Δοκιμάζουμε τη νέα Aprilia Tuareg 660
Αυτές είναι οι πρώτες εντυπώσεις μας από τη νέα Aprilia Tuareg 660, ένα γνήσιο on-off που οδηγήσαμε στη Σαρδηνία.
Την πορεία εξέλιξης του Aprilia Tuareg 660 την παρακολουθούσαμε ως δημοσιογράφοι πολύ στενά τα τελευταία τρία χρόνια. Από το γυάλινο «ενυδρείο» με τους θάμνους που το είχαν κρύψει στην έκθεση της EICMA… Αλλά και σε κάθε παρουσίαση νέου μοντέλου του ομίλου της Piaggio, είχαμε πολύωρες συζητήσεις με τους μάναζερ των τμημάτων σχεδιασμού, τους μηχανολόγους και φυσικά τους υπεύθυνους μάρκετινγκ της ιταλικής εταιρείας.
Η εικόνα που μας είχαν δώσει έως σήμερα με όσα είχαν πει, αλλά και ύστερα από την οδήγηση των RS 660 και Tuono 660, σκιαγραφούσε μια μοτοσικλέτα on-off της μεσαίας κατηγορίας κυβισμού, με έντονο σπορ χαρακτήρα και μπόλικη σύγχρονη τεχνολογία. Όμως ο χαρακτηρισμός «σπορ» δεν έχει πάντα θετική έννοια. Ειδικά όταν αναφερόμαστε σε On-off που καλούνται να κάνουν πολλά, αντιφατικά μεταξύ τους πράγματα, σε όλες τις συνθήκες και σε όλους τους δρόμους.
Τις περισσότερες φορές o «σπορ» χαρακτήρας οδηγεί σε παραχωρήσεις στην άνεση και την πρακτικότητα που θα πρέπει να τις ανέχεται ο αναβάτης κάθε μέρα. Διότι σε όλους μας αρέσουν τα Dakar-Replica… Όλοι θα θέλαμε να έχει η on-off μας δυνατότητες καθαρόαιμου εντούρο στο χώμα και αγωνιστικού supermoto στην άσφαλτο… Αλλά δεν αρέσει σε όλους να πηγαίνουμε στη δουλειά μας κάθε μέρα ή να ταξιδεύουμε καθισμένοι πάνω σε ένα σανίδι με σπαρτιατικό εξοπλισμό άνεσης.
Από την άλλη μεριά βέβαια, έχει γεμίσει η αγορά με On-off βαρυφορτωμένες εξοπλισμό άνεσης. Που κάθε φορά που επιχειρείς να απολαύσεις την οδήγηση και όχι απλώς να μετακινηθείς, απαιτούν σωματική προσπάθεια και πολλές φορές εξειδικευμένες γνώσεις. Όπως καταλαβαίνετε, είχαμε μεγάλη περιέργεια να δούμε πόσο «σπορ» έκανε η Aprilia το Tuareg 660 και τι αντίκτυπο θα είχε αυτή η επιλογή στην καθημερινή ζωή του αναβάτη.
Κοιτώντας τις φωτογραφίες, αλλά και όταν βλέπεις από κοντά το Tuareg 660 σχηματίζεις εύκολα την εντύπωση πως είναι ένα Dakar-Replica. Ψηλή, στενή και μεγάλου μήκους σέλα στα 86 cm από το έδαφος -υπάρχει στα αξεσουάρ χαμηλότερη στους 84 πόντους και μια «comfort» στους 88). Τεράστιες διαδρομές αναρτήσεων (ΚΥΒ) στα 240 mm εμπρός-πίσω, πλήρως ρυθμιζόμενες σε απόσβεσης συμπίεσης/επαναφοράς και με υδραυλική προφόρτιση ελατηρίου πίσω. Καθώς και μίνιμαλ σχεδιασμός για το κάθετο ρεζερβουάρ των 18 λίτρων, όπου με τη βοήθεια της διάφανης ζελατίνας κάνει την μοτοσυκλέτα να δείχνουν ακόμα πιο στενή και ψηλή. Αν είσαι κάτω από 1,80 πλησιάζεις δίπλα στο Tuareg 660 και δεν τολμάς ούτε να σκεφτείς να το καβαλήσεις! Μόνο που η πραγματικότητα είναι πως ακόμα κι αν είσαι 1,70 θα πατάς και με τα δύο πόδια κάτω!
Αυτό το θαύμα το πέτυχαν ύστερα από δεκάδες ώρες σχεδιασμού και δοκιμών του εμπρός τμήματος της σέλας. Αλλά και χάρη στις μαλακές αναρτήσεις που καταναλώνουν ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής τους όταν κάθεσαι πάνω στην μοτοσικλέτα -ειδικά η πίσω ανάρτηση έχει πολύ πολύ μαλακή ρύθμιση από το εργοστάσιο.
Μάλιστα ήταν τόσο χαλαρά ρυθμισμένες οι αποσβέσεις στις αναρτήσεις των μοτοσικλετών της παρουσίασης, που στην αρχή κοιταζόμασταν μεταξύ μας με βλέμμα απορίας και ρωτώντας ο ένας τον άλλον αν και η δική του μοτοσικλέτα ήταν τόσο μαλακή.
Όλες αυτές οι πρώτες εντυπώσεις για τη σέλα και τις αναρτήσεις έγιναν καπνός και εξαφανίστηκαν στον γαλανό ουρανό της Σαρδηνίας, μόλις φύγαμε από το ξενοδοχείο και αρχίσαμε να κάνουμε τα πρώτα μέτρα στο δρόμο.
Η στάνταρ σέλα έχει μπόλικο και ποιοτικό αφρώδες υλικό, οπότε το μικρό πλάτος της εμπρός δεν ενοχλεί και δεν κουράζει. Επιπλέον, το μεγάλο μήκος της σου επιτρέπει να αλλάζεις εύκολα στάση στο σώμα και στο σημείο που κάθεσαι.
Όπως είπαμε, το μεγάλο ύψος της από το έδαφος δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα για τους κοντούς αναβάτες μέσα στην πόλη, όπου σε κάθε φανάρι θα πατάνε και με τα δύο πόδια κάτω. Πραγματικά δεν υπάρχει λόγος να αγοράσει κάποιος την πιο χαμηλή σέλα (εκτός κι αν είναι 1,60). Βέβαια, η έξτρα «comfort» σέλα μάλλον θα βγάλει τα λεφτά της για όποιον είναι ψηλός και θέλει ακόμα μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ μαρσπιέ και σέλας. Από την άλλη με τη στάνταρ σέλα δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα άνεσης, καθώς ύστερα από μία ολόκληρη ημέρα πάνω της (με κάποια δεκάλεπτα διαλλείματα ανά μία δύο ώρες) κανείς δεν εξέφρασε παράπονο.
Οι μοτοσικλέτες που οδηγήσαμε είχαν quick-shifter Up/Down (έξτρα εξοπλισμός) και δούλευε απροβλημάτιστα σε όλες τις ταχύτητες στη δική μας μοτοσυκλέτα. Όμως κάποιοι συνάδερφοι ανέφεραν πως μερικές στιγμές έβγαινε εκτός λειτουργίας.
Τα φρένα έχουν φυσικά ABS το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως στο Off-Road και Individual Mode: Απενεργοποίηση στον πίσω τροχό μόνο και απενεργοποίηση εμπρός-πίσω με παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού mode.
Αντίστοιχα ρυθμίζεται το traction control (με δυνατότητα ρύθμισης εν κινήσει και πλήρους απενεργοποίησης), το engine brake control (τρία επόπεδα), οι χάρτες απόκρισης του γκαζιού (τρία επίπεδα, όλα τους full power).
Ο κινητήρας έχει αρκετές και σημαντικές διαφορές από εκείνους που έχουν τα RS και Tuono 660. Πέρα από την εξάτμιση και το φιλτροκούτι, που προφανώς έχουν διαφορετική σχεδίαση, η Aprilia έχει βάλει διαφορετικού χρονισμού εκκεντροφόρους (με ανάλογη ρύθμιση της ECU), μετατοπίζοντας στις χαμηλές και μεσαίες στροφές την κορύφωση της ροπής.
Ταυτόχρονα, το γρανάζι της πρωτεύουσας μετάδοσης και η συνολική σχέση της τελικής μετάδοσης είναι πιο κοντά: Η πραγματική τελική έχει μειωθεί στα 180 km/h –το ταχύμετρο στη μοτοσικλέτα μας έδειξε 194+ km/h. Επιλογές στη μετάδοση που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο το άρπαγμα στο άνοιγμα του γκαζιού και τις επιταχύνσεις εν κινήσει.
Το μοτέρ βγάζει 80 ίππους στις 9.750 rpm (υπάρχει και έκδοση με 48 άλογα για Α2), με το 70% της ροπής να αποδίδεται από τις 3.000 rpm και το 85% από τις 4.500 rpm.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το ατσάλινο πλαίσιο του Aprilia Tuareg 660 έχει σχεδιαστεί για να αντέχει 220 kg (αναβάτης+συνεπιβάτης+αποσκευές) και το πιο κοντό γρανάζωμα βοηθά στις ρεπρίζ όταν η μοτοσυκλέτα είναι πλήρως φορτωμένη.
Πολύ μεγάλη σημασία έχει δώσει η Aprilia στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του πλαισίου. Γι’ αυτό όταν οι Ιταλοί σχεδίαζαν τον κινητήρα των 660, είχαν προβλέψει από την αρχή να επιτρέπει διαφορετικούς τρόπους τοποθέτησής του στο πλαίσιο μιας μοτοσικλέτας, αλλά και διαφορετικούς τρόπους σύνδεσής του.
Έτσι στο Aprilia Tuareg 660, ο κινητήρας έχει έξι σημεία σύνδεσης με το πλαίσιο σε κάθε πλευρά (το RS660 έχει τρία, το Tuono 660 έχει δύο) και τον έχουν περιστρέψει προς τα πίσω κατά 10⁰, έτσι ώστε η κατανομή του βάρους να είναι εκείνη ακριβώς που επιθυμούσαν.
Ακριβώς γι’ αυτό, τα κάρτερ και η αντλία λαδιού ήταν από την αρχή σχεδιασμένα για να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις μιας μοτοσικλέτας off-road, κρατώντας πάντα επαρκή ποσότητα λαδιού σε όλες τις συνθήκες.
Το βάρος του Aprilia Tuareg 660 είναι στα 187 κιλά χωρίς βενζίνη και στα 204 κιλά μαζί με τα 18 lt βενζίνης που του δίνουν θεωρητική αυτονομία 450 km.
Τόσο στην άσφαλτο (πολύ σφιχτό στροφιλίκι με κορυφαίας πρόσφυσης άσφαλτο) όσο και στο χώμα (βατοί, νωποί χωματόδρομοι με κόκκινο πατημένο χώμα), το Aprilia Tuareg 660 είχε εντυπωσιακά ελαφριά αίσθηση και ήταν απίστευτα ευέλικτο! Την ίδια στιγμή η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες (με δυνατούς πλάγιους ανέμους…) ήταν πραγματικά άριστη, παρά τις πολύ μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων που συνήθως επηρεάζουν αρνητικά τη σταθερότητα στις μοτοσικλέτες με τόσο μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων.
Τα φρένα δεν κουράστηκαν ποτέ (με ένα άτομο στη σέλα και χωρίς μπαγκάζια) και η δυνατότητα απενεργοποίησης του ABS στο πίσω φρένο ήταν η καλύτερη επιλογή για τις συνθήκες που οδηγήσαμε στο χώμα –αν και το πεντάλ του πίσω φρένου αποκτούσε όλο και μεγαλύτερη διαδρομή όσο περνούσε η ώρα…
Η θέση οδήγησης ήταν πολύ βολική, είτε σηκωνόσουν όρθιος στα μαρσπιέ είτε οδηγούσες καθιστός, προσφέροντας εξαιρετικό έλεγχο της μοτοσικλέτας.
Τα Pirelli Scorpion STR Rally με τα χοντρά τακούνια που φοράει ως λάστιχο πρώτης τοποθέτησης, έκαναν φιλότιμα τη δουλειά της στην κορυφαία ιταλική άσφαλτο και είχαν αξιοπρεπέστατο επίπεδο πρόσφυσης στο χώμα.
Μιλώντας για βασικό εξοπλισμό, να τονίσουμε πως στο Aprilia Tuareg 660 έχουν βάλει την μεγάλη TFT οθόνη από τα RSV4 1100 Factory/Tuono 1100. Δεν έχει καθόλου αντανακλάσεις και είναι ευδιάκριτη πρωί/μεσημέρι/βράδι, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα για λειτουργία Navi μέσω του App MIA.
Αν πρέπει να συνοψίσουμε όλα τα παραπάνω σε μία παράγραφο, τότε θα λέγαμε πως το νέο Aprilia Tuareg 660 μας εξέπληξε θετικά. Όλη αυτή η σπορ εικόνα που βγάζει προς τα έξω δεν έχει επηρεάσει αρνητικά κανένα τομέα που να αφορά την άνεση και την πρακτικότητα σε καθημερινή χρήση. Είναι ένα πραγματικό on-off δηλαδή για όλους! Κείμενο Μπάμπης Μέντης
Την αναλυτική, πολυσέλιδη παρουσίαση του νέου Aprilia Tuareg 660 θα την βρείτε όπως πάντα στο επόμενο τεύχος του περιοδικού ΜΟΤΟ...