Lecar 459, η Βραζιλία κλείνει το μάτι στο Model Y με 1.000 km
Προσφέρει μια σχεδόν ηλεκτρική εμπειρία αλλά γεμίζει στο βενζινάδικο. Το Lecar 459 μοιάζει με ένα Model Y, μόνο που κοστίζει €24.000.
Μια βραζιλιάνικη start-up παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο, το Lecar 459 Hybrid. Ένα crossover που μοιάζει οπτικά με Tesla Model Y και διαθέτει ένα EREV σύστημα μετάδοσης κίνησης, με αυτονομία 1.000 km. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει τον Αύγουστο του 2026, με τιμή ελάχιστα πάνω από τα €24.000.
Όπως κοιτάς το Lecar 459 Hybrid από πίσω και διαγώνια, νομίζεις ότι αντικρίζεις κάποιο facelift του Model Y. Με τις απαλές στρογγυλεμένες γραμμές και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα, θα μπορούσε να είναι το νέο Juniper. Αλλά όχι, μας έρχεται από τη Βραζιλία και φοράει επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία. Με τον θερμικό κινητήρα να ενέχει αποκλειστικά τον ρόλο γεννήτριας που φορτίζει την μπαταρία. Πρόκειται δηλαδή για ένα EREV.
O Elon Musk έχει δηλώσει ότι υπολογίζει μόνο τους Κινέζους. Μήπως να έριχνε μια ματιά και στους Βραζιλιάνους;
Η Lecar, «η νεότερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βραζιλίας», σχεδιάζει να παρουσιάσει μια «γκάμα εξελιγμένων και προσιτών EV μοντέλων, που απευθύνονται στο εγχώριο αγοραστικό κοινό». Το πρώτο από αυτά είναι το Lecar 459 Hybrid, που όσο κι αν μοιάζει με το Model Y, έχει αρκετά πιο μαζεμένες διαστάσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Βραζιλία έχει πλημμυρίσει από κινεζικά μοντέλα, κυρίως BYD
Το μήκος του είναι μόλις 4.350 mm και το μεταξόνιο 2.700 mm. Παρά τη διάταξη EREV και το μονοκόκ σασί του, ζυγίζει μόλις 1.396 kg. Παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, η εταιρεία ισχυρίζεται ότι θα προσφέρει 530 lt χώρου φόρτωσης.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης του Lecar 459 Hybrid σχεδιάστηκε με γνώμονα την αποδοτικότητα και την προσιτή τιμή κι όχι τις απόλυτες επιδόσεις. Έτσι, μάλλον θα στραβομουτσουνιάσεις αν διαβάσεις ότι χρειάζεται 10,9” για να πιάσει τα 100 km/h από στάση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Φήμη για 7θέσια διάταξη με μπαταρία-τέρας στο Tesla Model Y Juniper
Αλλά το χαμόγελο θα ξανανθίσει στα χείλη σου όταν μάθεις ότι η μπαταρία των 18,4 kWh προσφέρει 100 km ηλεκτρικής αυτονομίας και μετά αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας. Με το 459 να μπορεί να διανύσει 1.000 km, πριν ξαναφουλάρει μέσα σε λίγα λεπτά σε οποιοδήποτε πρατήριο.
Ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας του 1,0 lt με τον άμεσο ψεκασμό αποδίδει 122 ίππους και 220 Nm και τροφοδοτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα των 165 ίππων. Ο οποίος στέλνει 258 Nm στον πίσω άξονα. Πέρα από μια σχεδόν ηλεκτρική εμπειρία, το 459 έχει πλούσια φαρέτρα συστημάτων ADAS, επιτρέποντας την ημι-αυτονόμη οδήγηση Επιπέδου 2.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Volkswagen Polo γίνεται αγροτικό στη Βραζιλία
Η Lecar λέει ότι θα ξεκινήσει την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στη Βραζιλίας αργότερα μες στη χρονιά. Η εγκατάσταση πρόκειται να αρχίσει την παραγωγή τον Αύγουστο του 2026, με δυναμικότητα κατασκευής 120.000 αυτοκινήτων ετησίως. Με το πρώτο πρωτότυπο Lecar 459 Hybrid να υπόκειται ήδη σε δοκιμές εξέλιξης.
Οι Βραζιλιάνοι αγοραστές που θέλουν να αποκτήσουν το μοντέλο των €24.200 πρέπει να εγγραφούν σε λίστα αναμονής καταβάλλοντας προκαταβολή €212. Προς το παρόν, δεν είναι σαφές εάν η Lecar σκοπεύει να εξάγει το 459 Hybrid σε αγορές εκτός Βραζιλίας.