Ηλεκτρικό Audi A4 με 650 km αυτονομίας και S4 με 510 PS
Το Audi A4 θα προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτρικό από το 2025 με προδιαγραφές που κερδίζουν τις εντυπώσεις: 650 km αυτονομίας κι έως 510 PS.
Μετά από τρεις δεκαετίες κυκλοφορίας, το Audi A4 κάνει τη μετάβαση σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η μάρκα από το Ίνγκολσταντ προετοιμάζεται έτσι για ευθεία αντιπαράθεση με τη BMW, τη Mercedes, την Tesla και μια σειρά από νέους ηλεκτρικούς μνηστήρες εξ ανατολών.
Το ηλεκτρικό Audi A4 αναμένεται να αρχίσει να πωλείται στα τέλη του 2025. Ταυτόχρονα θα διατίθεται κι η θερμική έκδοση, η οποία όμως θα ονομάζεται Α5. Σύμφωνα με τη νέα στρατηγική ονοματοδοσίας της Audi, τα EV θα χρησιμοποιούν ζυγούς αριθμούς.
A4 πλέον θα σημαίνει αμιγώς ηλεκτρικό. Με 650 km αυτονομίας και 510 PS, κανείς δεν μπορεί να το υποτιμήσει στα μεσαία EV σαλούν.
Όπως και τα A6 and Q6 E-tron, θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα PPE, η οποία εξελίχθηκε από κοινού από Audi και Porsche. Διακρίνεται για τους μαζεμένους προβόλους και το χαμηλό ύψος του αμαξώματος, χαρίζοντας επιθετική σχεδίαση και μεγάλο μεταξόνιο στα E-tron μοντέλα.
Ακολουθώντας τα χνάρια του Q6, το οποίο θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2024 ως η αιχμή του δόρατος της νέας EV γκάμας της Audi, το A4 E-tron θα υιοθετεί ανώτερη τεχνολογία σε σύγκριση με τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της μάρκας. Η πιο αξιοσημείωτη θα είναι μια μπαταρία νέας γενιάς τοποθετημένη μεταξύ των δύο αξόνων, με ωφέλιμη χωρητικότητα κοντά στις 100 kWh.
Με βάση το γεγονός ότι το A4 θα είναι χαμηλότερο, πιο αεροδυναμικό κι ελαφρύτερο από το αδερφό SUV Q6 E-tron των 600 km, είναι λογικό να αναμένουμε μια αυτονομία της τάξεως των 650 km, κατά το πρωτόκολλο WLTP.
Εξοπλισμένο με 800Volt σύστημα, το A4 E-tron θα μπορεί να φορτίζει έως και 270 kW – διπλάσια ταχύτητα από το τρέχον Q4 E-tron που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να προσθέσει 250 km αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Η νέα μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου θα περιλαμβάνει 15 μεμονωμένες πρισματικές κυψέλες, διατεταγμένες έτσι ώστε να βελτιώνουν τους εσωτερικούς χώρους, ενώ ταυτόχρονα θα μεγιστοποιούν την ενεργειακή πυκνότητα.
Οι ημιαγωγοί καρβιδίου του πυριτίου θα χρησιμοποιούνται σε όλη τη δομή καλωδίωσης των μοντέλων που βασίζονται στην PPE και θα μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας. Επιπλέον, οι νέοι ηλεκτροκινητήρες θα έχουν καλωδίωση στάτορα τετράγωνης διατομής, η οποία εξαλείφει τα μικροσκοπικά χαμένα κενά μεταξύ κάθε περιέλιξης που υπάρχει στα συμβατικά στρογγυλά καλώδια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Audi RS e-tron GT, για λίγους και τυχερούς [video]
Η γκάμα του ηλεκτρικού Audi A4 θα ξεκινά με το πισωκίνητο 45 E-tron και θα φτάνει στο 4κίνητο δικινητήριο 55 E-tron που θα έχει ίδια διάταξη με το αντίστοιχο Q6 των 400 PS και χρόνο κάτω των 6,0" για το 0-100 km/h.
Στην κορυφή θα στέκεται το S4 E-tron με 510 PS, περισσότερη ισχύ δηλαδή από το σημερινό RS4 Competition με κινητήρα V6. Εδώ το 0-100 km/h θα έρχεται σε μόλις 4,0". Και βέβαια, δε θα αργήσει το πραγματικά σκληροπυρηνικό RS4 E-tron.