MotoGP Γαλλίας: Ο Marquez και η 300άρα της Honda
O Marc Marquez χάρισε με άνεση στη Honda την 300ή νίκη της στη μεγάλη κατηγορία.
Η νίκη στο Le Mans είναι η τρίτη φετινή του Ισπανού, που αύξησε και πάλι τη βαθμολογική του διαφορά στο πρωτάθλημα.
Ο Marquez, που ξεκίνησε από την pole position, απέκρουσε αρχικά τις επιθέσεις των αναβατών της Ducati, Danilo Petrucci και Jack Miller, πριν πάρει τον έλεγχο του αγώνα και «ταξιδέψει» προς τη δεύτερη στη σειρά νίκη του στο La Mans και την 300ή της Honda σε MotoGP και GP500.
Ο Petrucci διεκδίκησε την 1η θέση στο ξεκίνημα του αγώνα, πηγαίνοντας πλάι-πλάι με τον Marquez στη Στροφή 1, πριν ο Ισπανός ξαναπεράσει μπροστά από την εσωτερική του σικέιν. Ο Petrucci ξαναδοκίμασε στον επόμενο γύρο, αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά, ενώ στη συνέχεια έκανε λαθάκια που τον έριξαν στην 5η θέση.
Ο Marquez πάντως δεν κατάφερε να ξεφύγει από νωρίς, καθώς ο Miller με την Pramac Ducati τον έφτασε και τον πέρασε στον 5ο γύρο. Όμως ο Ισπανός ξαναπέρασε μπροστά στον μεθεπόμενο γύρο, βουτώντας από την εσωτερική του Αυστραλού στο εσάκι Dunlop και όντας έτοιμος να αποκρούσει την αντεπίθεσή του στη La Chapelle. O Miller άνοιξε τη γραμμή του και παρέδωσε ξανά την 1η θέση στον αναβάτη της Honda.
Από το σημείο αυτό κι έπειτα, ο Marquez άρχισε να δείχνει την ανωτερότητά του, κάνοντας μια σειρά από πολύ γρήγορους γύρους και ανοίγοντας διαφορά ενός δευτερολέπτου από τον Miller στα μισά του αγώνα.
Ο Andrea Dovizioso, που είχε πέσει 7ος μετά την εκκίνηση αλλά ανέβηκε στη συνέχεια, ήταν πλέον στην ουρά του Miller και τον πέρασε όταν ο Αυστραλός άνοιξε τη γραμμή του στη στροφή του Μουσείου. Όμως ο Ιταλός της εργοστασιακής Ducati ήταν ήδη 3” πίσω από τον Marquez και δεν έδειξε να έχει την ταχύτητα για να τον κυνηγήσει. Αντίθετα, βρέθηκε να απειλείται σοβαρά από τον team-mate του, τον Petrucci.
Πέντε γύρους πριν το τέλος, ο “Petrux” προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική τον Dovi στην είσοδο του σικέιν Dunlop, όμως άνοιξε τη γραμμή του κι ο Dovizioso ξαναπέρασε μπροστά. Ξαναπροσπάθησε στην αριστερή του Μουσείου, στον επόμενο γύρο, αλλά και πάλι ο Dovi κρατήθηκε μπροστά. Ο «ιπτάμενος αστυνομικός» συνέχισε να πιέζει μέχρι το τέλος, τερματίζοντας 0,158” πίσω από τον team-mate του κι εξασφαλίζοντας το πρώτο του βάθρο ως εργοστασιακός αναβάτης.
Ο Miller τερμάτισε 4ος, αποκρούοντας την επίθεση του Valentino Rossi στους τελευταίους γύρους. Ο Maverick Viñales, με την άλλη εργοστασιακή Yamaha, είχε πέσει αρχικά στη 14η θέση και δεν είχε ανέβει σημαντικά στην κατάταξη όταν τον έριξε ο «ρούκι» Pecco Bagnaia χτυπώντας τον από πίσω στη Στροφή 12 του 7ου γύρου.
Εκπληκτικό αγώνα έκανε ο Pol Espargaro με την πολύ βελτιωμένη ΚΤΜ. Ο Ισπανός έκανε γρήγορη εκκίνηση, μπήκε στην πεντάδα και τελικά κατέκτησε την 6η θέση, το καλύτερο αποτέλεσμα μέχρι τώρα στο στεγνό για την αυστριακή φίρμα – και μάλιστα λιγότερο από 6” πίσω από τον νικητή!
Ο Franco Morbidelli (Petronas Yamaha) δεν μπόρεσε να απειλήσει τον Espargaro και συμβιβάστηκε με την 7η θέση, ενώ ο team-mate του, ο εντυπωσιακός «ρούκι» Fabio Quartararo, μετά από μία κακή εκκίνηση κι ένα λάθος στον 3ο γύρο, ανέβηκε θεαματικά για να τερματίσει ακριβώς πίσω του, στην 8η θέση και με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Ο Quartararo πέρασε και τον Cal Crutchlow (LCR Honda), ρίχνοντάς τον στη 9η θέση, μπροστά από τον Alex Rins που είχε ξεκινήσει μόλις 19ος με την εργοστασιακή Suzuki. Ο Rins μπήκε στη δεκάδα περνώντας στο τέλος και τον Jorge Lorenzo, που πάντως εμφανίστηκε ελαφρά βελτιωμένος πάνω στη δεύτερη εργοστασιακή Honda.
Ο άλλος αναβάτης της Suzuki, o Joan Mir, έπεσε στο γύρο προθέρμανσης, προσπαθώντας να αποφύγει τον Karel Abraham (Avintia Ducati) που είχε πέσει μπροστά του. Και οι δύο ξεκίνησαν τον αγώνα από το pit-lane με τις εφεδρικές τους μοτοσικλέτες, αλλά ο Τσέχος πήρε μαύρη σημαία επειδή ξαναμπήκε στην πίστα αφότου είχε περάσει ο πρώτος.
Οι Tito Rabat (Avintia Ducati) και Andrea Iannone (Aprilia) εγκατέλειψαν, ενώ ο Takaaki Nakagami (LCR Honda) έπεσε ενώ ήταν στη 12η θέση.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΓΑΛΛΙΑΣ ΣΤΟ LE MANS
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΤ/ΤΑ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Marc Marquez | Honda | Honda | 27 | 41m53.647s |
2 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | 27 | 1.984s |
3 | Danilo Petrucci | Ducati | Ducati | 27 | 2.142s |
4 | Jack Miller | Pramac Ducati | Ducati | 27 | 2.940s |
5 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | 27 | 3.053s |
6 | Pol Espargaro | KTM | KTM | 27 | 5.935s |
7 | Franco Morbidelli | Petronas Yamaha | Yamaha | 27 | 7.187s |
8 | Fabio Quartararo | Petronas Yamaha | Yamaha | 27 | 8.439s |
9 | Cal Crutchlow | LCR Honda | Honda | 27 | 9.853s |
10 | Alex Rins | Suzuki | Suzuki | 27 | 13.709s |
11 | Jorge Lorenzo | Honda | Honda | 27 | 15.003s |
12 | Aleix Espargaro | Aprilia | Aprilia | 27 | 29.512s |
13 | Johann Zarco | KTM | KTM | 27 | 33.061s |
14 | Hafizh Syahrin | Tech3 KTM | KTM | 27 | 35.481s |
15 | Miguel Oliveira | Tech3 KTM | KTM | 27 | 36.044s |
16 | Joan Mir | Suzuki | Suzuki | 26 | 1 γύρος |
- | Takaaki Nakagami | LCR Honda | Honda | 18 | Πτώση |
- | Andrea Iannone | Aprilia | Aprilia | 9 | Εγκατ. |
- | Maverick Viñales | Yamaha | Yamaha | 6 | Πτώση |
- | Francesco Bagnaia | Pramac Ducati | Ducati | 6 | Πτώση |
- | Karel Abraham | Avintia Ducati | Ducati | 5 | Ακύρωση |
- | Tito Rabat | Avintia Ducati | Ducati | 2 | Εγκατ. |
H ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
POS | RIDER | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Marc Marquez | 95 |
2 | Andrea Dovizioso | 87 |
3 | Alex Rins | 75 |
4 | Valentino Rossi | 72 |
5 | Danilo Petrucci | 57 |
6 | Jack Miller | 42 |
7 | Cal Crutchlow | 34 |
8 | Franco Morbidelli | 34 |
9 | Pol Espargaro | 31 |
10 | Maverick Viñales | 30 |
11 | Takaaki Nakagami | 29 |
12 | Fabio Quartararo | 25 |
13 | Aleix Espargaro | 22 |
14 | Jorge Lorenzo | 16 |
15 | Johann Zarco | 10 |
16 | Francesco Bagnaia | 9 |
17 | Joan Mir | 8 |
18 | Miguel Oliveira | 8 |
19 | Stefan Bradl | 6 |
20 | Andrea Iannone | 6 |
21 | Hafizh Syahrin | 2 |
22 | Tito Rabat | 2 |
23 | Karel Abraham | 0 |
24 | Bradley Smith | 0 |