WLTP: Επίπτωση και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Πολύς λόγος γίνεται για τo WLTP 2020 και την παντός είδους διαφοροποίηση που επέφερε στα θερμικά μοντέλα, αλλά ξεχνάμε την αυτονομία των EV. Εκεί όπου οι κατασκευαστές «παραπλανούν» με αυτονομία «κατά NEDC».
Η ανεξάρτητη εταιρεία ερευνών Jato Dynamics καταδεικνύει σε μελέτη της ότι ο κύκλος πιστοποίησης WLTP είχε λογιών και λογιών συνέπειες ανάλογα με τη φίρμα, ιδίως όσον αφορά την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα 23 οχήματα που δοκιμάστηκαν από την Jato έχασαν κατά μέσο όρο 27 km αυτονομίας μεταξύ της δοκιμής NEDC και της δοκιμής WLTP: 371 σε NEDC έναντι 343 km σε WLTP.
Το παραπάνω γράφημα παρουσιάζει αποτελέσματα με διαφορετικές αποκλίσεις, κάτι που όμως μπορεί να εξηγηθεί από δύο παράγοντες: Την ποιότητα στη διαχείρισης ενέργειας από κάθε μοντέλο και κατασκευαστή και τις αναβαθμίσεις των μπαταριών που έγιναν κατά την αλλαγή του κύκλου πιστοποίησης. Αυτό εξηγεί εν μέρει γιατί, για παράδειγμα, η BMW έχει κερδίσει περισσότερα από 60 km, κατά μέσο όρο, ειδικά στο i3, το οποίο φόρεσε καινούργια μπαταρία το 2018.
Το δεύτερο γράφημα δείχνει τις αποκλίσεις στις μάρκες που δεν έχουν αλλάξει μπαταρία σε αυτή τη διάρκεια του χρόνου. Η διαφορά μάλιστα στη μέση αυτονομία στα μοντέλα που δοκιμάστηκαν μεταξύ NEDC και WLTP φτάνει τα 140 km...
Το παρακάτω γράφημα δείχνει ότι στα 23 μοντέλα που δοκιμάστηκαν, η τιμή τους αυξήθηκε ύστερα από τη μετάβαση στο πρότυπο WLTP, περιλαμβανομένων των EV που δεν έχουν αλλάξει μπαταρίες! Για τα άλλα, η μέση αύξηση έφτασε τις €2.355.
Θεωρούμε σκόπιμο και διαφωτιστικό να αναδημοσιεύσουμε από την Jato Dynamics και άλλα δύο γραφήματα. Στο παρακάτω μπορείτε να δείτε συγκριτικά την αύξηση ή τη μείωση της αυτονομίας στα μοντέλα όπου αναβαθμίστηκαν ή όχι οι μπαταρίες τους...
Και στο τελευταίο, γνήσιο υποσύνολο του παραπάνω, τη μείωση της αυτονομίας μεταξύ WLTP και NEDC στα μοντέλα που παρέμειναν με τις ίδιες μπαταρίες...