Οδηγούμε Aprilia RS 660: Κορυφαία τεχνολογία στην μεσαία κατηγορία [video]
Το «Downsizing» στην μοτοσυκλέτα με τον τρόπο που πρέπει
Η ιταλική εταιρεία με τα 54 παγκόσμια πρωταθλήματα, μέλος του ομίλου εταιρειών της Piaggio, παρουσίασε την ολοκαίνουρια σπορ μοτοσυκλέτα RS660 την οποία οδηγήσαμε κατ’ αποκλειστικότητα για την Ελλάδα, στην Βενετία, στα πλαίσια της παγκόσμιας δημοσιογραφικής παρουσίασής της. Η νέα RS660 θα βρίσκεται στα καταστήματα πριν το τέλος του 2020 και δεν είναι “απλώς” ένα νέο μοντέλο, αλλά αποτελεί την αρχή μιας ολόκληρης σειράς διαφορετικών μοτοσυκλετών. Είναι πλέον γνωστό και επιβεβαιωμένο πως στο άμεσο μέλλον θα δούμε μια “γυμνή” έκδοση χωρίς φαίρινγκ και με ψηλότερο τιμόνι, μία μεσαία «Tuono» δηλαδή, καθώς επίσης και μια on-off με τον ίδιο κινητήρα και το ίδιο επίπεδο τεχνολογίας, αλλά με περισσότερες αλλαγές στο πλαίσιο και τους τροχούς. Αυτή θα είναι η πολυαναμενόμενη Tuareg, ένα μοντέλο που ταιριάζει γάντι στην ελληνική πραγματικότητα και που αναμένεται με τεράστιο ενδιαφέρον.
Μιλώντας για το RS 660 αναγκαστικά θα πρέπει να μιλήσεις και να αναλύσεις την υψηλή τεχνολογία που το συνοδεύει. Διότι οι Ιταλοί πάνω σε αυτή την υψηλή και μοντέρνα τεχνολογία πάτησαν για δώσουν στο RS 660 επιδόσεις και ενεργητική ασφάλεια που έως τώρα υπήρχε σε διπλάσιου κυβισμού και τιμής μοτοσυκλέτες. Η καρδιά του RS 660 είναι ένας μοντέρνος δικύλινδρος κινητήρας 659 κυβικών, απόδοσης 100 ίππων στις 10.500 στροφές/λεπτό. Η Aprilia προσφέρει και έκδοση 36kw για όσους έχουν δίπλωμα κατηγορίας Α2, η οποία μπορεί να γίνει και αυτή 100 ίππων μέσω επαναπρογραμματισμού της τροφοδοσίας, αν αργότερα ο ιδιοκτήτης πάρει δίπλωμα για απεριόριστα κυβικά.
Τα 100 άλογα είναι εξαιρετικά υψηλή απόδοση για δικύλινδρο κινητήρα 659 κυβικών, αφού έως τώρα δεν ξεπερνούσαν τους 70 ίππους, και τονίζουμε την διάταξη του κινητήρα σε αυτό το σημείο. Διότι οι τετρακύλινδροι κινητήρες έχουν κι άλλα χαρακτηριστικά απόδοσης, που για τα δεδομένα της καθημερινής χρήσης οι δικύλινδροι εξυπηρετούν καλύτερα. Για να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, συνήθως 100 άλογα βγάζουν οι δικύλινδροι των 800-1000 κυβικών! Πως τα κατάφερε η Aprilia; Μα φυσικά χρησιμοποιώντας πολύ υψηλού επιπέδου τεχνολογία.
Η βασική σχεδίαση του κινητήρα ξεκίνησε από τον τετρακύλινδρο V της υπερμοτοσυκλέτας RSV4 1100 Factory, που είναι ταυτόχρονα και μία από τις δυνατότερες μοτοσυκλέτες παραγωγής στον κόσμο, με πάνω από 214 ίππους και έχει κερδίσει πολλά παγκόσμια πρωταθλήματα στην κατηγορία των Superbikes. Κρατώντας τους δύο από τους τέσσερεις κυλίνδρους, έφτιαξε ένα νέο μπλοκ για τον κινητήρα και προχώρησε τον σχεδιασμό ένα βήμα πιο μπροστά: Στο RS 660 ο κινητήρας αποτελεί ενεργό μέρος του πλαισίου, βοηθώντας στον περιορισμό του βάρους φτιάχνοντας ένα πιο μινιμαλιστικό πλαίσιο. Σύμφωνα με τα στοιχεία των Ιταλών, η μοτοσυκλέτα ζυγίζει μόλις 183 κιλά με το ρεζερβουάρ γεμάτο βενζίνη. Ο αριθμός αυτός είναι πολύ κοντά στις μοτοσυκλέτες των 300-400 κυβικών και σχεδόν 30 κιλά ελαφρύτερη από κάποια μεγάλα scooter των 250 κυβικών! Παρά την σπορ σχεδίαση και τα έντονα χρώματα που θυμίζουν αγωνιστική μοτοσυκλέτα, το RS 660 έχει σχεδιαστεί με βασικό στόχο την ευκολία οδήγησης στις καθημερινές συνθήκες που αντιμετωπίζει ένας μοτοσυκλετιστής. Η εργονομία της θέση οδήγησης έχει μελετηθεί για να κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη για αρκετή ώρα, ακόμα και στις χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, κάτι που δεν συνηθίζεται σε αυτή την κατηγορία. Η άνεση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, χάρη στην αφράτη σέλα αλλά και στη δυνατότητα να ρυθμίσεις τις αναρτήσεις όπως ακριβώς επιθυμείς.
Ο συνδυασμός του χαμηλού βάρους των 183 κιλών και της υψηλής ιπποδύναμης των 100 ίππων, χαρίζουν κορυφαίες επιδόσεις, που μέχρι πριν λίγα χρόνια μπορούσες να βρεις στις ακραίες supersport. Αυτό θα μπορούσε να φέρει σε δύσκολη θέση έναν νέο αναβάτη που δεν έχει την εμπειρία από τόσο γρήγορες μοτοσυκλέτες. Όμως χάρη στην μοντέρνα υψηλή τεχνολογία, το RS 660 βγάζει έξω από τη συζήτηση αυτόν τον προβληματισμό. Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την απόδοση του κινητήρα σε τρία διαφορετικά επίπεδα ανάλογα την εμπειρία του ή τις συνθήκες που επικρατούν. Ταυτόχρονα, το RS 660 διαθέτει ρυθμιζόμενο Traction Control και Wheelie Control.
Το Traction Control εμποδίζει τον πίσω τροχό να γλιστρήσει στο άνοιγμα του γκαζιού και το Wheelie Control αποτρέπει τις σούζες, κρατώντας τον εμπρός τροχό πάντα στο έδαφος, αποτρέποντας οποιαδήποτε αστάθεια της μοτοσυκλέτας στις επιταχύνσεις. Φυσικά τα φρένα έχουν ABS, που όχι μόνο είναι ρυθμιζόμενο ως προς τον τρόπο που επεμβαίνει, αλλά μπορεί να προσαρμόσει τη συμπεριφορά του ανάλογα με την ταχύτητα και την κλίση που έχει η μοτοσυκλέτα μέσα στη στροφή χάρη στην κεντρική μονάδα IMU που διαθέτει αισθητήρες G-Force και γυροσκόπια. Αυτή η δυνατότητα της IMU να γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας, χρησιμοποιείται και για την λειτουργία των LED προβολέων, όπου ανάβουν αυτόματα και φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής για καλύτερη ορατότητα όταν οδηγείς το βράδυ σε επαρχιακούς δρόμους. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα Quick-Shifter Up/Down, με το οποίο μπορείς να αλλάζεις εν κινήσει ταχύτητες χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιείς τη μανέτα του συμπλέκτη.
Η χρήσης της σύγχρονης τεχνολογίας δεν σταματά μόνο στα συστήματα ασφαλείας. Αντίστοιχου επιπέδου και η έγχρωμη οθόνη TFT των οργάνων, όπου διαθέτουν Bluetooth για απευθείας σύνδεση smartphone/Mp4/Mp3 και συστημάτων ενδοεπικοινωνίας, τα οποία μπορείς να χειρίζεσαι εν κινήσει από τους διακόπτες στο τιμόνι. Επίσης η Aprilia προσφέρει ένα ειδικό App που ονομάζει MIA και μέσω αυτού, μπορείς να μετατρέψεις την οθόνη των οργάνων σε Navigation, προβάλλοντας οδηγίες για την διαδρομή.
Ο ιδιοκτήτης της RS 660 έχει τη δυνατότητα να διαλέξει από μια μεγάλη σειρά γνήσιων αξεσουάρ, με τα οποία μπορεί να ενισχύσει τον σπορ ή των πρακτικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. Ανάμεσά τους υπάρχουν υφασμάτινες βαλίτσες, υψηλότερη ζελατίνα για προστασία από τον αέρα, αλλά και εξατμίσεις τιτανίου υψηλής απόδοσης.
Οδηγικά το RS 660 εκπληρώνει το βασικό στόχο της Aprilia να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των μικρών supersport των 300-400 κυβικών με τα θηριώδη superbike. Έχοντας την ευκολία χειρισμών της μικρής κατηγορίας αλλά και έναν ισχυρό κινητήρα, ο αναβάτης μπορεί μέσω της ρύθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων, να προσαρμόσει τις επιδόσεις και την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στο δικό του προσωπικό επίπεδο. Σταδιακά και όσο μαθαίνει περισσότερα, μπορεί να μειώνει την επέμβασή τους ώστε το RS 660 να ακολουθεί τις νέες επιθυμίες του. Το αίσθημα της ασφάλειας και της προσαρμοστικότητας είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του RS 660. Τα χειριστήρια δεν απαιτούν σωματική δύναμη, με τον μαλακό συμπλέκτη να κάνει εύκολη την οδήγηση μέσα στην πυκνή κίνηση της πόλης και το quick-shifter Up/Down να συμπληρώνει την άνεση αλλά και την αποτελεσματικότητα του RS 660 στη γρήγορη οδήγηση. Το υπερσύγχρονο ABS με την απόλυτα γραμμική επέμβασή του, κάνει εξίσου άψογα τη δουλειά του όταν το χρειαστεί ο αναβάτης. Ταυτόχρονα όμως το RS 660 μπορεί να ικανοποιήσει και τις απαιτήσεις πιο έμπειρων αναβατών που έχουν ή είχαν στην κατοχή τους μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες. Η πραγματική αναλογία κιλών ανά ίππο είναι κάτω από τα 2 κιλά ανά ίππο, κάτι που μεταφράζεται σε πολύ δυνατές επιταχύνσεις. Ιδιαίτερα στους επαρχιακούς δρόμους όπου δεν υπάρχουν μεγάλες ευθείες για να μπορέσεις να εκμεταλλευτείς την υπερβολική δύναμη των superbike, το ελαφρύτερο RS 660 είναι πραγματικά πιο απολαυστικό και γρήγορο από τα θηρία της μεγαλύτερης κατηγορίας κυβισμού.
Το RS 660 είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς, την μπλε/κόκκινη που είναι εμπνευσμένη από της μοτοσυκλέτες της Aprilia στο παγκόσμιο Πρωτάθλημα των Grand Prix, την κλασσική Μαύρη/κόκκινη και μια εντελώς νέα κίτρινη σατινέ χωρίς γραφικά.
Οι προπαραγγελίες ξεκίνησαν στο τέλος του Οκτωβρίου για την ελληνική αγορά και οι πρώτες μοτοσυκλέτες θα βρίσκονται στη χώρα μας πριν τον Δεκέμβρη στην τιμή των 11.050€.
Πηγή: ΜΟΤΟ