WLTP: Ο νέος κύκλος μετρήσεων ίσως αυξήσει τα CO2 περισσότερο από το αναμενόμενο
Σύμφωνα με έρευνα της JATO, είναι πολύ πιθανό τα τελικά αποτελέσματα να είναι υψηλότερα από τις προβλέψεις.
Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων και ερευνών JATO, οι μετρήσεις CO2 στον νέο κύκλο μέτρησης WLTP καταγράφονται πιο ψηλά από το αναμενόμενο συγκριτικά με τον NEDC που ίσχυε μέχρι τώρα.
Όπως είναι γνωστό, ο WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) θα τεθεί σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου, ημερομηνία μετά την οποία κανένα καινούργιο αυτοκίνητο δε θα μπορεί να πουληθεί χωρίς την αντίστοιχη ομολογκασιόν.
Προκειμένου η μετάβαση αυτή να καταστεί δυνατή μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Επιστημών κατασκεύασε ένα εργαλείο που ονομάζεται CO2mpas, και ουσιαστικά κάνει αναγωγή των τιμών από το πρότυπο NEDC στο WLTP.
Ωστόσο, σύμφωνα με την JATO, όσα αυτοκίνητα έχουν πραγματικά μετρηθεί στον κύκλο WLTP έχουν υψηλότερες τιμές CO2 από αυτές που προέβλεπε το CO2mpas. Στα πολυτελή μοντέλα για παράδειγμα, η διαφορά είναι 18,3 g/km και αυτό είναι κάτι που έχει επίπτωση τόσο στους ιδιοκτήτες (υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης) όσο και στις εταιρείες (μη συμμόρφωση με τα αυστηρότερα όρια εκπομπών που θα ισχύσουν στο μέλλον).
Και ενώ τον Απρίλιο η πρόβλεψη για το σύνολο των αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη έλεγε περίπου τα 8 g CO2/km, η JATO τώρα αναφέρει ότι στην πραγματικότητα θα είναι 9,6 g/km.
Φαίνεται μάλιστα ότι η απόκλιση στις μετρήσεις είναι αναλογική με το βάρος και τον όγκο των αυτοκινήτων. Εκείνα με τις μικρότερες αποκλίσεις είναι τα αυτοκίνητα πόλης, με μέση αύξηση στα 6,6 g/km, ενώ για τα μικρομεσαία η αύξηση θα αγγίξει τα 9,6 g/km. Στα μεσαία SUV αντίστοιχα, η αύξηση υπολογίζεται στα 16,7 g/km.
Σύμφωνα με τη JATO λοιπόν: «Η επίπτωση του WLTP μάλλον θα είναι πιο σημαντικά από όσο πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Η αναγωγή των αυτοκινήτων που έχουν μετρηθεί μέχρι σήμερα σε ολόκληρο το στόλο δίνει μέσο όρο περίπου 130 g/km, που είναι 12 g/km πάνω από τη σημερινή τιμή. Και σαφώς πάνω από το στόχο που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση». Ο οποίος να θυμίσουμε ότι έχει οριστεί στα 95 g/km για το 2021 και στα 66 g/km για το 2030.
Μια ακόμα ανησυχία, έχει να κάνει με το γεγονός ότι μέσα σε 11 μήνες μόνο το 20% των αυτοκινήτων που πωλούνται έχουν ομολογκαριστεί σύμφωνα με το WLTP. Οπότε πολλά από τα μοντέλα μπορεί να μην προλάβουν το ισχύον χρονικό όριο και αυτό με τη σειρά του είναι κάτι που μπορεί να επιφέρει τεράστια οικονομική επιβάρυνση στους κατασκευαστές λόγω των προστίμων που ισχύουν.
[Πηγή: Autocar.co.uk]