καθημερινή ζωή.
Όπως λέει ο ιδιοκτήτης της Praga, Tomas Kasparek, «ποτέ δεν παρουσιάσαμε πρωτότυπα, teaser, renderings… Απλώς ένα αγνό, πανάλαφρο, πολύ γρήγορο αγωνιστικό με πινακίδες δρόμου. Για περιορισμένο αριθμό αγοραστών που θέλουν και μπορούν πραγματικά να οδηγήσουν. Κι αυτό μόλις παραδώσαμε».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Chevrolet Corvette ZR1, τρομοκρατεί τα hypercar με 1.078 ίππους
Πώς είναι όμως στην οδήγηση το Praga Bohema; Ο αρχιδοκιμαστής με το πλούσιο βιογραφικό Romain Grosjean, του πλέκει το εγκώμιο: «Έμεινα έκπληκτος από την απίστευτη απόδοση του Bohema στην πίστα και την ευκολία του στον δρόμο», εξηγεί. «Στον δρόμο, απολαμβάνεις μια σωστή απόσβεση, μπορείς να συνομιλήσεις με τον συνεπιβάτη σου κι όλα κυλούν ήρεμα. Στην πίστα, χωρίς να αλλάξεις το παραμικρό, η αίσθηση μεταμορφώνεται. Πιέζεις στα όρια και πετυχαίνεις εκπληκτικούς χρόνους, ξανά και ξανά. Ανακαλύπτοντας απίστευτες δυνατότητες».
Το 2012, η Praga άρχισε να κατασκευάζει αγωνιστικά αυτοκίνητα κι έτσι έχει συσσωρεύσει κάμποση τεχνογνωσία. Το Bohema τελειοποιήθηκε σε αεροδυναμική σήραγγα F1. Το πιλοτήριο μπορεί να χωρέσει δύο ψηλούς ενήλικες. Τα καθίσματα, το τιμόνι και τα πεντάλ είναι όλα ρυθμιζόμενα. Οι αγοραστές θα απολαύσουν επίσης αυτό που η Praga αποκαλεί «γενναιόδωρο χώρο αποσκευών».
Η παραγωγή θα συνεχιστεί με ανώτατο όριο λίγο κάτω από τα 20 αυτοκίνητα ετησίως για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Υπό την προϋπόθεση ότι θα βρεθούν αγοραστές πρόθυμοι να πληρώσουν €1,36 εκατομμύρια.