MINI Cooper, το μεγαλύτερο θύμα των δασμών κατά της Κίνας

MINI Cooper, το μεγαλύτερο θύμα των δασμών κατά της Κίνας

Το ηλεκτρικό MINI Cooper είναι ίσως το μοντέλο που πλήττεται περισσότερο από τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικά μοντέλα.

MINI Cooper

Η κοινοπραξία της BMW με την κινεζική Great Wall Motors σημαίνει απροσδόκητους δασμολογικούς πονοκεφάλους για το νέο ηλεκτρικό MINI Cooper SE. Αφού το οδηγοκεντρικό EV αντιμετωπίζει τον μέγιστο δασμό, που θα ανέρχεται σε 38,1%.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα πως οι δασμοί που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι κινεζικές εταιρείες θα κυμανθούν από 17,4% έως 38,1%, ανάλογα με το πόσο συνεργάσιμη ήταν κάθε μάρκα στην έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρώπη. Και δυστυχώς για την BMW και το ηλεκτρικό MINI Cooper, η Great Wall Motors δεν ήταν καθόλου. 

Μπούμερανγκ γυρίζουν οι δασμοί κατά της Κίνας κατά κάποιων Ευρωπαίων κατασκευαστών. Πριν καν η Κίνα πάρει τη δική της εκδίκηση

MINI Cooper

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δασμός του 38,1% θα προστεθεί στο 10% που ήδη επιβάλλει η ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα. Με αριθμούς σαν αυτούς, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, είναι έντονα αντίθετος στη πρόσθετη επιβάρυνση. 

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BMW έχει επισυνάψει διάφορες κοινοπραξίες για την παραγωγή οχημάτων στην αγορά της Κίνας. Η BMW iX3 κι η BMW i3 sedan — αποκλειστικά διαθέσιμη στην κινεζική αγορά — είναι δύο μοντέλα που κατασκευάζονται στο Shenyang από την αυτοκινητοβιομηχανία Brilliance. 

MINI Cooper

Αλλά οι νέοι δασμολογικοί κανόνες δεν κάνουν διακρίσεις σε βάρος των ίδιων των αυτοκινητοβιομηχανιών ή των κοινοπραξιών τους. Η συνεργασία BMW-Brilliance, καθώς κι αυτή με την Great Wall Motors, υπόκεινται σε διαφορετικούς τιμολογιακούς συντελεστές. Επειδή η Brilliance συνεργάστηκε στην έρευνα της ΕΕ, θα υπόκειται σε χαμηλότερο ποσοστό μεταξύ 17,4 και 21%. Η Great Wall Motors φέρεται να μην το έκανε, επομένως υπόκειται στο μέγιστο 38,1%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Τουρκία επιβάλλει δασμούς 40% στα κινεζικά αυτοκίνητα

Κακά μαντάτα δηλαδή για το MINI Cooper SE και τον 5θυρο ομόλογό του, το Aceman, το οποίο επίσης θα κατασκευαστεί στο ίδιο εργοστάσιο στην Κίνα. Η παραγωγή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα ξεκινήσει πριν το 2026.

MINI Cooper

Ο πρόσθετος δασμός θα εκτοξεύσει την τιμή του MINI Cooper SE και θα το καταστήσει τελείως μη ανταγωνιστικό και μη ελκυστικό για τους αγοραστές. Κάτι αντίστοιχο αντιμετώπισε κι η Volvo με το EX30 κι αποφάσισε τη μεταφορά τής παραγωγής του επί ευρωπαϊκού εδάφους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα κινεζικά ηλεκτρικά έχουν τέτοιο περιθώριο κέρδους, που οι πρόσθετοι δασμοί δεν θα κάνουν καμία διαφορά στην τιμή αγοράς

Την ίδια στιγμή, αμιγώς κινεζικά ηλεκτρικά μοντέλα ενδέχεται να μην αυξήσουν καθόλου την τιμή τους, αφού πωλούνται στην Ευρώπη με μεγάλο περιθώριο κέρδους. Κι υπάρχει ευχέρεια να απορροφηθούν όλοι οι δασμοί από τους κατασκευαστές. 

MINI Cooper

Είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι οξύμωρο ότι μια από τις πιο ξακουστές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης θα υποφέρει τα μέγιστα από τους δασμούς που στοχεύουν στην προστασία των εγχώριων κατασκευαστών.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube