Υπάρχει χώρα που τα PHEV είναι φθηνότερα από τα θερμικά!
Σε πείσμα αυτών που γνωρίζουμε, των δεδομένων στις αγορές όλου του κόσμου, αλλά και βάσει της κοινής λογικής, υπάρχει μια χώρα στον κόσμο όπου τα PHEV είναι φθηνότερα από τα θερμικά!
Στην Κίνα, ο πόλεμος τιμών έχει ενταθεί τις τελευταίες εβδομάδες. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν μειώσει δραστικά την τιμή των PHEV της γκάμας τους.
Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, plug-in hybrid ή PHEV έχουν πλέον τιμή κάτω από 100.000 γιουάν, το ισόποσο των 12.800 ευρώ. Με άλλα λόγια, φθηνότερα από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο μοντέλο.
Ο επικεφαλής της Xpeng πιστεύει ότι επίκειται «λουτρό αίματος» στην αγορά των εξηλεκτρισμένων μοντέλων στην Κίνα
Οι BYD, Changan, Neta και η κοινοπραξία SAIC-GM-Wuling προσφέρουν PHEV σε ασυναγώνιστη τιμή εδώ και αρκετές ημέρες στην κινεζική αγορά. Για να προσελκύσουν νέους πελάτες λοιπόν, οι περισσότερες κινεζικές μάρκες μειώνουν τις τιμές. Ορισμένα μοντέλα PHEV είναι διαθέσιμα για λιγότερο από 100.000 γιουάν, ένα ψυχολογικά σημαντικό όριο για τη σινική αγορά.
Η BYD είναι η πρώτη μάρκα που πέφτει κάτω από το όριο των 100.000 γιουάν με το Qin Plus DM-i, μια μπερλίνα PHEV. Η τιμή του μοντέλου μειώθηκε κατά 20% την περασμένη εβδομάδα! Τώρα κοστολογείται στα 79.800 γιουάν, δηλαδή γύρω στις 10.200 ευρώ.
Η SAIC-GM-Wuling μείωσε την τιμή του Xing Guang. Και αυτή είναι πλέον 99.800 γιουάν ή 12.570 ευρώ.
Η Changan εμπορεύεται το Qiyuan Q05 σε PHEV στα 73.900 γιουάν, περίπου 9.500 ευρώ. Τέλος, το Neta X πουλιέται έναντι 99.800 γιουάν ή €12.570.
Οι παραπάνω μειώσεις επιτρέπουν σε αυτά τα plug-in hybrid να φιγουράρουν πιο ανταγωνιστικά στις αντιπροσωπείες από τα αντίστοιχα μοντέλα με μοτέρ εσωτερικής καύσης. Και αυτό είναι η πρώτη ανάγνωση, με τον ανταγωνισμό να γίνεται ολοένα σκληρότερος μεταξύ των διαφόρων κατασκευαστών.
Η δεύτερη ανάγνωση αφορά τη βιωσιμότητα των εταιρειών που έχουν επιδοθεί σε αυτό το κυνήγι τιμών. Διότι μπορεί οι καταναλωτές να ωφελούνται, ωστόσο οι εταιρείες κινδυνεύουν να υποστούν τις συνέπειες. Το αφεντικό της Xpeng πιστεύει ότι ένα «λουτρό αίματος» ετοιμάζεται στην αγορά των εξηλεκτρισμένων μοντέλων στην Κίνα.
Για να επιβιώσουν, οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν την ίδια στρατηγική: Όλο και πιο συμφέρουσες τιμές και ατελείωτα νέα προϊόντα. Το 2024 θα είναι μια «κρίσιμη» χρονιά για την αγορά των 100% ηλεκτροκίνητων και εξηλεκτρισμένων μοντέλων. Ο Zhao Zhen, διευθυντής πωλήσεων σε μεγάλη αντιπροσωπεία στη Σαγκάη, σημειώνει ότι οι Κινέζοι πελάτες «σχεδόν όλοι θέλουν 100% ηλεκτρικά ή PHEV».