VW Group, BMW, Daimler: Στο εδώλιο για τις εκπομπές ρύπων;
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, οι Big 3 της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, κατηγορούνται από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για παραποίηση στις εκπομπές ρύπων των ντίζελ οχημάτων τους.
Η εν λόγω είδηση έγινε γνωστή σήμερα και αναμένεται να προκαλέσει νέους τριγμούς στο ισχυρό γερμανικό μπλοκ. Σύμφωνα λοιπόν με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, οι διαδικασίες «τρέχουν» εδώ και καιρό και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα υπάρξει απόφαση -πρόστιμο από τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές μέσα στο καλοκαίρι!
Η υπόθεση είναι διαφορετική από το σκάνδαλο Dieselgate, με το παραποιημένο λογισμικό που κόστισε στη VW περισσότερα από 31 δισ. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, «χρεώνει» στους Γερμανούς κατασκευαστές ότι χρησιμοποίησαν μικρότερες δεξαμενές AdBlue στα ντίζελ μοντέλα τους (από το 2009 έως το 2014), από αυτές που επισήμως ανακοίνωναν.
Οι κατασκευαστές έχουν οδηγηθεί στη λύση του AdBlue, ενός υδατικού διαλύματος που μειώνει δραστικά τα NOx των ντίζελ και αποτελείται από 32,5% ουρία υψηλής καθαρότητας και 67,5% απιονισμένο νερό (σύμφωνα με το πρότυπο ISO 22241).
Το AdBlue σε συνδυασμό με την τεχνολογία SCR, μετατρέπει το 85% των ΝΟx (οξειδίων του αζώτου που προέρχονται από τα καυσαέρια του πετρελαιοκίνητου οχήματος σας) σε αβλαβές άζωτο και υδρατμούς. Ως εκ τούτου, τα NOx, που είναι σημαντική πηγή της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μειώνονται δραστικά.
VW Group, BMW και Daimler AG, δεν έχουν προχωρήσει σε καμία επίσημη ανακοίνωση μέχρι αυτή τη στιγμή.